Lomme RDS radio?
Fra : Lars Rasmussen

Dato : 03-11-03 17:30

Hi

Lidt sent på sæsonen, men alligevel:

Er der nogen som kender til en lomme RDS radio, så man er fri for at stoppe
op og skifte frekvens (hvis man f.eks. kan holde til at høre P3 hele tiden),
når man drøner derud af?

mvh Lars

Fra : Bjørn S

Dato : 03-11-03 17:36

"Lars Rasmussen" skrev
> [...]
stoppe
> op og skifte frekvens (hvis man f.eks. kan holde til at høre P3 hele

Sony lavet ihvertfald en, men den er ikke heelt lille, og prisen mener jeg
lå på rundt 16-1700 kroner. Den er omtalt her tidligere for ca. et års tid
siden, men findes den finder du den nok på www.sony.com , og måske .dk

--
/Bjørn - som heller vil anbefale et sæt gode ørepropper !!

Fra : Thorstein

Dato : 05-11-03 11:16

Merlin har en MP3+Radio i sit seneste katalog. Jeg ved dog ikke om den har
RDS.

/ Thorstein

Fra : anders majland

Dato : 05-11-03 11:52

> Er der nogen som kender til en lomme RDS radio

Jeg har en skrevet en par gange om min Sony SRF-M48RDS - Indlægene kan
sikkert nemt findes igen på groups.google.com

(Dens RDS har traffic info, men kun halvautomatisk senderskift)

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Lars Rasmussen

Dato : 05-11-03 22:47

Hej

Kunne nu ikke lie finde din anmeldelse, men fandt nogle andre.

Såvidt jeg har forstået skal man trykke en knap, når den sender man lytter
på er blevet for dårlig, så scanner den efter en anden sender med samme
program. Det er nog også det du mener med halvautomatisk.
Det er så blot ikke så nemt når den ligger i inderlommen, og man drøner
derud af

Fra : anders majland

Dato : 05-11-03 23:08

> [...]
> med samme program. Det er nog også det du mener med halvautomatisk.
> Det er så blot ikke så nemt når den ligger i inderlommen, og man

Jo det fungerer nu ok - selv med halvtykke handsker kan jeg godt ramme
knapperne gennem jakken. Problemet er nærmere at følsomheden er for
dårlig så der er huller i det område hvor man skal skifte mellem
senderne. Så istedet har jeg skiftet rundt mellem en række
lokalstationer.... Men sig til hvis du vil låne den - og hvis du finder
en bedre vil jeg også gerne prøve den. PT kører jeg rundt med en perstel
DAB radio. Med fm radioen forsvinder P3 inden hillerød - der er der
stadig fuld kvalitet på DR Rock på DAB - Den anden vej er er også
dækning ud til Holbæk, men jeg har ikke testet den mod syd (Altsammen i
forhold til gladsaxesenderen)

Indtil videre vil jeg påstå at der skal en rigtigt bilradio med eksterne
antenne til for at få ordenligt fm radio - Dog kigger jeg lidt på at
montere en ekstern antenne med forstærker på sonyen.

Anders Majland

Fra : Bjørn S

Dato : 05-11-03 23:28

"anders majland" skrev
> en bedre vil jeg også gerne prøve den. PT kører jeg rundt med en perstel
> DAB radio. Med fm radioen forsvinder P3 inden hillerød - der er der

En lomme DAB ? - eller er det i bil ?

> Indtil videre vil jeg påstå at der skal en rigtigt bilradio med eksterne
> antenne til for at få ordenligt fm radio - Dog kigger jeg lidt på at
> montere en ekstern antenne med forstærker på sonyen.

Jeg tror det er der humlen er begravet. Antennen på sådan en lommesag sitter
jo tit i ledningen til øreproppene. Nu er der selvsagt også forskel på hvor
god radioen er til at fange signalet, og er den også med RDS er det ikke
sikkert dette virker optimalt, den kan nemlig komme til at skifte sender for
tidligt, hvilket ikke bliver bedre hvis antenneforholdene ikke er gode.

--
/Bjørn

Fra : anders majland

Dato : 05-11-03 23:35

> En lomme DAB ? - eller er det i bil ?

Bil - naej det er sådan en konen har til barnet Ja det er til lommen

> Jeg tror det er der humlen er begravet. Antennen på sådan en lommesag
> sitter jo tit i ledningen til øreproppene.

Det er tilfældet for min sony. perstel dab radion har seperat antenne
(en af grundene til at jeg valgte den) Istedet for den stive antenne har
jeg monteret en kraftig kobberledning der lige løber en tur ud i ærmet
og ned ad ryggen i jakken. Med den er følsomheden lidt bedre end med
antennen (som godt kan være i langs lynlåsen i jakken)

Men håber du finder en super duper fm lommeradio med rds - jeg har
opgivet... Op på min nye mc er der heller ikke lige plads til en
bilradio... Skulle nok have købt en bmw tourer istedet hvis det var
meget vigtigt ...

Fra : Torben Scheel

Dato : 06-11-03 13:12

"anders majland" <see.signature@address.invalid> wrote in message
> [...]
> DAB radio. Med fm radioen forsvinder P3 inden hillerød - der er der
> stadig fuld kvalitet på DR Rock på DAB - Den anden vej er er også

Hov! P3 har _altid_ huller omkring Hillerød. I min sidste og nuværende bil
forsvinder signalet umiddelbart efter man svinger fra motortrafikvejen mod
Hillerød S. Jeg gætter på at det er Radio Mega der scrambler

vh
Torben

Fra : anders majland

Dato : 06-11-03 13:17

> Hov! P3 har _altid_ huller omkring Hillerød.

I min bil har jeg ikke problemer der ... Men Jeg har har også problemer
mange andre steder med P3 . Feks i området hvor jeg bor. Der kan bilens
godt trække P3 ind

Fra : Claus Lorentzen

Dato : 06-11-03 20:04

Har den osse separat indstilling af lydstyrke på RDS?

Fra : anders majland

Dato : 07-11-03 10:42

> Har den osse separat indstilling af lydstyrke på RDS?

Nej