Petroleumskamin
Fra : Morten

Dato : 03-11-03 09:59

Hej NG

Jeg overvejer at købe en petroleumskamin, nok ikke så meget for at spare
nogle varme-kr, men ligeså meget for at kunne hyggevarme når det bliver
rigtig koldt.

Jeg har dog nogle spørgsmål vedr. brændstof.
Jeg har søgt nettet tyndt, men synes ikke jeg kan finde noget entydigt svar
på om Nettos lampeolie vil kunne bruges i en ovn med væge. Nogle siger de
ikke kan, andre kan godt. Så hvad er Jeres erfaringer?
Til mit forbrug vil det nok ikke betyde det store om jeg bruger Zibros,
Harald Nyborgs eller Nettos olie, men jeg har ingen bil og Netto ligger lige
5 minutter væk.
Jeg tænker nemlig på at købe en af de billigste Zibro eller en Corona, som
Silvan har på tilbud på torsdag - eller den tilsyneladende samme Corona hos
Harald Nyborg. Hvad er Jeres erfaringer med Corona?

Ifølge HN kan Corona sagtens bruge en god lampeolie, men er Nettos god nok?
http://www.haraldnyborg.dk/hncatalog/hncommerce/pdf/1109.pdf (Brugsanvisning
på Corona)

Mvh
Morten

Fra : S.A

Dato : 03-11-03 16:16

Jeg bruger selv Netto`s lampeolie. -Ovnen brænder perfekt.
Jeg har længe brugt Zibro`s eget brændstof, men er gået over til lampeolien
i denne fyringsperiode. Jeg kan hverken lugte, høre eller se forskel på
disse brændselsolier når ovnen er tændt. Min personlige anbefaling er; Brug
lampeolie, mem KUN fra Netto.
Held og lykke

S.A

Fra : Morten

Dato : 03-11-03 18:59

"S.A" <s.a@e-mail.dk> wrote in message news:bo5rfc$4gq$1@sunsite.dk...
> [...]
> i denne fyringsperiode. Jeg kan hverken lugte, høre eller se forskel på
> disse brændselsolier når ovnen er tændt. Min personlige anbefaling er;

OK tak, det vil jeg prøve.

Mvh
Morten

Fra : Lars M. Pedersen

Dato : 03-11-03 20:05

"S.A" <s.a@e-mail.dk> wrote in news:bo5rfc$4gq$1@sunsite.dk:

> Min personlige anbefaling er; Brug
> lampeolie, mem KUN fra Netto.

Jeg har i 1½ år brugt Faktas uden problemer.

--
Venligst Lars
Hovedaftalen for gravhunde:

Fra : Torbenth

Dato : 03-11-03 23:10

"Lars M. Pedersen" <Lars@NOSPAMtyf.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har i 1½ år brugt Faktas uden problemer.

Fakta's lampeolie er den samme som fra Netto. Har talt med fabriken som
producerer olien.'

Mvh.
Torben