Photoshop/Flash farver ikke identiske?
Fra : Jane (ö)

Dato : 03-11-03 12:47

Når jeg laver en farve i Flash ud fra CMYK definitioner, og laver samme
farve i Photoshop og går i Dreamweaver for at "koge" det sammen, så viser
den to meget forskellige farver, trods definitionerne er ens.

Hvorfor?

farven fra Flash er meget mere skrigende end den fra Photoshop.

Mvh Jane

Fra : Jane (ö)

Dato : 03-11-03 12:53

Jeg HAR fundet ud af det.

Så dette er et overflødigt indlæg.

Mvh Jane

--
What comes around - goes around...
www.125.dk - webcam

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 04-11-03 13:03

"Jane (ö)" <virker@hotmail.NOSPAMcom> skrev i en meddelelse
> Jeg HAR fundet ud af det.
>
> Så dette er et overflødigt indlæg.
>
> Mvh Jane
>
> --
> What comes around - goes around...
> www.125.dk - webcam
+++++++++++
Hej.
Du må da gerne lige fortælle hvad du gjorde

Mvh. Jørgen Nielsen.

Fra : Jane (ö)

Dato : 06-11-03 15:36

> +++++++++++
> Hej.
> Du må da gerne lige fortælle hvad du gjorde
>
> Mvh. Jørgen Nielsen.

Ja - sorry.

Jeg tog farveKODEN og kopierede over i Flash fra Dreamweaver. Det hjalp.

Før der definerede jeg bare CMYK farverne selv fra Dreamweaver og over i
Flash.

Mvh Jane

Fra : Thomas²°°³

Dato : 06-11-03 20:02

> Før der definerede jeg bare CMYK farverne selv fra Dreamweaver og over i
> Flash.

Det bør vel være RGB farve, når det er til web?

--
MVH Thomas
http://www.jogt.com - live webcam

Fra : Jane :o)

Dato : 06-11-03 22:32

> Det bør vel være RGB farve, når det er til web?
>
> --
> MVH Thomas

ja, men man kan også godt definere i CMYK og bruge den som RGB - netop
derfor gik det galt, da farven blev anderledes af den grund.

Atter engang er jeg dårlig til at forklare mig.

Så det ER altså ikke altid jeg er god til at forklare "omgivelserne" hvad
jeg ønsker.

Mvh Jane