Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Studielys?
Fra : jhh

Dato : 03-11-03 10:57

Jeg har planer om måske at anskaffe mig noget lys.
Findes der et sted, evt. på nettet, hvor man kan læse om forskellige slags
studielys,
softboxe, paraplyer m.m.
mvh. Jens

Fra : Alex W

Dato : 03-11-03 11:04

Hej Jens Prøv her http://www.multiblitz.com/en/index.html

Det er godt nok fabrikkens hjemmeside, men kig på softboksene mv. Der er
eksempler på hvordan lyset falder.

Mvh
Alex W

Fra : M!RAL

Dato : 03-11-03 12:08

jeg kan anbefale denne side: http://www.pjephoto.co.uk/Lighting/lighting.htm
deres "virtual studio" giver en god fornemmelse for hvordan man skal sætte
lys.
Ydermere der er eksempler på setups, så man kan se hvad man gerne vil opnå,
og hvilket udstyr det kræver.

håber du kan bruge den??

-Jesper

Fra : Claus Smith

Dato : 03-11-03 13:47

Det var et rigtig godt link du kom med.

God site med flere eksempler på opstilling af lys.

Claus Smith - Pigefotografen

www.pigefotografen.dk
www.babesline.dk
www.modellerne.dk

Fra : kristian mikael de f~

Dato : 03-11-03 15:46

On Mon, 3 Nov 2003 13:47:29 +0100, "Claus Smith"
<pigefotografen@pigefotografen.dk> wrote:

>God site med flere eksempler på opstilling af lys.
Ja, det er især interessant at se, at hvis man lyser baggrunden op fra
venstre side, kommer der bagfrasidelys på højre side af modellen.
mvh kmo

Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 03-11-03 16:11

Gode links - meget interessant.

Jeg har haft en positiv oplevelse med http://www.obt.dk
Det tog lidt tid inden de havde varene hjemme, men flinkere folk har jeg
sjældent mødt.
Det var 2 modne mennesker mand/dame der var der den dag jeg var derude. De
har 1 lokale i en fabriksbygning med et demolokale på 40-60m2.
Havde selv meget svært ved at finde et sted at købe ind. De sender i øvrigt
gerne kateloger ud.

Nogle der har et bedre sted?

Jan
www.fotoportal.dk

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 03-11-03 22:49

www.cav.dk
www.hother.dk
www.gocker.dk

Fra : Anders Lorentzen

Dato : 03-11-03 16:10

kristian mikael de freitas olesen wrote:

> Ja, det er især interessant at se, at hvis man lyser baggrunden op fra
> venstre side, kommer der bagfrasidelys på højre side af modellen.
> mvh kmo

Hvis du er lidt vågen.. og knap så gnaven... så vil du se at begge
baggrundslys tænder når du trykker på højre eller venstre baggrundslys-knap.

Anders

Fra : kristian mikael de f~

Dato : 04-11-03 00:44

On Mon, 3 Nov 2003 16:09:38 +0100, "Anders Lorentzen" <al@it.dk>
wrote:

>Hvis du er lidt vågen.. og knap så gnaven...
>så vil du se at begge baggrundslys tænder når du trykker på højre
>eller venstre baggrundslys-knap.
Rigtigt, jeg bemærkede ikke at begge lamper tændte.
Jeg gik ud fra, at fidusen var at man skulle se effekten af de
forskellige lamper enkeltvis.
Men uanset mit humør, er den skematiserede lyslægning ikke i
overensstemmelse med resultatet.
mvh kmo