Tilbud på flybilletter, min bare røv!
Fra : Kim Jørgensen

Dato : 03-11-03 18:20

I dagens avis, Urban eller Metroexpress, er der en annonce for Austrien
Airlines, med et tilbud på flybilletter til Bangkok for omkring 4000,- hvis
man booker inden 30 nov. og bruger dem inden 31 marts 2004.

Hep, ind på deres side og lede, intet held, finder billetter fra under
7000,- til omrking 20.000,-.

Et opkald til SAS, der er dem der tager telefonen når man ringer til
Austrien viser at det faktisk kun er muligt at få billetter i slutningen af
november, og hjem igen i December.

Er jeg den eneste der er pisse træt af alle de tilbud der bliver sparket på
højkant fra diverse selskaber, hvor man annoncerer med laver priser, og alt
hvad der måske er til salg, er en plads i fragtrummet, hvor man kan sidde i
et bur sammen med de andre dyr på flyvningen.

Jeg syntes alt for sjældent der er hold i nogle af de priser man bl.a ser i
annoncer og på nettet, og endnu en ting er, hvor skræmmende diverse
selskaber løfter muligheden for at kunne se pladser via nettet.
Mit eget skræmme eksempel er flybillet.dk hvor man kan se alle de dejlige
priser man kan flyve rundt til, de eksisterer bare ikke.

Jeg fatter ikke at selskaberne ikke frygter det giver badwill at annoncere
med varer der ikke findes på hylderne.

Nå, men rart at få luft.

Nogle der kender til billige flybilletter til Thailand i løbet af
februar/marts ?

Mvh.

Kim

Fra : jo

Dato : 04-11-03 13:44

"Kim Jørgensen" <k7@get2net.udskiftmedDK> skrev i en meddelelse
> [...]
> 7000,- til omrking 20.000,-.
>
> Nogle der kender til billige flybilletter til Thailand i løbet af
Jeg ved ikke om du har tålmodighed nok jeg var inde og søge ud 5.marts hjem
25.marts og fik til kr. 3400,- retur. Så det er vel bare i perioder hvor der
er trængsel du har søgt. Jo kortere der er til afrejsetidpunktet jo dyrere
er det altid. Har været i Indienog må gerne bestille lavprisbilleter mindst
6-8 måneder før. det er fordi rejseselskaber som Kuono sætter sig på en hel
del . Men det er svært at få de billige billetter ved selv at bestille prøv
et godt rejsebureau, og se hvad de kan gøre.
Grace tours er ret gode til at skaffe de billige billetter. Har f.eks brugt
dem til Nepal hvor jeg fik flere gode valdmuligheder.
jesper

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 04-11-03 18:52

"jo" <hammerfest@spamget2net.dk> wrote in message news:3fa79d73$0$9785
> [...]
hjem
> 25.marts og fik til kr. 3400,- retur. Så det er vel bare i perioder hvor

Prøvede igår at fyre nogle datoer af uden held, iøvrigt en skammer dårlig
side at søge på, og efter at have forsøgt flere datoer, gav jeg et kald til
SAS, der står for handlingen af deres billetter, jeg tænkte at de nok kunne
se det store forkromede overblik, det viste sig så at det kunne det ikke,
men hun søgte fra januar til marts, og undredes godt nok over jeg godt kunne
komme ud, men ikke komme hjem.

Så hvis deres ticketagent ikke kan finde nogle ledige sæder, går jeg i min
naivitet udfra at der ikke forefindes nogle.

Men jeg har skrevet dette har jeg så forsøgt via deres atter megasløve side,
at søge på 5 & 25 ud og hjem (jeg er dog ude efter 14 dage), og her ender
jeg ud i billetter til 13000,-.

Jeg prøvede så idag at ringe til dem, og de ville ringe tilbagem dette er
dog ikke sket endnu.

Tak for tippet om Grace Tours, det kunne gå hen og blive et alternativ,
nærmeste bud er eller CC travel, med fly og 2 nætter i Bangkok for 5500,-,
men de har sikkert heller ingen pladser

Iøvrigt overrasker det mig at man ofte taler om hvor skidt det går i
branchen, men det er umuligt at få nogle billetter, og forspurgt på hvornår
man skal bestille billetter er svaret ofte, hele og halve år i forvejen.

Hvis jeg drev sådan en butik, hvor der er så mange kunder til så få pladser
havde jeg sgu nok udvidet min butik, er klar over den let tilfældige omgang
med måden at drive virksomhed på, det var blot for billedets skyld dette kom
med *S*.

Mvh.

Kim

Fra : Jan Bøgh

Dato : 04-11-03 20:31

"Kim Jørgensen" <k7@get2net.udskiftmedDK> wrote in message

> [...]
> branchen, men det er umuligt at få nogle billetter, og forspurgt på
> hvornår man skal bestille billetter er svaret ofte, hele og halve år

Muligvis fordi du, jeg og en frygteligt masse andre ikke vil give 13.000 men
kun 5000 for noget, der nok koster et eller andet sted der imellem at
producere!

vh
Jan

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 04-11-03 21:00

"Jan Bøgh" <jan@boegh-dot-net> wrote in message news:3fa7fe8d$0$9774

> Muligvis fordi du, jeg og en frygteligt masse andre ikke vil give 13.000
men
> kun 5000 for noget, der nok koster et eller andet sted der imellem at
> producere!

Jeg havde regnet med et svar ala dette, og intet ondt ment i det, men jeg
mener sgu branchen selv er skyld i vi alle kun vil betale 5000,- for sådan
noget, når vi gentagne gange bliver tæppebombet med tilbud om HEEEELT vildt
billige billetter, og når alt kommer til alt, så findes der måske 3 sæder
til den pris ud af en mængde på flere 100 eller 1000.

Hvis man kigger på de penge der bliver brugt på reklame af noget ikke
eksisterende, og den irritation du, jeg og en masse andre hælder over på de
kære tlf. passere hos selskaberne, forstår jeg ikke hvis man endelig vil
lave slagvarer, så sæt prisen op, lav nogle flere antal, vi vil alle føle vi
har sparet, og jo flere der sparer, jo mere "talk of town" vil det blive for
selskaberne.

Just my 2 cents.

Kim

Fra : Jan Bøgh

Dato : 05-11-03 19:18

> [...]
> endelig vil lave slagvarer, så sæt prisen op, lav nogle flere antal,
> vi vil alle føle vi har sparet, og jo flere der sparer, jo mere "talk

Det er vel et kendt salgsfif, at man skal have noget, der lokker kunderne
indenfor. Har man først det, så er der en chance for at man kan få solgt dem
noget andet end det, der fik dem ind. Mon ikike også det er det, det handler
om her?

vh
jan

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 04-11-03 16:57

Hej

> [...]

>hvad der måske er til salg, er en plads i fragtrummet, hvor man kan sidde i
>et bur sammen med de andre dyr på flyvningen.

Næh, jeg har det lige sådan ! - F.eks. kom der idag et mail fra
Sterling der lød noget i retning af: "Den 30 Nov. kl. 09.00 starter vi
onlinesalget til sommeren 2004, skynd dig at sikre dig en af de billige
billetter til 495,- kun begrænset antal" - Og når vi kommer til den 3
Dec. er der ikke flere tilbage, de sælger antagelig en 2 - 3 pladser på
hvert fly til den lave pris.

jeg er enig i dine betragtninger om badwill ! - Det var bedre at de,
istedet for at annoncere med returbilletter rundt i Europa til kr. 995,-
alt incl., solgte billetterne efter "rutebilprincippet" f.eks. kr.
1795,- ((eller hvad de nu skal koste)) og den pris gælder så _alle_
flyvninger og alle sæder.... Det andet gir' kun irriterede potentielle
kunder.

--
M.v.h. Ole®

"Skik følge, eller land fly"