DUI CF200X
Fra : Henrik

Dato : 02-11-03 20:20

Er der nogen her der har erfaring med DUI's CF200X dragt, umiddelbart efter
hvad jeg har læst burde den være ideal til danske forhold. Hvad siger i ?

Hilsen Henrik

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 02-11-03 21:37

Henrik skrev i Message-ID: <bo3l95$lkp$1@news.net.uni-c.dk>:

> Er der nogen her der har erfaring med DUI's CF200X dragt, umiddelbart efter
> hvad jeg har læst burde den være ideal til danske forhold. Hvad siger i ?

Jeg har en.

Utroligt slidstærk dragt, men ukristelig lang tid om at tørre. Jeg ville
vælge TLS350 eller CLx450 - med mindre jeg arbejdede med at samle
muslinger ... :)

--
Peter Fjelsten (DIR-DK, EKPP) Om DIR <http://www.dir-dk.org/>
MSN "fjelsten@yahoo.com" Huledykning <http://www.ekpp.org/>

Fra : Johnny Christensen

Dato : 03-11-03 00:02

"Peter Fjelsten" <nospam@adr.dk> wrote in message
med mindre jeg arbejdede med at samle
> muslinger ... :)

Mindre modstandskraft overfor skarpe kanter ??

JZC

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 03-11-03 08:02

Johnny Christensen skrev i Message-ID: <bo42cg$dn7$1@sunsite.dk>:

> Mindre modstandskraft overfor skarpe kanter ??

Over _meget_ lang tid.

Fra : Michael Ulstrup

Dato : 03-11-03 09:31

Prøv at kigge lidt på O?three dragtene istedet for de enormt dyre DUI
dragte?
Kvalitetsdragte!!!

DUI er fine dragte ingen tvivl, men det er jo fuldstændig vandvittige
priser!

--
Hilsen | Michael Ulstrup
Dykkerklubben Nuser.

Fra : Johnny Christensen

Dato : 03-11-03 13:54

"Peter Fjelsten" <nospam@adr.dk> wrote in message

> Over _meget_ lang tid.

Okay, jeg forventede også kun at problemet skulle opstå efter en vis tid.
Alene prisen på dragten burde indikere dette.
Men din holdning er at til dykning hvor skarpe kanter findes, så vil crushed
neoprenen klare sig bedre end deres trilaminat ?

Kunne du ikke lige smide et link ud til der hvor der sælges hætter i
Rubatech jeg-skal-ikke-komprimeres-selv-om-der-kører-en-damptromle-over
neopren.

JZC

Fra : Henrik Leegaard Hans~

Dato : 03-11-03 18:25

> [...]
>
> Kunne du ikke lige smide et link ud til der hvor der sælges hætter i
> Rubatech jeg-skal-ikke-komprimeres-selv-om-der-kører-en-damptromle-over

Peter er arbejds ramt og har nu ikke hele dagen til at lege med sin PC

Her er linket. http://www.wetwear.com/cavedivers.htm

Henrik Leegaard Hansen

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 03-11-03 22:08

Johnny Christensen skrev i Message-ID: <bo5j5r$em1$1@sunsite.dk>:

> Men din holdning er at til dykning hvor skarpe kanter findes, så vil
> crushed neoprenen klare sig bedre end deres trilaminat ?

_Enhver_ Trilaminat.

> Kunne du ikke lige smide et link ud til der hvor der sælges hætter i
> Rubatech
> jeg-skal-ikke-komprimeres-selv-om-der-kører-en-damptromle-over
> neopren.

Jeg postet det tidligere og er også på DIR-DK... :)

For de dovne: www.wetwear.com - forvent laaaang leveringstid og evt en
returnering fordi de ikke passer 100% (alle bliver målsyede).

Fra : Johnny Christensen

Dato : 04-11-03 16:35

> _Enhver_ Trilaminat.

OK, fint at få sat det på plads. Af nysgerrighed, kompressions faktoren er
jo absolut minimal her, hvorfor er det dragt materiale så blevet dømt
"ikke-DIR" over tiden ? Der var jo engang det var DIR.
Vi er enig i at Rock Boot'sene giver let præsisions problem.

Er ikke interesseret i den sædvanlige debat, men bare i begrundelsen.

JZC
Der spiller lotto for at få råd til en ny CF200

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 04-11-03 19:28

Johnny Christensen skrev i Message-ID: <bo8gu7$mda$1@sunsite.dk>:

> OK, fint at få sat det på plads. Af nysgerrighed, kompressions
> faktoren er jo absolut minimal her, hvorfor er det dragt materiale så
> blevet dømt "ikke-DIR" over tiden ?

Der er en smule kompressibilitet, men primært skyldes det at den ikke er
specielt fleksibel selvom den er lavet til at være "tight-fitting":
derved kan der lettere opstå problemer med at nå ventilerne.

Derudover er den meget lang tid om at tørre.

En anden negativ ting ved den er at da den har "stof" på ydersiden (og
ikke er tyk), synes jeg man har en del afkøling på overfladen når vandet
i dette stof fordamper om vinteren.

> Der spiller lotto for at få råd til en ny CF200

Du kan købe min brugte! :)

Fra : Palshøj

Dato : 04-11-03 20:02

Nu har jeg det pludselig meget bedre

Har bestilt sådan en og skulle gerne få den snart. Det kan selvfølgelig bare
være mig (jeg er måske lidt underlig) men da jeg prøvet CF'en virket den nu
en del mere fleksibel end min "gamle" trilam Bare ATR, men når du siger lang
tid om at tøre, hvad menes der så lige med det?

Er den længere tid om at tøre end f.eks. en alm. Compressed neopren tørdragt
?

Hilsen Palshøj

Fra : Henrik Manley

Dato : 04-11-03 20:24

> en del mere fleksibel end min "gamle" trilam Bare ATR, men når du siger
lang
> tid om at tøre, hvad menes der så lige med det?

Min kan være en hel sommer om at tørre så hurtigt går det ikke, men hvem
pokker køber dykkerudstyr for at tørre det?

--
Henrik Manley
m@nley.dk, http://bends.dk

Fra : Palshøj

Dato : 04-11-03 20:34

"Henrik Manley" <m@nley.dk> skrev i en meddelelse
> lang
> >

> Min kan være en hel sommer om at tørre så hurtigt går det ikke, men hvem
> pokker køber dykkerudstyr for at tørre det?

Så sandt som det er sagt, )))) Det kunne min "gamle" nu også, men det
skyldes at den ikke fik tid til at tørre.

Hilsen Henrik Palshøj

Fra : Claus Larsen

Dato : 05-11-03 17:24

> [...]
> specielt fleksibel selvom den er lavet til at være "tight-fitting":
> derved kan der lettere opstå problemer med at nå ventilerne.

Et godt bud på dette er FLX 50/50 ''tight-fitting'' samt styrke i benene og
god bevægelselsfrihed i overkroppen.

Hilsen Claus

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 04-11-03 20:12

Palshøj skrev i Message-ID: <bo8stj$du6$1@news.net.uni-c.dk>:

> [...]
> selvfølgelig bare være mig (jeg er måske lidt underlig) men da jeg
> prøvet CF'en virket den nu en del mere fleksibel end min "gamle"

Den er mere fleksibel i stoffet, men mere "tung". Derudover har den en
tættere pasform, således at den total bevægelighed føles mindre.

> men når du siger lang tid om at tøre, hvad menes der så lige med det?

Du kommer of ad vandet og hænger den til tørre. Min TLS350 er tør på 90%
af dragten på 1 time. CF200 tager vel et døgn.

> Er den længere tid om at tøre end f.eks. en alm. Compressed neopren
> tørdragt ?

Aner det ikke - har aldrig haft en compressed dragt.