Tæt på målet
Fra : knm

Dato : 02-11-03 21:09

Hej NG

Jeg skal lige prale lidt af mig selv..

Startede i manj måned hos De danske vægtkonsulenter, men det var ikke mig,
var kun med i 5 uger... Men vægte skulle gerne 10 kg ned, helst 15 kg, så
jeg besluttee mig for at nu skulle det være..

Så siden maj har jeg nu tabt mig 13,3 kg... udelukkende ved kostomlægning og
motion...

Jeg ved ikke hvad jeg vil med det her indlæg, måske bare sige at det kan
lade sig gøre, hvis man har viljen til det, også uden alle mulige piller og
kost programmer...

Karina
Der mangler 1,7 kg...

Fra : Polline

Dato : 02-11-03 22:04

Tilykke med det flotte resultat
MVH Jannie

Fra : Helle

Dato : 02-11-03 23:02

"knm" <knm@dvdtown.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg ved ikke hvad jeg vil med det her indlæg, måske bare sige at det kan
> lade sig gøre, hvis man har viljen til det, også uden alle mulige piller

Wow, det er virkelig flot! Kæmpe tillykke til dig. Jeg vejer selv 20 kg for
meget og er startet hos vægtkonsulenterne for 3 uger siden. Jeg synes det er
fedt du har viljen og motivationen til at klare vægttabet selv. Jeg selv er
typen der skal holdes i ørerne
Jeg er af den overbevisning at det er meget forskelligt hvad folk har brug
for og har gavn af. Piller og pulver er jeg modstander af.

Mvh Helle

Fra : Svein Olav Leithe

Dato : 02-11-03 23:25

"Helle" <krammemusen@hotmail.com> wrote in message

> [...]

> Jeg er af den overbevisning at det er meget forskelligt hvad folk har brug
> for og har gavn af. Piller og pulver er jeg modstander af.

Først og fremst: Til lykke Karina!!

Så en kommentar til Helle:
Piller og pulver kan kanskje være til starthjelp for dem som trenger "et
puff der bak" for å komme igang. Når man først ser at ting begynner å gå i
riktig retning kan det så være enklere og fortsette med mer "naturlige"
metoder. Det som i de aller fleste tilfeller er nødvendig er en endring i
livsstil. Det hjelper ikke å spise sundt til man når sitt mål, hvis man
faller tilbake til gamle synder igjen etterpå.

Har selv siden 30. mars jevnlig gått til klinisk ernæringsfysiolog
(dietist). Har lagt om kostholdet (nesten) totalt. De 2-3 siste måneder har
det gått meget sakte nedover, men det går fremdeles den riktige veien. Har i
mange år slitt med ekstrem overvekt, men føler nå at jeg har mer kontroll
med mitt forhold til mat enn jeg noen gang har hatt. Bare så synd at jeg
skulle bli 37 år før jeg klarte det. Har likevel både overfor meg selv og
andre innrømmet at jeg slet ikke har et "normalt" forhold til mat enda. Det
kreves selvdisiplin og viljestyrke, men nå har jeg satt meg et mål og håper
å nå det målet innen sommeren 2005. Ja - jeg vet det er lenge til, men det
er også mange kilo som fremdeles skal av. Mitt mål innen sommeren 2005 er
ikke bare å komme ned i vekt, men å ha stabilisert meg der innen den tid.

I tillegg til kostomlegging er det viktig å stimulere kroppen til økt
forbrenning gjennom økt aktivitet - mosjon.
Selv går og sykler jeg flere ganger i uken. I det siste ha jeg også begynt
med litt styrketrening, noe som helt sikkert er en medvirkende årsak til det
mindre vekttapet jeg har opplevd de siste 2-3 måneder. Ved styrketrening
bygges det muskelmasse og muskler veier som kjent mer enn fett.

Vennlig hilsen
--
Svein Olav
Kristiansand, Norge

Fra : Helle

Dato : 03-11-03 09:35

> [...]
> livsstil. Det hjelper ikke å spise sundt til man når sitt mål, hvis man
> faller tilbake til gamle synder igjen etterpå.

Hejsa.

Jeg har skam selv fået Letigen for nogle år tilbage og giver dog fuldstændig
ret i det du skriver. Det er så vigtigt at man ser allerede fra start af, at
man går ned i vægt - det øger motivationen væsentlig. Jeg fik selv Letigen
for netop at det skulle gå stærkt så jeg kunne holde modet oppe. Men det
ændrer nu ikke på min holdning: jeg bryder mig ikke om at tilføre kroppen
alverdens underlige piller og pulvere. Kostomlægning og motion!!

Men giver dig ret.

Mvh Helle

Fra : Jan Mejer Rasmussen

Dato : 03-11-03 12:44

Jeg tabte mig også 8 kilo med vægtkonsulenterne på 6 uger, men har nu taget
det hele på igen..........så det kan man vist ikke kalde en succes.

Fra : Helle

Dato : 03-11-03 13:13

"Jan Mejer Rasmussen" <jamera@ofir.dk> wrote in message
> Jeg tabte mig også 8 kilo med vægtkonsulenterne på 6 uger, men har nu
taget
> det hele på igen..........så det kan man vist ikke kalde en succes.

Det er jo meningen at du skal fortsætte med DDV kostplanen også efter du er
stoppet hos dem - ellers er det da klart du tager det hele på igen.
DDV er kostomlægning og ikke nogen kur.

Mvh Helle

Fra : Camilla Maria Anders~

Dato : 03-11-03 14:09

> [...]
er
> stoppet hos dem - ellers er det da klart du tager det hele på igen.

Det er helt rigtigt, men jeg synes at efter en lang periode hos dem var der
såååååååå mange ting jeg havde lyst til at spise, især fordi
vægtkonsulenterne ikke rigtig giver en særlig mange valgmuligheder til
engang imellem at få noget "godt" (og jo, jeg ved godt at de har opskrifter
på en masse lækre desserter og kager, men jeg synes allligevel ikke helt der
er det samme). Jeg er derfor selv også landet på næsten det samme som før
jeg startede, fordi jeg var svag og ussel. Med andre ord, der er sikkert
nogle mennesker som er enormt standhaftige og som det fungerer for, men der
er også dem det ikke fungerer for

mhv.
Camilla

Fra : Mia

Dato : 06-11-03 03:05

"Camilla Maria Andersen" <miles@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> jeg startede, fordi jeg var svag og ussel. Med andre ord, der er sikkert
> nogle mennesker som er enormt standhaftige og som det fungerer for, men

Jeg vil bare lige indskyde lidt om mine "nye" erfaringer
Jeg kendte et par stykker der var/er med i DDV og det var absolut ikke noget
for mig da jeg er utroligt kræsen, men hos weigt watchers "fandt jeg
lykken". Jeg må spise lige hvad jeg vil og skal bare overholde at spise 6
måltider om dagen. Jeg har foreløbig tabt ca. 9 kilo på 2 måneder så nu har
jeg fået blod på tanden.

Klem på
Mia

Fra : Jens Jensen

Dato : 06-11-03 16:07

"Mia" <lndmia@jarmark.dk(fjern lnd)> skrev i en meddelelse
> [...]
> lykken". Jeg må spise lige hvad jeg vil og skal bare overholde at spise 6
> måltider om dagen. Jeg har foreløbig tabt ca. 9 kilo på 2 måneder så nu

I en hel del år, har jeg levet af 1-2 måltider om dagen, samtidigt med at
jeg holdt op med mine sportslige aktiviteter, og i løbet af ca. 4 år har jeg
taget 20-25 kilo på, som jeg nu skal til at smide. Jeg er lige begyndt i et
Nautilus Center, og ville egentligt også godt spise flere måltider om dagen.

Jeg vil selvfølgelig starte med at spise morgenmad, så er jeg oppe på tre
måltider om dagen, men hvor på dagen ligger de andre måltider? Hvad "skal"
disse mellemmåltider bestå af? Hvad spiser du f.eks.?

Fra : Puk

Dato : 06-11-03 21:38

"Jens Jensen" <Jens@Jensen.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg vil selvfølgelig starte med at spise morgenmad, så er jeg oppe på tre
> måltider om dagen, men hvor på dagen ligger de andre måltider? Hvad "skal"
> disse mellemmåltider bestå af? Hvad spiser du f.eks.?

Det var godt nok ikke mig du spurgte, men jeg kan da fortælle dig lidt om,
hvad jeg gør *S*. Andre kan sikkert supplere med en hel masse mere.

Jeg spiser 6 måltider om dagen. Jeg forsøger at fordele det således, at jeg
spiser hver 2-3 time. Det er ikke altid sådan lige til, for man kan jo
foretage sig noget, hvor man ikke sådan lige kan gå igang med at spise, men
jeg bestræber mig på det *S*.

Til hvert hovedmåltid får jeg ca. 25% af den energimængde, som jeg er sat
til at indtage hver dag (jeg har fået min træner til at lave en kostplan til
mig med udgangspunkt i mit BMR = Basic Metabolic Rate = Hvilestofskifte, så
skulle jeg gerne være i underskud hver dag og dermed tabe mig). Ved hvert
mellemmåltid får jeg så 8,3% af den energimænde, jeg skal have hver dag.
Igen kan det godt være lidt svært, at få til at passe helt præcist, og jeg
bekymrer mig heller ikke så meget om det. Det er mere en tommelfingerregel.

Til alle måltider forsøger jeg at sørge for, at jeg får noget, som kan holde
mig mæt og naturligvis noget, jeg godt kan lide. Første mellemmåltid ligger
sådan ca. midt mellem morgenmad og frokost, andet mellemmåltid midt mellem
frokost og aftensmad og det sidste midt mellem aftensmad og sengetid. Men
igen er det en tommerfingerregel. Når jeg skal til træning spiser jeg lidt
tidligere aftensmad og der går lidt længere tid før jeg får mit sidste
mellemmåltid.

Typisk består mine mellemåltider af en blanding af yoghurt, grønsager, frugt
og rugknækbrød. Det er sådan et kompromis, der går på, at det skal være
nemt lige at snuppe et måltid, noget jeg kan lide og så må der gerne være
både fibre og protein. Det sidste er fordi madvarer med fibre og protein
scorer højt på mæthedsindexet og det er nu så rart at være mæt *S*. Søg
eventuelt på Google på mæthedsindex og så får du noget at læse *S*. Jeg
prøver også på at minimere mit indtag af fødevarer med et højt
glykæmiskindex, så mit blodsukker ikke cykler alt for meget op og ned. Igen
søg på Google på glykæmiskindex og du får endnu mere at læse *S*.

Mange hilsner
Puk

Fra : Mia

Dato : 07-11-03 00:35

> [...]

> måltider om dagen, men hvor på dagen ligger de andre måltider? Hvad "skal"
> disse mellemmåltider bestå af? Hvad spiser du f.eks.?

Jeg har også i mange år kun haft mellem 2 og 3 regulære måltider om dagen,
men jeg er hurtigt blevet vænnet til de 6 måltider. Jeg må spise alt hvad
jeg har lyst til når blot jeg lige tæller point.
Jeg er ikke MEGET nøjeregnende, og de små måltider består typisk af et
stykke frugt (banan eller æble) et stykke knækbrød med noget magert og ind
imellem forkæler jeg mig selv med chokolade eller andet guf. Det vigtigste
ar at holde forbrændingen oppe og jeg elsker den frihed der ligger i det.

Mia

Fra : Jan Mejer Rasmussen

Dato : 03-11-03 15:29

> [...]
er
> stoppet hos dem - ellers er det da klart du tager det hele på igen.

Det kan godt være du mener det venligt, men det virker altså ret arrogant
det du skriver.....og så går du ud fra at jeg ikke er klar over det du
nævner, det er dælme da at snakke ned til folk, eller hvad?

Mvh tykke svin

Fra : Ukendt

Dato : 03-11-03 16:02

> [...]
> det du skriver.....og så går du ud fra at jeg ikke er klar over det du
> nævner, det er dælme da at snakke ned til folk, eller hvad?

Det er da vildt som folk er nærtagende i denne gruppe! Det som Helle skrev
er da på ingen måde i kategorien at "tale ned til folk". DDV lægger jo på
ingen måde skjul på, at deres program er en kostomlægning, for livet, og
ikke en kur. Helle kunne jo ikke vide om du havde misforstået dette og fordi
dette ikke var/er tilfældet, har hun da ikke talt ned til dig. Se dog lidt
lyst på tilværelsen i stedet for at tage alt som en personlig fornærmelse.

Nå men det denne tråd jo handlede om fra starten var jo Karina's flotte
vægttab... så et STORT tillykke til Karina fra mig

Mvh den efterhånden normalvægtige *G*

Fra : Helle

Dato : 03-11-03 17:16

> [...]
> det du skriver.....og så går du ud fra at jeg ikke er klar over det du
> nævner, det er dælme da at snakke ned til folk, eller hvad?

Hej med dig.

Det var nu slet ikke ment på den måde som du opfatter det. Nogen ting virker
for dig andre ting virker måske slet ikke for dig. Sådan er vi alle så
forskellige med det. Men du må give mig ret i, at det altså i bund og grund
handler om at ændre sine kostvaner for livstid. Man har jo netop taget på
fordi kosten ikke har været god nok og dét skal der ændres på. Hvis man kun
ændrer det for en periode så taber man sig men vender man så tilbage til den
gamle kost igen, ja så tager man naturligvis på igen. Kost og motion er
virkelig vigtigt.

Jeg er ked af at du opfatter det som om jeg har snakket ned til dig/folk -
det var nu slet ikke min mening.

Held og lykke med det hele.

Mvh Helle

Fra : Hans Pedersen

Dato : 03-11-03 18:37

On Mon, 3 Nov 2003 13:13:11 +0100, "Helle" <krammemusen@hotmail.com>
wrote:

>Det er jo meningen at du skal fortsætte med DDV kostplanen også efter du er
>stoppet hos dem

Ikke fordi jeg er uenig, Helle, men når vi er færdige ved DDV så får
vi det man kalder en stabiliseringsplan, som afviger væsentligt fra
den, vi er på nu. Jeg kender dog (endnu) ikke detaljerne i den.

Hans Pedersen, Esbjerg.

Fra : Helle

Dato : 03-11-03 22:55

"Hans Pedersen" <h2ns@nospam.dk> wrote in message

> [...]
> vi det man kalder en stabiliseringsplan, som afviger væsentligt fra
> den, vi er på nu. Jeg kender dog (endnu) ikke detaljerne i den.

Det er helt rigtigt Hans, men de råder nu alligevel til at man kører
grundtrinene i kostplanen bagefter. Dvs man skal tænke mere over at tage
ekstra grønsager i stedet for en ekstra kartoffel og så skal man huske
varieret kost og huske at få alle sine vitaminer - f.eks frugten om morgenen
og ikke mindst: huske alle sine måltider. De råder til at man gemmer de
ekstra kalorier til hygge og guf i weekenderne. Så i bund og grund er vi
enige Hans

Mvh Helle
3,8 kg lettere på 3 uger.

Fra : Mette Nylander Sørup

Dato : 04-11-03 11:52

> Ikke fordi jeg er uenig, Helle, men når vi er færdige ved DDV så får
> vi det man kalder en stabiliseringsplan, som afviger væsentligt fra
> den, vi er på nu. Jeg kender dog (endnu) ikke detaljerne i den.

Hej Hans

Lige en korrektion. Stabiliseringsplanen afvigrer nu ikke så meget fra den
kostplan man følger under vægttabet. Der er tale om, man efter vægttabet
skal indtage 400-500 kalorier mere om dagen ud over det, der indtages på
kostplanen under kuren. De ekstra kalorier kan evt. "gemmes" til weekenden,
således din vægt vil svinge lidt op og ned i løbet af ugen, men
gennemsnitlig er den stabil.

Mvh.
Mette

Fra : Camilla Maria Anders~

Dato : 03-11-03 14:10

> [...]
>
> Jeg ved ikke hvad jeg vil med det her indlæg, måske bare sige at det kan
> lade sig gøre, hvis man har viljen til det, også uden alle mulige piller

Mange gange tillykke

mvh.
Camilla

Fra : Futte

Dato : 03-11-03 15:42

> [...]
>
> Jeg ved ikke hvad jeg vil med det her indlæg, måske bare sige at det kan
> lade sig gøre, hvis man har viljen til det, også uden alle mulige piller

Hej Karina
Det er flot jeg er selv begyndt hos DDV og deet går går selv om alle se
grønsager kan være formeget en gang i mellem, men jeg har tabt 10.4 på de
første 4 uger så
det er bare dejlig.

MVH
Futte

Fra : Hans Pedersen

Dato : 03-11-03 18:35

On Mon, 3 Nov 2003 15:41:40 +0100, "Futte" <fnugi2003(spam)@yahoo.dk>
wrote:

>men jeg har tabt 10.4 på de
>første 4 uger

Det er godt nok også flot! Tillykke til dig!

Hans Pedersen, Esbjerg.

Fra : Mimi

Dato : 03-11-03 22:10

"knm" <knm@dvdtown.dk> wrote
> Jeg skal lige prale lidt af mig selv..

Pral du bare løs, det er _så_ flot

> Så siden maj har jeg nu tabt mig 13,3 kg... udelukkende ved kostomlægning
og
> motion...

Hvordan har du så sammensat din kost - efter den go'e gamle kostpyramide?
Den omvendte kostpyramide? Kigget på fedtprocenter? Talt kalorier? Eller
noget helt syvende?

> Jeg ved ikke hvad jeg vil med det her indlæg, måske bare sige at det kan
> lade sig gøre, hvis man har viljen til det, også uden alle mulige piller
og
> kost programmer...

Jamen, det er en god pointe - rart at høre fra nogen, der er gået egne veje
med succes!

/Mimi

Fra : knm

Dato : 04-11-03 09:37

"> Pral du bare løs, det er _så_ flot
Tak Tak
> Hvordan har du så sammensat din kost - efter den go'e gamle kostpyramide?
> Den omvendte kostpyramide? Kigget på fedtprocenter? Talt kalorier? Eller
> noget helt syvende?

Jeg har ikke direkte sammensat min kost på en bestemt måde. Jeg er gået uden
om smør, slik og sodavand som de vigtigste ting, og så laver jeg generalt
sundere mad og spiser mindre. Til aftensmad f. eks. tager jeg en portion
over på tallerknen og det er det jeg må få at spise. For man er jo ofte mæt
efter en portion, men fordi det smager godt, har jeg været slem til at tage
2. og 3. portion også....
Generalt har jeg tænkt over hvad og hvrmeget jeg har spist, ikke noget med
at tælle kalorier eller gå efter en bestemt kostplan, bare sund fornuft...

Min mand har tabt sig 21 kg på samme tid og efter de samme principper...

Karina
Der lige mangler 1,7 kg i at nå målet...

Fra : Mimi

Dato : 04-11-03 10:14

"knm" <knm@dvdtown.dk> wrote
> Jeg har ikke direkte sammensat min kost på en bestemt måde. Jeg er gået
uden
> om smør, slik og sodavand som de vigtigste ting, og så laver jeg generalt
> sundere mad og spiser mindre.

Der hersker lidt uenighed om, hvad der er "sundere mad". Nogle mener det er
mad uden kulhydrater, andre at det er mad uden fedt. Det lyder som om du har
skåret lidt på begge dele og på mængderne.

> Min mand har tabt sig 21 kg på samme tid og efter de samme principper...

Når det lykkes at tabe sig virker det så enkelt - og når det ikke lykkes
virker det så svært. Det handler vist om at have motivationen i orden + en
god kostplan/principper/system som man kan holde ud at leve efter. Jeg kan
f.eks. ikke holde ud at skulle veje alting eller lave beregninger på
kalorieindtag - det stjæler min madglæde. Så vil jeg meget hellere gøre som
I har gjort det og "bare" skære ned på lidt af det hele (selvom det sikkert
også er svært at skulle modstå fristelserne hver dag og hele tiden). Men
andre kan nok have glæde af mere faste rammer som DDV eller WW - vi er jo
forskellige.

>Karina
>Der lige mangler 1,7 kg i at nå målet...

Så må du jo finde på et nyt nytårsfortsæt til næste år, nu hvor den med at
tabe 15 kilo ikke dur længere*GG*
/Mimi

Fra : Ukendt

Dato : 04-11-03 15:58

> Jeg har ikke direkte sammensat min kost på en bestemt måde. Jeg er gået
uden
> om smør, slik og sodavand som de vigtigste ting, og så laver jeg generalt
> sundere mad og spiser mindre

Helt på samme måde har jeg også gjort det - og opnået et vægttab på 14 kg.
og det går stadig ned. Dropper simpelhent alle de dårlige vaner samt alt
(mest) det mad jeg VED er med til at fede. Ind imellem ryger der da noget
ned som jeg måske ikke burde spise og må så bøde for det en uges tid efter,
men hva', det er jo op til en selv hvordan man vil gøre det, man skal bare
huske at det altid er ens egen fejl og ikke bebrejde andre for at vægten går
lidt op.

> Generalt har jeg tænkt over hvad og hvrmeget jeg har spist, ikke noget med
> at tælle kalorier eller gå efter en bestemt kostplan, bare sund fornuft...

Jeg orker heller ikke at skulle veje min mad, tælle kalorier osv. Nej jeg
laver maden fornuftigt, steger ikke i magarine eller smør mere. Skal der
fedtstof på panden bruger jeg olivenolie da det er godt for dit helbred i
begrænsede mængder. Men som regel er det unødvendigt at stege i noget da der
finder udmørkede Slip-let pander i dag. Sovs laves på skummetmælk hvor der
tilsættes krydderier/bullion osv. og jævnes så med lys sovsejævner. Når jeg
skal til at lave mad, ser jeg på hvor meget jeg kan spise, tager så det fra
jeg mener er nok - OG IKKE NOGET MED AT LAVE LIDT EKSTRA FOR EN SIKKERHEDS
SKYLD.

> Min mand har tabt sig 21 kg på samme tid og efter de samme principper...

Weee - tillykke med ham!

> Karina
> Der lige mangler 1,7 kg i at nå målet...

Og det når du jo snart!