Off-Rødder !!!!!
Fra : vatne

Dato : 14-04-01 12:26

Hej Rødder, eller Mudder-mc interesseret.
Husk at se mere om Danmarks fedeste offroad MV klud, nemlig : Dansk Off-Road
MC Klub (også kaldet DORMCK).

Vi er en MC klub/forening, med ca. 160 medlmmer, der alle dyrker offroad som
interesse, hobby, sport, osv...

Er du interesseret, så kig på vores website.
Vores medlemsskab koster 300 kr. om året. Så får du vores overseje offroad
blad, der udkommer 4 gange årligt, samtidigt med at du kan deltage i vores
ofroad MC arrangementer : rallyés, enduro, hyggeræs, træf, fælles tur (læs.
Kratluskertur), sjov og spas, osv.........

WWW.DORMCK.DK

Vi ses i mudderet
Lars Vatne Nielsen
Dormck - medlem og XT550 ejer (meget lykkelig!).

Fra : Claus Rittig

Dato : 14-04-01 16:25

"vatne" <vatne@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Vi ses i mudderet
> Lars Vatne Nielsen
> Dormck - medlem og XT550 ejer (meget lykkelig!).

Tjah, lyt til Vatne, han er en klog mand ud af en meget motorcykel
enthusiastisk familie.
Hans ene bror går og bygger på en Harley. Det har han gjort i mange år, så
den bliver fed.
Hans anden bror kører på måske danmarks sejeste hjemmebyggede Triumph
Bonneville Chopper.
Hans far kører på hjemmerestaurerede motorcykler og biler, jeg kan nævne en
Chevrolet fra 40'erne og en 1938 Indian, NSU, BFC og andre
veteran-knallerter og en Ariel 350cc tror jeg det var. Og der er altid noget
nyt igang i værkstedet.

Rittig
(som har tilbragt mange timer af sin barndom i Vatne's fars garage, og på de
knallerter og motorcykler han byggede til knejterne.)

Fra : Jes Vestervang

Dato : 14-04-01 17:21

vatne wrote:

> Hej Rødder, eller Mudder-mc interesseret.
> Husk at se mere om Danmarks fedeste offroad MV klud, nemlig : Dansk
^^^^^^^
Hehe, den fangede jeg sgu ikke lige første gang

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Morten Juel

Dato : 14-04-01 23:39

> [...]
(læs.
> Kratluskertur), sjov og spas, osv.........

Øv jeg blev skuffet, jeg synes at info på det site er MEGET sparsomt ;o( men
jeg faldt dog over et link til www.enduro.dk men for at være med i deres løb
skal man ha medlemsskab 250,- + licens 800,- ;o((
Skal man virkelig af med den slags penge for at kunne køre lidt Offroad ?

Mvh
Morten

Fra : Michael K. S.

Dato : 14-04-01 23:45

On Sun, 15 Apr 2001 00:39:22 +0200, "Morten Juel"
<mp@mail1.stofanet.dk> wrote:

> [...]
>skal man ha medlemsskab 250,- + licens 800,- ;o((
>Skal man virkelig af med den slags penge for at kunne køre lidt Offroad ?

Ha-ha,så skal du dæleme være glad for at du ikke kører Roadrace,for
der forslår det som en skrædder i helvede,jeg regner med at bruge
min. 30-40.000 og så bliver det endda ikke til en fuld sæson.

Vh
-Michael
No. 88 - Insane in the mainframe

Fra : Morten Juel

Dato : 14-04-01 23:49

> Ha-ha,så skal du dæleme være glad for at du ikke kører Roadrace,for
> der forslår det som en skrædder i helvede,jeg regner med at bruge
> min. 30-40.000 og så bliver det endda ikke til en fuld sæson.
hehe dette skal sq også bare være 4 sjov ! jeg har ikke de store penge at
kaste efter det ! kun 2 offroadere

Mvh
Morten

Fra : Michael K. S.

Dato : 14-04-01 23:53

On Sun, 15 Apr 2001 00:49:15 +0200, "Morten Juel"
<mp@mail1.stofanet.dk> wrote:

>hehe dette skal sq også bare være 4 sjov !

Det er mit så sandelig også,ellers kan du lige gange det med en
faktor 10,mit budget er så skrabet som tænkes kan.

> jeg har ikke de store penge at
>kaste efter det ! kun 2 offroadere

Me neither - kun en ½-Skruzuki ).

Fra : Niels Pein

Dato : 15-04-01 09:03

15 Apr 2001 00:39:22, "Morten Juel" wrote:

> [...]
>skal man ha medlemsskab 250,- + licens 800,- ;o((
>Skal man virkelig af med den slags penge for at kunne køre lidt Offroad ?

Man behøver strengt taget ikke være medlem af Enduroklubben (det er
jeg f.eks. ikke) men man skal være medlem af DMU (160 kr./år), have
den licens, og så koster hvert løb typisk 175 kr. at deltage i.

Men ellers er det en billig form for motorsport, hvis du ikke smadrer
for mange dele, eller bliver grebet af ombygningstrangen (hvilket jeg
er blevet lidt), og det er nemt at gå til, da vi hygger os og man
behøver ikke være rasende god for at starte (mig selv som eksempel
igen )

De 15 første får DM points. Der har været afviklet 2 løb i år. I
breddeklassen deltog 20 i det første løb og 23 i det andet. Jeg er
blevet nr. 16 i begge løb, og jeg har ellers ikke meget offroad
erfaring, og er nybegynder i enduro.
Ikke nummer sidst, men frustrerende tæt på points'ene. :-/
Jeg behøver ikke bygge maskinen om, men skal bare flytte mit højre
håndled lidt længere nedad

Hvis du bare vil køre søndagstur, så er der fint med action i
Nordjylland i form af Aalborg Offroad MC Klub (aormck) og vist også i
Midtjylland (Østjysk Sumpscooter Laug i Langå, lad dig ikke narre af
navnet), men jeg synes det er lidt sværere at gå til på Sjælland (for
meget asfalt og forbudtskilte), så derfor er jeg begyndt på Enduro.
Der findes andre lokalklubber, men jeg kender dem ikke.

Pein

Fra : Armand

Dato : 15-04-01 11:36

Niels Pein <niels@pein.dk> skrev i en

> Man behøver strengt taget ikke være medlem af Enduroklubben (det er
> jeg f.eks. ikke) men man skal være medlem af DMU (160 kr./år), have
> den licens, og så koster hvert løb typisk 175 kr. at deltage i.

Erhvervelse af DMU-licens kræver medlemsskab ef en eller anden DMU-klub
(RR, moto cross speedway ell. lign.), og i den forbindelse er
off-roadernes klubkontingent ikke blandt de værste!!

--
Armand.

Fra : Pein

Dato : 15-04-01 17:03

Armand skrev ...

>Erhvervelse af DMU-licens kræver medlemsskab ef en eller anden
>DMU-klub (RR, moto cross speedway ell. lign.), og i den forbindelse
>er off-roadernes klubkontingent ikke blandt de værste!!

Det har du jo nok ret i. Jeg er medlem af Dansk Offroad MC Klub, som også er
i DMU og jeg behøver derfor ikke være medlem i Enduroklubben selvom jeg
kører (prøver at køre) enduro.
Men for Morten Juel er de 250 kr. nok ikke til at komme udenom, hvis der
skal race på programmet.

Jeg kan imidlertid klart anbefale en af de lokalklubber Rittig skriver om,
specielt de 2 førstnævnte (de andre kender jeg ikke).
Jeg er stadig medlem i Aalborg, for der har jeg oplevet et afslappet
sammenhold og et venskab der på det nærmeste har fået mig til helt at droppe
en anden sport jeg ellers har dyrket hele mit liv (og er god til).
Offroad Rules!

Pein

Fra : Morten Juel

Dato : 15-04-01 19:18

Hejsa Niels

Hvorfor svare du ikke på privat mail ;o(

Mvh
Morten

Fra : Pein

Dato : 15-04-01 20:01

Morten Juel skrev ...
>Hejsa Niels
>
>Hvorfor svare du ikke på privat mail ;o(

Sorry, men rolig. Jeg skulle lige til det. Flere har spurgt om forskellige
ting, så der skal lige samles lidt op.
Jeg har forskellige pc'ere med forskellige programmer og forskellige
oplysninger på. Noget rod egentlig. Jeg har ikke de relevante oplysninger på
denne pc, og jeg bruger ikke samme program til news og mail.

Mvh. Pein

Fra : Morten Juel

Dato : 16-04-01 00:46

> [...]
> oplysninger på. Noget rod egentlig. Jeg har ikke de relevante oplysninger

> denne pc, og jeg bruger ikke samme program til news og mail.
hehe ok, jeg er bare spændt, og mange tak for det Gode svar

Mvh
Morten

Fra : Claus Rittig

Dato : 15-04-01 11:59

"Morten Juel" <mp@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> skal man ha medlemsskab 250,- + licens 800,- ;o((
> Skal man virkelig af med den slags penge for at kunne køre lidt Offroad ?

http://www.dormck.dk/ er for hygge off-roadere, og er landsdækkende. Her kan
du være med for små penge, men vi kører mere end vi netter, så vores site er
noget juks. Men prøv alligevel, det er faktisk ikke så ringe som det ser ud.

http://www.geocities.com/aormck er danmarks mest aktive og vildeste off-road
klub, men mest interessant hvis man er nordjyde. Her starter vi også med
småpenge, men når folk bliver hooked, så kører vi både enduro og motocross
også. I lørdags fyldte vi 4 biler med folk og cykler og kørte til off-road
løb ved Thisted. Deltagelse 50 kr, bensin ca. 120 kr pr. næse, 3 deller med
kartoffelsalat 25 kr, øl og irsk kaffe ... øh, det kan jeg ikke lige
huske... Jeg blev iøvrigt nr. 49 af 55 kørere (2 udgik, bl.a. SonoSøren)

http://hjem.get2net.dk/sumpscooterlaug er danmarks næst-mest aktive og
vildeste off-road klub, men mest interessant hvis man er kronjyde, da de bor
i Langå ved Randers. De har det fedeste klubhus og har ligesom os formået at
kombinere klubliv med hyggeræs og seriøs race. Feeeed klub.

http://home6.inet.tele.dk/off-road/ er Århusianernes off-road mc klub, den
er der også godt gang i. Jeg ved faktisk ikke om de har et klubhus, men de
har en flok særdeles aktive rødder, som rejser meget, kører meget, meget
stærkt, og er meget, meget sjove at feste med.

http://www.kork.dk/ er i live endnu, men hvad de laver ved jeg vist for lidt
om. Nogle af dem kører ihvertfald enduro.

Det var de billige muligheder for at komme ud at køre, her kommer den lidt
dyrere:

http://www.enduro.dk/ Verdens største motorsport, og for mig også den
fedeste. Du KAN være med for små penge, men som Niels også siger, helt
gratis er det altså ikke. Det er race aldrig.

Rittig