Mazda-ekspert søges
Fra : Ukendt

Dato : 03-11-03 20:36

Hej rødder

En af mine venner har fået en Mazda 626 at køre i. (Firma-bil der lige skal køres
flad, så han kan få sig en ny Mondeo 2.0 istedet). Bilen har en 2-ltrs-motor og er
fra 1999 eller tilsvarende.

Hvordan finder vi ud af, om det er motoren med 136 hk eller blot den med 115 hk...?

/Jan W Nielsen

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:195.137.194.64)

Fra : SNiP

Dato : 03-11-03 21:00

Jan W Nielsen wrote:
> [...]
> Bilen har en 2-ltrs-motor og er fra 1999 eller tilsvarende.
>
> Hvordan finder vi ud af, om det er motoren med 136 hk eller blot den

motorkode ell. Stelnummer + Importør = svar med sikkerhed

/J

Fra : bme

Dato : 03-11-03 22:31

> Hvordan finder vi ud af, om det er motoren med 136 hk eller blot den med
115 hk...?

er 115hk'eren ikke med enkelt overliggende knastaksel?? og 136hk'eren med
dobbelt?? I så fald er det vist ikke så svært.

/bo

Fra : Rasmus

Dato : 03-11-03 23:25

"bme" <bms@post10.tele.hej> wrote in message

> 115 hk...?
> >

> er 115hk'eren ikke med enkelt overliggende knastaksel?? og 136hk'eren med
> dobbelt?? I så fald er det vist ikke så svært.

115hk´eren har også dobbelt overliggende knastaksel....

mvh
Rasmus

Fra : TDN

Dato : 04-11-03 18:44

<Jan W Nielsen> skrev i en meddelelse
> [...]
2-ltrs-motor og er
> fra 1999 eller tilsvarende.
>
> Hvordan finder vi ud af, om det er motoren med 136 hk eller blot den med

Hej !

Jvf. Bilrevyen fra hhv. 1998 og 1999 er en GLX'er med 115 Hk og en SLXér er
med 136 Hk.

Mvh
Thomas