Andet multimedie
bentjuul 3670
Sankey diagrammer
Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 03-11-03 13:06

Kender nogen til et (billigt) program, der kan lave Sankey
diagrammer. Jeg har kun fundet noget der kan bruges på
http://www.sdraw.com/en/index.html, men det koster mange tusinde
kroner.

Jeg har søgt en del på Google, men ikke fundet noget supersmart.
Måske kender en af jer til et godt program.

PS. Til dem der ikke ved hvad et Sankey diagram er, så er det
måde at vise flowstrømme. Fx. skinner solen, symboliseret med en
pil, med "100%" sollys mod en rude. 80% tranmitteres, 10%
reflekteres og 10% absorberes. En tyk pil (100%) bliver herefter
splittet op i tre dele på hhv. 80%, 10%, 10%. Del-pilen med de
80% er herefter 8 gange tykkere end pilene med 10%

mvh

Lars Thomsen Nielsen

Fra : Bjarne Eskelund

Dato : 03-11-03 17:14

"Lars Thomsen Nielsen" <lars@flexcom.dk> skrev i en meddelelse
> Kender nogen til et (billigt) program, der kan lave Sankey
> diagrammer. >
> Lars Thomsen Nielsen

Måske kan Dia bruges.

Mvh
Bjarne

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 03-11-03 22:18

"Bjarne Eskelund" <eskejensen@tdcadslslet.dk> skrev i en
meddelelse

> Måske kan Dia bruges.

Lyder spændende, men kunne du uddybe det lidt. Hvor finder jeg
fx. "Dia" henne og hvad er det?

Lars

Fra : Bjarne Eskelund

Dato : 03-11-03 23:24

"Lars Thomsen Nielsen" <lars@EraseThisflexcom.dk> skrev i en meddelelse
> Lyder spændende, men kunne du uddybe det lidt. Hvor finder jeg
> fx. "Dia" henne og hvad er det?

Jo, da.
Det er et tegneprogram der er til diagrammer, flowcarts o.s.v.
du finder det her: http://www.lysator.liu.se/~alla/dia/

Mvh
Bjarne

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 04-11-03 09:10

> [...]
meddelelse

> Jo, da.
> Det er et tegneprogram der er til diagrammer, flowcarts o.s.v.

Hmm, jeg skulle lige finde ud af at det kunne hentes til Windows
også, men så virker det jo fint. Desværre er det ikke helt det
jeg søger, for det er svært at opdele en pil to to pile og ikke
mindst få pilene til at dreje. Alligevel er programmet ganske
godt til nogen ting. Fx. er der en rigtig fiks linial (punktet
Chronogram), som man kan bruge til at vise afstande med. Den tror
jeg, at jeg kan megen glæde af.

Men det er ikke optimalt til Sankey diagrammer, så jeg leder
stadig...

Men tak for forsøget Bjarne.

Lars