Betinget godkendt + ejerskifte
Fra : Leif Neland

Dato : 03-11-03 07:46

Kan en betinget godkendt bil ejerskiftes, eller skal fejlene rettes og bilen
omsynes først?

Fejlene er f.ex. ukorrekt antal baklygter og andet i den "farlighedsgrad"

Leif

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 03-11-03 08:06

On Mon, 3 Nov 2003 07:46:09 +0100, "Leif Neland" <leif@neland.dk>
wrote:

>Kan en betinget godkendt bil ejerskiftes, eller skal fejlene rettes og bilen
>omsynes først?
>Fejlene er f.ex. ukorrekt antal baklygter og andet i den "farlighedsgrad"

En "Ikke godkendt" kan også skifte ejer - så: Ja :)

/Mogens

Fra : Hjalte

Dato : 03-11-03 11:33

On Mon, 03 Nov 2003 08:06:18 +0100, Mogens Knudsen
<dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

>En "Ikke godkendt" kan også skifte ejer - så: Ja :)

Hmmm...
Hvad sker der så hvis fejlene ikke bliver rettet men den nye ejer
kører i bilen.

Som f.eks hvis den nye ejer ikke er klar over fejlene.

---
Med venlig hilsen.
Hjalte, der kører i en galant GLSi fra '93.

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 03-11-03 14:37

On Mon, 03 Nov 2003 11:32:37 +0100, Hjalte
<hjalte@reloaded.detteherskalfjernes.vedsvar.dk> wrote:

>Hvad sker der så hvis fejlene ikke bliver rettet men den nye ejer
>kører i bilen.

Det samme som vil ske med dig :)

>Som f.eks hvis den nye ejer ikke er klar over fejlene.

Når man køber en bil i DK, checker man da lige op på sidste syn.
Enten via SBI's web eller ved at få en kopi af sidste syn

>Hjalte, der kører i en galant GLSi fra '93.

Fin bil - jeg har haft et par 2 liters. Fra ny :)

/Mogens