Skærme
Fijala 3554
hjælp til gammel monitor ultra 14 tommer
Fra : J.Pedersen

Dato : 02-11-03 22:36

Hej..
jeg sidder og forsøger at få en gammel 14 tommer Ultra mprII skærm til at
køre...
men når windows starter får jeg kun løbende striber på skærmen....hvis valgt
opløsning er højere end vga 640x480 kan det lade sig gøre at få den til at
køre 800x600 eller højere kan huske noget fra førhen med vesa drivere men
ikke hvordan...

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 03-11-03 00:37

"J.Pedersen" <Janp@adslhome.dk> skrev
> [...]
at
> køre 800x600 eller højere kan huske noget fra førhen med vesa drivere men

Det er en klassisk fejl på de gamle 14" Ultra skærme. Løsningen plejer som
regel at være at lade skærmen varme op en times tid, før den kan tvinges i
opløsninger over 640*480 - og så skal du i øvrigt sørge for at grafikkortets
opdateringshastighed er sat til 60 Hz.

mvh
Peter