Fuck fuck fucking lort - DT125 efterlysnin~
Fra : TheHobbit

Dato : 03-11-03 09:40

Ja, så skete det for én uheldig person mere - da jeg kom bag bygningen i
morges til der hvor jeg havde parkeret DT'eren... hvad holdte der så?

Ikke en skid! Natten mellem d. 2 og 3/11 har nogen idioter nakket den.
Sådan noget pis.

Her er et billede af dyret som det så ud:
http://www.dfmc.dk/gallerypicture.asp?f=DT125_pic2.jpg&m=full

Læg mærke til om I ser en sort DT'er med rød saddel og rødt stel. Eller ser
én til salg til alt for billige penge.

Nummerpladen var: "EM 16937" - stelnummeret var 1OVO15961

Stephan Hansen - Ex-Yamaha DT 125 '83
www.StephanNet.dk
http://www.dfmc.dk/?id=297
+ Suzuki GS500E - 1999 (Til salg - Oh no! My precioussss!)
+ Honda CBR600 F3V - 1996

- Folk der stjæler MC'er skulle have deres nosser gennem en kompostkværn -

Fra : Hekto

Dato : 03-11-03 09:45

In article <3fa61450$0$94881$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, TheHobbit
says...

> - Folk der stjæler MC'er skulle have deres nosser gennem en kompostkværn -

Jeg kan bedre lide tanken om et pomfritjern! ... hvad hvis det er
kvinder der står bag??? =
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
semi-rockets ... no thanks!

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 03-11-03 09:55

"TheHobbit" <LæsAdressenPåStephanNet.dk@gator.com> wrote in message
> Ja, så skete det for én uheldig person mere - da jeg kom bag bygningen i
> morges til der hvor jeg havde parkeret DT'eren... hvad holdte der så?
-sakse-
> - Folk der stjæler MC'er skulle have deres nosser gennem en kompostkværn -

Enig! Eller få lov at få 'revet den af' på et rustent råkostjern!

Sur røv sgu da - hold øje med om halvhjernen skulle være så tumpet at sætte
den til salg på www.dba.dk eller et af de andre gratissteder på nettet - der
er en del DT 125'ere på DBA, der er smidt på omkring den 2.-3. nov.

Håber du får den igen.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

www.bmwmc.dk
www.furnituretiger.dk

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 03-11-03 10:01

> Ikke en skid! Natten mellem d. 2 og 3/11 har nogen idioter nakket
> den. Sådan noget pis.
> Nummerpladen var: "EM 16937" - stelnummeret var 1OVO15961

Hej Stephan

Skynd dig at lave en efterlysningsseddel med gode billeder evt krydret med
billeder af lignendne modeller fundet på nettet fra andre vinkler. Alle
specielle kendetegen skal også med.

Den deler du ud med rund hånd til Taxa centraler, renovations folk, postbude
og ligende der kommer rundt til folk. Der skal være en dusør at hente, så
det arbejdene folk gider bruge noget af deres tid på at lede efter den, men
500kr eller lig. i dusør øger chancen væsentligt i forhold til kun at melde
det til politiet der ikke gør noget hvis ikke den lander for deres fødder.

Sådan en gammel offraoder er hugget af knallertdrenge, så prøv at kig ved
ungdomsklubber, den lokale grusgrav, skolen og lignende steder. Der kan man
være heldig at finde den igen.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 03-11-03 10:01

TheHobbit wrote:

> - Folk der stjæler MC'er skulle have deres nosser gennem en
> kompostkværn -

Jeps. Men inderst inde ved de godt at de ligger nederst i klassehierakiet -
at de har en intelligenskvotient på minus 20 - og ... sådan nogle svin - de
skulle have nogle BAAAANK!

--
Tony

Fra : Martin Sjøstrand

Dato : 03-11-03 10:16

> Læg mærke til om I ser en sort DT'er med rød saddel og rødt stel. Eller
ser
> én til salg til alt for billige penge.

Will do, men hvorhenne i landet er vi?

Mvh Martin Sjøstrand

Fra : TheHobbit

Dato : 03-11-03 10:14

Øh ja - sorry - for dem der ikke har klikket ind på profilen....

Det er i Horsens. (Mellem Vejle og Skanderborg)

Fra : --=STONE=--©

Dato : 03-11-03 14:35

"> Det er i Horsens. (Mellem Vejle og Skanderborg)

Hvilket område i HS ?? Tyrsted - Torsted - Banegården ???

--=Stone=-- som holder øje i HS + Bjerre

Fra : TheHobbit

Dato : 03-11-03 15:15

Midtbyen - fra den plads hvor Tordenskjoldsgade, Fabrikvej og Stefansgade
mødes. - You know - da'ghetto!

Stephan

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 03-11-03 11:26

Øv øv. Kigger efter den heroppe i Århus og omegn. Men kig i DBA er også en
god ting. Kender en som fandt sin hos nogle knallertdrenge den vej....

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : TheHobbit

Dato : 03-11-03 11:47

Henrik Nielsen - RaptorMC.dk wrote:
> Øv øv. Kigger efter den heroppe i Århus og omegn.
Ja, låsen lå der ikke - så det tyder på de enten har tagen den med sig for
ikke at efterlade spor eller har smidt MC'en på en trailer eller i en
kassevogn. Hvis det er det sidste - så kan de jo godt ha nået langt...

> Men kig i DBA er
> også en god ting. Kender en som fandt sin hos nogle knallertdrenge
> den vej....
Det vil jeg ihvertfald gøre....

/SJTH

Fra : anders majland

Dato : 03-11-03 12:04

> Ja, låsen lå der ikke

Hvad var den låst med ?

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : TheHobbit

Dato : 03-11-03 12:59

En forholdsvis tynd wire-lås gennem stel og baghjul. Nok til at de ikke
"bare" kunne køre med den men selvfølgeligt ikke nok til at de ikke kunne
løfte dens knap 100 kg op i en kassevogn og køre væk.

Bagefter ville man ønske den havde været rundt om en lygtepæl. Men det kan
man jo altid komme og sige.....

/Stephan

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 03-11-03 13:57

> En forholdsvis tynd wire-lås gennem stel og baghjul.

Hej Stephan

Jeg har personligt savet en tynd wirelås igennem med en billig nedstryger på
ca 1 minut. Det kan være de bare har tager wirestumperne med sig. Stålwire
kan være rigtig nem at save igennem.

Fra : TheHobbit

Dato : 03-11-03 14:09

Jens Jacob Bager Jensen wrote:

> Hej Stephan
>
> Jeg har personligt savet en tynd wirelås igennem med en billig
> nedstryger på ca 1 minut.
Hmmm, i hvilken forbindelse gjorde du det...? - og hvorfor var du under
tidspres???

> Det kan være de bare har tager
> wirestumperne med sig. Stålwire kan være rigtig nem at save igennem.
Jeg vil gå hjem og kigge efter om der skulle ligge stumper eller andet. Jeg
er godt klar over det ikke er optimalt - men regnede helt ærligt ikke med at
nogen gad stjæle den. En CBR med 105 HK kan jeg se.... men en 20 år gammel
DT'er med 16 HK!! (Som desuden var over-møg-belortet efter søndagens
"skovtur")

/Stephan

Fra : brobaek

Dato : 03-11-03 14:15

Det er fandme træls. Jeg har selv tidligere fået stjålet en scooter 45, og
min fætter fik stjålet hans knallert i sidste uge så kender alt for godt
følelsen...

Men, ofte bliver 125ccm'erne (både off-road og mc-scooter) stjålet, fordi
nogle knægte kan pille pladen af og håbe den går som en knallert... Så har
de en hurtig "knallert" i et par uger.

Mvh
Martin (som hver morgen, som det første, kigger ud af vinduet for at tjekke
at min elskede CX'er stadig er der!!!)

PS. Iøvrigt, det er ikke for at sammenligne 125'ere med hverken knallerter
eller 45'ere

Fra : anders majland

Dato : 03-11-03 15:04

> Men, ofte bliver 125ccm'erne (både off-road og mc-scooter) stjålet,
> fordi nogle knægte kan pille pladen af og håbe den går som en
> knallert... Så har de en hurtig "knallert" i et par uger.

Efter de mange forsøg på at min leonardo vil jeg give dig ret - og håbe
at jeg kan have tenereen i fred.

Den så nok ud til at være sjov til fræs ...

Håber du finder den i nogenlunde hel tilstand....

Fra : Hans Joergensen

Dato : 03-11-03 14:34

TheHobbit wrote:
> Hmmm, i hvilken forbindelse gjorde du det...? - og hvorfor var du under
> tidspres???

Vil du se hvor hurtigt det kan gøres?

http://gallery.nathue.dk/arkivdato/2003/2003-08/2003-08-11_1/PICT6560.JPG

Og klik nogle billeder frem...

Og læg mærke til at det ta'r 21 sekunder fra første billed er
taget til låsen er åbnet..

// Hans
--
http://rd350.nathue.dk - still smoking

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 03-11-03 15:04

> Vil du se hvor hurtigt det kan gøres?
> http://gallery.nathue.dk/arkivdato/2003/2003-08/2003-08-11_1/PICT6560.JPG

Hej Hans

Præcis sådan en lås sad der på min mors cykel, og forresten også på min fede
Maxi da den blev stjålet. Ak den savnede jeg...

Fra : TheHobbit

Dato : 03-11-03 15:22

Jeg så ingen ambolt ved siden af MC'en.... men fortset fra det så mindede
den i tykkelsen faktisk meget om sådan en lås....

> Hej Hans
>
> Præcis sådan en lås sad der på min mors cykel, og forresten også på
> min fede Maxi da den blev stjålet. Ak den savnede jeg...
Jeg fik også en gang stjålet en maxi - med 70cc tune-sæt og
special-udstødning. Den var så godtnok ikke låst - idet jeg stod ca. 3 m fra
den. Jeg kunne bare høre den starte og inden jeg nåede at registrere hvad
der foregik var den VÆK.

/Stephan

Fra : Hans Joergensen

Dato : 03-11-03 16:13

TheHobbit wrote:
> Jeg så ingen ambolt ved siden af MC'en.... men fortset fra det så mindede
> den i tykkelsen faktisk meget om sådan en lås....

Man kan sikkert også holde igen med noget andet hvis det endelig
skal være

// Hans
--
ringdingelingdingdingdingdingringelingeding

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 03-11-03 14:39

> Hmmm, i hvilken forbindelse gjorde du det...? - og hvorfor var du
> under tidspres???

*LOL* . Jeg kunne se lyset blev tændt inde i ejendommen, og jeg ville
hurtigt væk Nej, min mor havde smidt nøglen væk til wirelåsen på hendes
(træde) cykel, og jeg fik opgaven med at få den op igen. Det gik
overraskende nemt, selv med en sløv billig nedstyger. Jeg har også brudt en
billig hængelås på mit telt op, bare ved at hive i bøjlen med en tang. En af
ingeniørerne i klubben morer sig med at dirke låse op for sjov. Han dirkede
mit givirack op på 10 sekunder første forsøg, da jeg hvade glemt nøglerne i
låsen, og de faldt ud på motorvejen. Jeg fandt dem igen, men kun 2 ud af 5
virkede stadig. Jeg er vist ikke for god med nøgler...

Gode låse er svære at få op, og billige låse er kun til pynt. Jeg har kækket
en skivebremselås midt over ved at glemme den var monteret, og skubbe min
XJ'er baglæns med fødderne. Abus Buffo skivebremselåse skider. Anders
Majland har gjort samme erfaring.

Fra : anders majland

Dato : 03-11-03 15:11

> Gode låse er svære at få op, og billige låse er kun til pynt.

Yep - låse på topboxe kufferter og lign er bare for at de ikke skal åbne
sig af sig selv. Mht til hængelåse kan langt de fleste også klares med
en "spade-folde" (Ja jeg har været værnepligtig og underligt som sådan
nogle små nøgler har det med at blive væk efter nogle dage i mudderet).
Jeg tror kun at det var en af de store sorte ruko låse der ikke kunne
tæves op af en træt soldat på 2 minutter.

> [...]
> skubbe min XJ'er baglæns med fødderne. Abus Buffo skivebremselåse
> skider. Anders Majland har gjort samme erfaring.

Yep - dog var låsen (eller "værktøjet") solidt nok til at ødelægge
skiven. Og det er ikke mere end godt en måned siden at jeg smed en
efterlysning herinde for en anden leonardo ejer der havde mistet sin -
og den er afaik ikke dukke top igen ...

For at citere ham ordret

Fra : Armand

Dato : 03-11-03 19:16

anders majland <see.signature@address.invalid> skrev i en

> [...]
> Jeg tror kun at det var en af de store sorte ruko låse der ikke kunne
> tæves op af en træt soldat på 2 minutter.

Jup!
Hidtil 100% i første slag v.h.a. to foldespader!!

--
Armand.
(der som sergent ofte også var "instruktør" i nødåbning af skabene)

Fra : Zemich

Dato : 05-11-03 20:16

Jens Jacob Bager Jensen wrote:
> Abus Buffo skivebremselåse skider.

Var det sådan en du havde som gik i stykker?
I så fald, hvilken bør man så købe sig?

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 06-11-03 08:45

> Var det sådan en du havde som gik i stykker?
> I så fald, hvilken bør man så købe sig?

Hej Ibber

Du får lige en copy/paste

Alle cykler kan stjæles. Det det gælder om er at gøre netop din MC så
besværlig at stjæle at tyven tager "naboens".

En lås er kun fed hvis du bruger den. Det lyder logisk, men praksis viser at
mange ikke gider montre låsen, hvis de kun "lige" skal et eller andet. Jeg
ville kigge på Abus låse hos www.louis.de Jeg vil fraråde Abus billigmærke
Buffo. Min og andres Buffo skivebremselåse er brækket over ved almindelig
brug!

Jeg vil anbefale to ting:

Den hurtige "Jeg skal 10 min i Netto løsning" En god skivebremselås
kombineret med en holder på cyklen så den er nem at komme til. Abus laver en
sådan lås med holder f.eks Granit Quick best nr. 10001928 til 67,5 Euro hos
Louis samt holderen SH 37 best nr: 10001826 til 14,95 Euro også hos Louis.
Så vil den være let at komme til og chancen for at du bruger den hver gang
stiger betragteligt. En skivebremselås kan dog omgås på en måde jeg ikke vil
beskrive her, da alle mulige kan læse med. Dem der kender tricket, lad være
med at skrive det her! Det hjælper kun tyvene! Derfor må du ikke stole på en
skivebremselås som eneste låseløsning. Monter e.v.t et eller andet som gør
du husker du har skivebremselås på. Monter altid skivebremselåsen så de
sidder så tæt på kaliberen som muligt, sådan så du kører så kort som muligt
før du opdager du har skivebremselås på. Finten med at parkere op mod
noget så du er nød til altid at bakke MC'en først, hvilket gør du opdager du
har glemt skivebremselåsen før du fyrer modellen af med 17.00rpm foran 1.G
pigerne er også godt.

Låsen du bruger hvis den skal stå f.eks natten og hjemme ved dig selv: Det
er vigtigt cyklen er lås fast til noget! Alt andet end tåbelige knallerttyve
kender skivebremselåsfixet og har en varevogn med de kan smide cyklen ind i.
Så kan de i ro og mag skære låsen op derhjemme. Ingen låse kan modstå en
vinkelsliber!

Jeg ville personligt købe en kæde med en stor ring i enden (best nr.:
10001827 til 115Euro igen hos Louis).Grunden til jeg synes den er fed er at
normale kæder er for korte til man effektivt kan fastankre MC'en til noget.
Bliver kæden lang, bliver den også så tung man ikke gider slæbe den med sig.
Man lægger kæden rundt om noget fastankret og trækker kæden gennem den store
ring. Man har nu lavet en løkke rundt om f.eks lygtepælen. Enden at kæden
som nu ligger i en streng hen mod MC'en og fastgøres til f.eks en bøjlelås
som trækkes igennem fælgen eller stellet eller bagsvingeren. At fastgøre den
til en passagerfodhviler ophæng som nemt kan adskilles er ikke ønskeligt,
men det er ikke altid man tænker på, at en tyv faktisk som regel har værktøj
med. Tyve er ikke dumme. De gode tyve forbereder sig i forvejen, og har det
værktøj med der skal til for at bryde netop dine låse op. Derfor er det en
god ide at stille cyklen af vejen, så man ikke kan se den fra vejen. Rigtig
gode tyve bruger "agenter" som f.eks. postbude eller skraldemænd til at
lokalisere emner oplagte til at stjæle.

En god alarm og startspærre er også en fin ting. De koster ca. 1000kr hos
Louis.

Fra : Zorro

Dato : 03-11-03 15:45

Forbandede røvhuller!! Håber du finder knallerten og at de små lusede
tyveknægte blir straffede!

Fra : TheHobbit

Dato : 03-11-03 16:20

Zorro wrote:
> Forbandede røvhuller!! Håber du finder knallerten og at de små lusede
> tyveknægte blir straffede!
knallerten.....? Det var da et grimt ord - lovmæssigt ER det en MC!

Fra : Hans Joergensen

Dato : 03-11-03 16:22

TheHobbit wrote:
> knallerten.....? Det var da et grimt ord - lovmæssigt ER det en MC!

Jaja, men det er da en knallert alligevel .. :) lige som min
RD350'er også er en knallert.

Der er endda nogle der har kaldt mit nye panserkøretøj for en
knallert... det har jeg dog modsat mig.

// Hans
--
Leveret af http://enterprise-server.dk

Fra : TheHobbit

Dato : 03-11-03 16:31

Hans Joergensen wrote:

> Jaja, men det er da en knallert alligevel .. :) lige som min
> RD350'er også er en knallert.
>
> Der er endda nogle der har kaldt mit nye panserkøretøj for en
> knallert... det har jeg dog modsat mig.
Tja, nogen påstår jo også at min GS500 er en knallert.... jeg holder mig nu
til lovens definition - hvis det ikke gør noget.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 03-11-03 19:30

TheHobbit wrote:
> Tja, nogen påstår jo også at min GS500 er en knallert.... jeg holder mig nu
> til lovens definition - hvis det ikke gør noget.

Det er så okay :)

Men små 2taggere er nu alligevel knallerter ... :)

En RD500 YPVS er da også en knallert :)

// Hans
--
Leveret af http://enterprise-server.dk

Fra : Zorro

Dato : 04-11-03 17:22

"knallerten.....? Det var da et grimt ord - lovmæssigt ER det en MC!"

Så så...hvad er der nu galt med knallerter? Jeg kalder da også min egen
125'er for en knallert!

Fra : TheHobbit

Dato : 05-11-03 15:26

FUNDET!!!