Domainsjov
Fra : Fly Christensen

Dato : 02-11-03 20:11

Hejsa!

Da Opera har problemer med at vise bilens anatomi (linkene under
billedet fører ud det tomme intet), ville jeg lige prøve med Mozilla
Firebird, som i øvrigt heller ikke kan vise siden ordentligt. I
adressefeltet skrev jeg "dkfritidbil.dk", hvorefter jeg kom ind på
stevns.net. Derefter prøvede jeg med "www.dkfritidbil.dk" som førte mig
til den ønskede side. Hvad skyldes dette fænomen?

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : jan@stevns.net

Dato : 02-11-03 20:58

Fly Christensen <x_nospam_x@gmx.net> skrev :

>Derefter prøvede jeg med "www.dkfritidbil.dk" som førte mig
>til den ønskede side. Hvad skyldes dette fænomen?

det skyldes at web-serveren kører flere domæner, og bruger en såkaldt
host_header til at dirigere sideforespørgsler til rette katalog

nothing fancy ;)
--
jan@stevns.net - www.stevns.net
"There is no replacement for displacement......! "

Fra : Tommy Eriksen

Dato : 04-11-03 12:43

On Sun, 02 Nov 2003 20:57:49 +0100, jan@stevns.net wrote:

>det skyldes at web-serveren kører flere domæner, og bruger en såkaldt
>host_header til at dirigere sideforespørgsler til rette katalog
>
>nothing fancy ;)

Jomenøh, ku' du så ikke lokkes til at tilføje "dkfritidbil.dk" til
hostheaderen for dkfritidbil-sitet også? :)

Det er bare, man kigger lidt skævt på skærmen første gang man lander
på stevns.net når man ellers vil ind og se om der er sket noget på
bil-siderne ;)

/Tommy