Malerklemmen ?
Fra : Bjørn S

Dato : 02-11-03 18:56

Hejsa,
kom nogen afsted, og hvordan var fremmødet ?
Sat indenfor og skulte ud på vejret som så da nogenlunde ud, sidst på
eftermiddagen kom til og med solen frem !
Havde håbet på årets sidste tur inden turen til vinteropbevaring, men med
min forkølelse gad jeg ikke tanken på at stoppe pr. 500 meter for at pudse
næse, det blev til en omgang GP istedet :-/

Atchu.....

--
/Bjørn

Fra : Steen Gruby

Dato : 02-11-03 19:14

On Sun, 2 Nov 2003 18:56:26 +0100, "Bjørn S" <bjosko@REmoVEyahoo.com>
wrote:

Hej Bjørn.

>kom nogen afsted, og hvordan var fremmødet ?

Jeg var der kl. 13 og da var der een - mig.
Så jeg futtede af igen.

>Havde håbet på årets sidste tur inden turen til vinteropbevaring, men med
>min forkølelse gad jeg ikke tanken på at stoppe pr. 500 meter for at pudse
>næse, det blev til en omgang GP istedet :-/

Det var årets sidste tur for mit vedkommende.
Krikken står i værkstedet, og nu starter den årlige
vintervedligeholdelse.

>Atchu.....

Prosit

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Fra : Thomas Makro

Dato : 02-11-03 21:14

On Sun, 02 Nov 2003 19:13:56 +0100, Steen Gruby <oz9zi@(at)gruby.dk>
wrote:

>Jeg var der kl. 13 og da var der een - mig.
>Så jeg futtede af igen.
Jeg så dig på vej væk derfra, lige før jeg var dernede. Så da jeg
ankom på Klemmen et minut efter at have hilst på dig, fik jeg samme
oplevelse som dig, nemlig at jeg var den eneste på to hjul. Heldigvis
varede det kun et øjeblik, så kom Dennis, og derefter kom flere til.
Men fremmødet var ikke overvældende - hvilket jeg nu heller ikke havde
regnet med.

--
Thomas Makro, DMCN #280
Honda VFR 750 F

Fra : Steen Gruby

Dato : 02-11-03 21:27

On Sun, 02 Nov 2003 21:13:35 +0100, Thomas Makro
<tmakro@fjernesvip.cybercity.dk> wrote:

Hej Thomas.

> [...]
>varede det kun et øjeblik, så kom Dennis, og derefter kom flere til.
>Men fremmødet var ikke overvældende - hvilket jeg nu heller ikke havde

Jeg overvejede lige et splitsekund at vende om, men jeg havde faktisk
lagt en "plan" for hjemturen, så den valgte jeg at følge.
Jeg fik da kørt noget der ligner 150 Km i dag, så af en "årets sidste
tur" var det ikke så dårligt.
Indrømmet jeg frøs godt om fingrene på højre hånd, men jeg anvendte
ikke samme tarvelige luffetrick trick som du

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Fra : Thomas Makro

Dato : 03-11-03 17:05

On Sun, 02 Nov 2003 21:27:17 +0100, Steen Gruby <oz9zi@(at)gruby.dk>
wrote:

>Indrømmet jeg frøs godt om fingrene på højre hånd, men jeg anvendte
>ikke samme tarvelige luffetrick trick som du
Tarveligt og tarveligt, jeg vil nu hellere bruge ord som rart og
behageligt
Hwa' ka' jeg si', det er lækkert at køre med luffer og el-håndtag...

Fra : Futte & Co.

Dato : 03-11-03 18:10

"Thomas Makro" <tmakro@fjernesvip.cybercity.dk> wrote in message

> Tarveligt og tarveligt, jeg vil nu hellere bruge ord som rart og
> behageligt
> Hwa' ka' jeg si', det er lækkert at køre med luffer og el-håndtag...

Kyllinger
Vent til det bliver koldt
Jeg havde både sommer og vinterhandsker med.
Brugte kun sommerhandskerne.

--
Jørgen , Brøndby, med varmt mc hjerte
CB550F , den fine årgang 1975, vintermodel

Fra : anders majland

Dato : 04-11-03 09:11

> Vent til det bliver koldt

Kulden er ikke det største problem i sig selv - det er nedbøren. Både
regn og sne har hver deres problemer. Lige over frysepunktet hvor
nedbøren kommer flydende har jeg endnu ikke fundet nogen hansker der er
helt vandtætte til en tur på tværs af landet. Så jeg kører rundt med
ekstra handsker så jeg kan skifte når de første er for
kolde/gennemblødte.

> Jeg havde både sommer og vinterhandsker med.
> Brugte kun sommerhandskerne.

Mine sommerhandsker er i skind uden noget foer. Dem har jeg lagt på
hylden og bruger istedet nogen med i kunsstof med foer. Mine
vinterhandsker er 3finger handsker og så koldt er det ikke endnu

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Thomas Makro

Dato : 04-11-03 17:27

On Mon, 3 Nov 2003 18:10:22 +0100, "Futte & Co."
<Xjette_lis.joergensen@lundens.netX> wrote:

>Kyllinger
>Vent til det bliver koldt
He he, så tager jeg madkassen i brug. Kyllng? Tja, det er muligt, men
hellere kylling end selv-piner

>Brugte kun sommerhandskerne.
Aaah selvpiner *GG*

Fra : anders majland

Dato : 04-11-03 00:12

> Hwa' ka' jeg si', det er lækkert at køre med luffer og el-håndtag...

Luffer som i puch-maxi-styr-luffer - eller bare almindelige vinter mc
luffer ?

Fra : Thomas Makro

Dato : 04-11-03 17:25

On Tue, 4 Nov 2003 00:12:11 +0100, "anders majland"
<see.signature@address.invalid> wrote:

>Luffer som i puch-maxi-styr-luffer - eller bare almindelige vinter mc
>luffer ?
He he, fint udtryk. Men mine luffer er rigtige luffer, altså
hænder-luffer, ikke styr-luffer. De er varmere end handsker, men
handsker er rarest at køre med (når temperaturen er til det).

Fra : anders majland

Dato : 04-11-03 17:29

> He he, fint udtryk.

Hvad hedder sådan nogen egenligt ?

> Men mine luffer er rigtige luffer, altså
> hænder-luffer, ikke styr-luffer. De er varmere end handsker, men
> handsker er rarest at køre med (når temperaturen er til det).

Yep - det krævede også lidt tilvænding sidste vinter da jeg skiftet til
3 finger handsker - Bare det at fingrene kan varme hinanden 2 og 2 gør
en stor forskel.

Fra : Denise

Dato : 02-11-03 21:38

"Steen Gruby" <oz9zi@(at)gruby.dk> skrev i en meddelelse
> On Sun, 2 Nov 2003 18:56:26 +0100, "Bjørn S" <bjosko@REmoVEyahoo.com>
> wrote:
>

> Jeg var der kl. 13 og da var der een - mig.
> Så jeg futtede af igen.

Hej Steen
Du kunne lige have ventet et kvarter så kom Jørgen og jeg. Fik lige hilst på
Dennis og var inde og spise æbleskiver med Thomas og Jørgen. Der stod en 5-8
andre cykler, og da de kørte kom der en ny flok, så nogle var der da.
Jeg syntes altid vi hilser på hinanden i forbifarten, enten kører du idet
jeg kommer, eller også kommer du når jeg kører

--
Hilsen Denise
http://dfmc.dk/Denise_Reindel

Fra : Steen Gruby

Dato : 02-11-03 22:27

On Sun, 2 Nov 2003 21:38:10 +0100, "Denise" <reindel*NOSPAM*@c.dk>
wrote:

Hej Denise.

> [...]
>Jeg syntes altid vi hilser på hinanden i forbifarten, enten kører du idet
>jeg kommer, eller også kommer du når jeg kører

Som sagt overvejede jeg at vende, og jeg erkender at jeg er et skarn
da jeg fortsatte.
Det med forbifarten kan først ændres fra næste år.
Min Duc er gået i hi nu
Men det var da meget hyggeligt da vi mødtes i Bella Centret ikk'?

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Fra : Denise

Dato : 03-11-03 09:46

> Min Duc er gået i hi nu
Ja, det kan heller ikke vare længe før min bliver kørt til vinteropbevaring,
men jeg venter til sidste øjeblik, for hvis nu det lige pludselig bliver 20
grader med høj sol

> Men det var da meget hyggeligt da vi mødtes i Bella Centret ikk'?

Det var det skam, håber vi får snakket en anden dag til næste år

--
Hilsen Denise
XJ600S, http://dfmc.dk/Denise_Reindel

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 02-11-03 23:01

> [...]
> wrote:
>
> Hej Bjørn.

> Jeg var der kl. 13 og da var der een - mig.

Hej Steen.

Du fik lige en hilsen da du kørte fra Klemmen

Jeg gik ikke med ind på Klemmen, for at få noget at drikke/spise, for jeg
havde i dagens anledning fundet 'Harboøre habitten' frem,
og det er altså noget besværligt at krænge sit luksus legme ind og ud af
halshullet i den !, det ville jeg ikke underholde med offentligt ,
men det var hyggeligt at hilse på Denise-Thomas-Jørgen, kan i have en god
vinter

Dagens køretur blev på 108km, det var rart

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Steen Gruby

Dato : 02-11-03 23:14

On Sun, 2 Nov 2003 23:00:49 +0100, "Dennis Hellan Pedersen"
<dhp(fjerndette)@dalbynet.dk> wrote:

Hej Denis.

>Du fik lige en hilsen da du kørte fra Klemmen

Aha, så har jeg navn på alle jeg mødte på vejen

> [...]
>og det er altså noget besværligt at krænge sit luksus legme ind og ud af
>halshullet i den !, det ville jeg ikke underholde med offentligt ,

Hva' pokker, når folk kan betale for at se "Full Monty" kunne du da
godt have givet er ekstra nummer

>men det var hyggeligt at hilse på Denise-Thomas-Jørgen, kan i have en god
>vinter

I lige måde, vi ses til foråret.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 02-11-03 23:34

Bjørn S wrote:

> kom nogen afsted, og hvordan var fremmødet ?

Jeg havde egentligt også planlagt at møde op - men en kombination af at sove
for længe og det faktum at Kilofazer ikke er i topform (der er problemer med
kølesystemet) gjorde at jeg valgte at blive hjemme. Nu skal den til rep i
morgen mandag - så må vi se om ikke den sidste tur næsten er kørt nu

--
Tony

Fra : Jes Vestervang

Dato : 02-11-03 23:49

Tony Lorentzen wrote:
> ...og det faktum at Kilofazer ikke er i topform (der er
> problemer med kølesystemet)

Det lyder næsten for usandsynligt!
Hvad er der galt?
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 03-11-03 01:58

Jes Vestervang wrote:

> Det lyder næsten for usandsynligt!

Ja det skulle man tro ... men nej ... =

> Hvad er der galt?

Der er tilsyneladende gået en pakning ved bundkaret hvor vandpumpen sidder.
"Heldigvis" har jeg fået bekræftet at det skulle være et kendt problem på
Kilofazeren og at det som regel opstår ml. 2 og 8 kkm. Temmeligt skummelt -
men naturligvis noget, der bliver lavet på garantien. Indtil da så hvæser
den af mig når jeg holder stille - og lugter fælt af afbrændt kølervædske
fordi det rammer udstødningen under motoren og således fordamper.

--
Tony

Fra : Denise

Dato : 03-11-03 09:49

"Tony Lorentzen" <spam@dkfritidmotorcykel.dk> wrote in message

> [...]
> den af mig når jeg holder stille - og lugter fælt af afbrændt kølervædske
> fordi det rammer udstødningen under motoren og således fordamper.

Ja, Divvyen kører og kører jo bare

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 03-11-03 09:57

Denise wrote:

> Ja, Divvyen kører og kører jo bare

Hehe det gør Fazeren skam også - ejeren er bare ikke så glad for at køre alt
for langt ud af byzonen af frygt for at der pludselig skal hældes
kølervædske på dyret.

Men nu er den på vej ud til Aagesen til et kærligt eftersyn

--
Tony

Fra : Jes Vestervang

Dato : 06-11-03 19:57

Tony Lorentzen wrote:

> Ja det skulle man tro ... men nej ... =

Well, det er jo heller ingen 600'er

> [...]
> problem på Kilofazeren og at det som regel opstår ml. 2 og 8 kkm.
> Temmeligt skummelt - men naturligvis noget, der bliver lavet på garantien.

Hmm, det er da altid noget.

> Indtil da så hvæser den af mig når jeg holder stille - og lugter fælt af
> afbrændt kølervædske fordi det rammer udstødningen under motoren og
> således fordamper.

Ikke fedt :-/ Well, det er da altid noget, at der er en ting, der er så let
af fixe
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 06-11-03 20:45

Jes Vestervang wrote:

> Well, det er jo heller ingen 600'er

Nej heldigvis

> Ikke fedt :-/ Well, det er da altid noget, at der er en ting, der er
> så let af fixe

Nu har jeg fået den tilbage og de sagde at det ikke var kølervæske men
derimod min Scottoiler, der sviner så meget med olien at det løber ind under
motoren og drypper ned på udstødningen. Piiinligt - men dejligt at vide at
Fazeren alligevel ikke fejler noget - omend det har kostet mig en times
arbejde hos Aagesen.

I øvrigt så er FZ6'eren kommet til byen... Fusker MC har fået en og Aagesen
skulle få en ude i forretningen i morgen, så er der nogen, der skal med ud
på lørdag og savle?

--
Tony
Sæsonen fortsætter lidt endnu

Fra : Jes Vestervang

Dato : 06-11-03 22:33

Tony Lorentzen wrote:

> Nej heldigvis

Hrmpf!

> Nu har jeg fået den tilbage og de sagde at det ikke var kølervæske men
> derimod min Scottoiler, der sviner så meget med olien at det løber ind
> under motoren og drypper ned på udstødningen.

Weeh, så jeg havde jeg ret i at det var usandsynligt, at der kunne være
fabriksfejl på en Fazer!

> Piiinligt

Meget!

> - men dejligt at vide at Fazeren alligevel ikke fejler noget

Meget!

> - omend det har kostet mig en times arbejde hos Aagesen.

Skal vi have ondt af dig nu? - Glem det!

> I øvrigt så er FZ6'eren kommet til byen... Fusker MC har fået en og
> Aagesen skulle få en ude i forretningen i morgen, så er der nogen, der
> skal med ud på lørdag og savle?

Ohh, der er min også solgt fra ny Gad vide hvornår FZ6'eren kommer til
Aalborg...

> Tony
> Sæsonen fortsætter lidt endnu

Yeah! ...og stopper heller ikke, den skifter bare karakter!
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 07-11-03 02:11

Jes Vestervang wrote:

> Weeh, så jeg havde jeg ret i at det var usandsynligt, at der kunne
> være fabriksfejl på en Fazer!

Jeps! Du er sgu ikke så dum!

> Skal vi have ondt af dig nu? - Glem det!

Nej. Glæd jer i stedet til at se det nye Givi rack jeg har købt monteret.

> Ohh, der er min også solgt fra ny Gad vide hvornår FZ6'eren
> kommer til Aalborg...

Mon den nogensinde kommer helt derover?

> Yeah! ...og stopper heller ikke, den skifter bare karakter!

Tja for nogle...

--
Tony

Fra : Jes Vestervang

Dato : 09-11-03 23:38

Tony Lorentzen wrote:

> Jeps! Du er sgu ikke så dum!

Næh

> Nej. Glæd jer i stedet til at se det nye Givi rack jeg har købt monteret.

Hvad kan det?

> Mon den nogensinde kommer helt derover?

Var din mund, usling!

> Tja for nogle...

Hæhæ Jeg mangler dog stadig at få MTX'en på hjulene - pt. afventer jeg
en skiftegaffel.
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Kenn H. Jensen

Dato : 02-11-03 23:52

"Bjørn S" skrev i meddelelsen

> kom nogen afsted, og hvordan var fremmødet ?

Jeg havde besøg af min far det meste af eftermiddagen. Han har lige mistet
sin kone p.g.a. kræft, og havde brug for at snakke lidt. Da han kørte ca.
kl. 16, besluttede jeg mig for at trille en tur, og rundede malerklemmen ca.
kl. 16:30. Da jeg ankom så det rimeligt dødt ud, og det var også hvad jeg
havde regnet med. Men det var alligevel en god tur.

> Havde håbet på årets sidste tur inden turen til vinteropbevaring, men med
> min forkølelse gad jeg ikke tanken på at stoppe pr. 500 meter for at pudse
> næse, det blev til en omgang GP istedet :-/

Forståeligt nok. Jeg fik dog også set lidt GP inden min far kom herop.

> Atchu.....

Prosit

Kenn H. Jensen - SV650S ´00
www.svrider.dk