Teoretisk trafik uheld
Fra : Gunnar007

Dato : 03-11-03 17:22

Rent teoretisk hvem har skylden på flg.

Jeg kører 110 km/t på motorvejen, kører i spor2, og bilisten bag syntes jeg
kører lige lovlig tæt på.
Derfor træder jeg lidt på bremsen, så mit bremselys får strøm, for derefter
at slippe foden igen.
Bilisten bag mig tror jeg bremser og han hugger bremsen i, for at køre galt
og ende med
at smadre sin bil i autoværnet.
Vidner kan fortælle at jeg unødigt har trådt på bremsen.

Hvordan er skylden fordelt ??

--
Hilsen G
Nu er jeg træt af 200 swen mails om dagen.

Fra : Chr. L.

Dato : 03-11-03 17:29

"Gunnar007" <007bravo@NOSPAM.teamsos.dk> wrote in message
> [...]
> og ende med
> at smadre sin bil i autoværnet.
> Vidner kan fortælle at jeg unødigt har trådt på bremsen.

50/50 iflg forsikringen pga 'Opbremsning af trafikken uvedkommende grunde,
som ikke er nævnt ovenfor.
Ligedeling.'

Chr.

Fra : Anders Houmark

Dato : 03-11-03 19:47

Chr. L. wrote:

> 50/50 iflg forsikringen pga 'Opbremsning af trafikken uvedkommende
> grunde, som ikke er nævnt ovenfor.
> Ligedeling.'

Men netop at den anden ikke holder afstand, er en vedkommende grund til at
komme ned i en hastighed, hvor afstanden bilerne imellem passer?

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Emil Jensen

Dato : 03-11-03 20:35

> Men netop at den anden ikke holder afstand, er en vedkommende grund til at
> komme ned i en hastighed, hvor afstanden bilerne imellem passer?

Man kan sænke farten ved at slippe gaspedalen og eventuelt motorbremse.

Mvh

Emil

Fra : Thomas

Dato : 03-11-03 22:11

Han bremser jo ikke! Han aktivere kun lyset, så her kan reglen ikke gælde

Mvh

Thomas

Fra : Fam. Olsen

Dato : 03-11-03 23:23

"Thomas" <bambanos@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Han bremser jo ikke! Han aktivere kun lyset, så her kan reglen ikke gælde

Næ, men svarer det så ikke til at blinke til højre og dreje til venstre??

MVH Niels

Fra : Stefan

Dato : 03-11-03 23:41

> [...]
> og ende med
> at smadre sin bil i autoværnet.
> Vidner kan fortælle at jeg unødigt har trådt på bremsen.

Hvilken side kom hunden fra

Stef

Fra : Emil Jensen

Dato : 04-11-03 00:25

> Hvilken side kom hunden fra

Opfordrer du til forsikringssvindel. Det var kattens!

Mvh

Emil

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 04-11-03 00:29

On Tue, 4 Nov 2003 00:24:47 +0100, "Emil Jensen" <lime@jensen73.dk>
wrote:

>Opfordrer du til forsikringssvindel. Det var kattens!
>
>--

Næh nej. Det fremgår helt klart af indlægget, at der er tale om en
hund, og ikke en kat.

Der bliver ikke set med milde øjne på citatfusk i denne gruppe.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Martin Petersen

Dato : 04-11-03 01:02

Folmer Rasmussen (folmer@rasmussen.mail.dk) skrev følgende:

> Næh nej. Det fremgår helt klart af indlægget, at der er tale om en
> hund, og ikke en kat.
>
> Der bliver ikke set med milde øjne på citatfusk i denne gruppe.

Pas nu på... Ellers kommer Herr Ingebrichtsen og slår jer i hovedet med et
OTD til en teknikgruppe! :)

- Martin

Fra : Jæger

Dato : 04-11-03 07:38

Sidste år i nordjylland var der en der gjorde det samme, Ham bagved betalte
med livet.
Hvis jeg har nogen oppe på min kofanger, tror jeg også at jeg ville aktivere
lyset, hellere en bøde end miste livet, fordi klaphatten bagved tror at han
kan køre igennem mig.

Poul

Fra : Verner Johnsen

Dato : 04-11-03 17:15

On Tue, 4 Nov 2003 07:37:47 +0100, "Jæger" <FUCK*SPAM!@get2net.dk>
wrote:

>Sidste år i nordjylland var der en der gjorde det samme, Ham bagved betalte
>med livet.

Ja, plus hans passager, hvis det er samme 2 år gamle sag vi tænker på.

<http://www.tvdkaalborg.dk/nnn/RunASP/IndslDetail.asp?UdsNr=662&IndslNr=2>

Hvad blev det retslige efterspil ?
Jeg husker det ikke.

--
Venlig hilsen Verner
1986 VW Transporter Syncro 2,1 l (Autocamper)

Fra : Jæger

Dato : 05-11-03 07:54

Det er samme sag.
Poul

Fra : Jesper Bach

Dato : 04-11-03 09:46

> [...]
>
> --
> Hilsen G
> Nu er jeg træt af 200 swen mails om dagen.

Der er netop faldet dom i en sådan sag, mener i BT i går eller fredag, men
kan ikke finde artiklen.

Bottom line : Hvis du træder på bremsen og der sker et uheld bliver du dømt.

Jesper

Fra : anders majland

Dato : 04-11-03 15:04

> Der er netop faldet dom i en sådan sag, mener i BT i går eller
> fredag, men kan ikke finde artiklen.
>
> Bottom line : Hvis du træder på bremsen og der sker et uheld bliver
> du dømt.

Men hvis din hensigt er at nedsætte hastigheden skal du aktivere
bremselyset - også selvom motorbremsen måske ville være tilstrækkeligt.
Det var en af de ting der blev terpet da jeg tog mc kørekort for en del
år siden. Motorcykler motorbremser generelt noget mere end biler. Det er
også derfor at en lastbils bremselys tændes når men bruger motorbremsen
(hvad er det nu den ekstra pedal hedder der ikke aktiverer hjulbremserne
men kun bruger motoren ?)

Så hvis man nu stadig rent hypotetisk konstaterer at man har en
utålmodig båtnakke oppe på trækkrogen kan man jo vælge at nedsætte sin
hastighed så den tilpasses i sporet til højre så man kan lave et
vognbaneskift derind og give plads til ham båtnakken.

Denne operation vil jo nok pisse ham af, da det jo kan tage lidt tid at
få dem i banen til højre til at give plads til at man kan trække ind
uden at tage deres sikkerhedsafstand.

Min bil har kun en tågebaglygte, og der sker at jeg signalerer med den.
På motorcykel virker det også på nogen at signale med en hånd at man
synes de er for tæt på (nej ikke den finger men armen lidt ud til siden
og så bevægelser som at skubbe dem lidt bagud - hvordan forklarer man
det )

Anders Majland

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 04-11-03 16:43

> [...]
> og ende med
> at smadre sin bil i autoværnet.
> Vidner kan fortælle at jeg unødigt har trådt på bremsen.

Hvis du kører 110 km/t i yderste spor og dermed holder ivejen for den
kørende trafik.
Derudover bremser du unødigt op, eller viser hensigt, så bagkørende må
undvige uheld eller lign.

I min justits er du 110 % skyldig i alt dårlig her i verdenen, men
lovmæssigt, næsten uskyldig.

Lad politiet om at fange forbryderene og domstolene om at dømme.

Michael