Kode til gammel lås mrk. "CEDO"
Fra : Kim

Dato : 03-11-03 15:47

Jeg har en gammel Velo Solex fra 60'erne med en lige så gammel
cykellås af mærket "CEDO". Låsen er af den type, hvor man vælger koden
ved at skyde et lille rund knap med en refleks i forskellige retninger
(BASTA har vist også lavet sådan en lås). Nu vil jeg gerne finde
koden, så jeg kan bruge den gamle originale lås på velo'en - er der
nogen der ved, hvor der findes lister med koder til de gamle låse?

Jeg har ikke kunnet finde firmaet "CEDO" nogle steder, og jeg har fået
at vide, at de ikke er blevet overtaget af Basta (selvom låsen ligner
meget).

Hilsen Kim

Fra : Allan Riise

Dato : 10-11-03 16:21

Kim wrote:
> [...]
>
> Jeg har ikke kunnet finde firmaet "CEDO" nogle steder, og jeg har fået
> at vide, at de ikke er blevet overtaget af Basta (selvom låsen ligner

Hej Kim !

Kan du ikke se om du kan høre dig frem til koden ??

Giv den en anelse WD40, eller lignende, og prøver du at føre javertusen til
højre, siger det klik, så er det den rigtige vej, fortsæt til den ikke siger
klik mere, sagde den ikke klik, så er det til venstre du skal starte. Der er
med næsten 100%´s sikkerhed kun 3 gange du skal klikke, altså 1 gange højre,
1 gange venstre, en gange højre, eller omvendt.

Altså højre klik klik klik ikke flere klik, så stopper du (trykker den op
et par gange), trykker 3 gange til højre, og starter så med at trykke til
venstre, og så siger det f.eks. klik ikke flere klik, stopper, 3 tryk til
højre, 1 til venstre, og så igen til højre, klik klik, ikke flere klik, ja
så har du koden... 3h 1v 2h !!!

Prøv det, der er store chancer for at det virker !!!

Allan

Fra : nilsg

Dato : 18-01-04 08:45

"Kim" skrev d. 03-11-03 15:47 dette indlæg :
> [...]
>
> Jeg har ikke kunnet finde firmaet "CEDO" nogle steder, og jeg har fået
> at vide, at de ikke er blevet overtaget af Basta (selvom låsen ligner

Hej kim !
Vedr.: cedolås - prøv ar bruge de sidste 3 cifre i låsens nummer som
kode.
Venlig hilsen nilsg

http://www.kandu.dk/