Hvad vægter i ?
Fra : Olesen

Dato : 02-11-03 17:10

Hvad vejer jeres biler egentlig (afledt af anden tråd).

Sierra 1.6 vejer 1075 KG uden chauffør, og 1175 med...

Fra : Peter G C

Dato : 02-11-03 17:23

In news:3fa52c5e$0$27476$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
Olesen <olesen@jubiipost.dk> typed:
> Hvad vejer jeres biler egentlig (afledt af anden tråd).
>
> Sierra 1.6 vejer 1075 KG uden chauffør, og 1175 med...

Xantia, 20 hdi vejer 1400 kg i følge reg.attest.

/Peter

Fra : jan@stevns.net

Dato : 02-11-03 17:35

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev :

>Hvad vejer jeres biler egentlig (afledt af anden tråd).

Hehe .... skal vi nu ha' sådan en tråd ? lad gå da :

Scorpio 1300kg Lasteevne 550kg
Pontiac 1900kg Lasteevne 425kg
Rekord 1125kg Lasteevne 675kg

Det er egentligt lidt spøjt at den mindste/letteste bil er den der må
laste mest ;)
--
jan@stevns.net - www.stevns.net
"There is no replacement for displacement......! "

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 02-11-03 18:35

Hej!

jan@stevns.net wrote:

> Pontiac 1900kg Lasteevne 425kg

Dvs. jeg kan ikke have mine 4 bedste venner med ud og køre i den? Damn! :-/

Fra : jan@stevns.net

Dato : 02-11-03 18:41

Kim Voss Schrader <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev :

>Dvs. jeg kan ikke have mine 4 bedste venner med ud og køre i den? Damn! :-/

Åbenbart ikke ;) Jeg undrer mig dælme , når man tænker på at
flertallet i bilens hjemland, nok må siges ikke just at være
sylfider..

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 02-11-03 18:43

Hej!

jan@stevns.net wrote:

> Åbenbart ikke ;) Jeg undrer mig dælme , når man tænker på at
> flertallet i bilens hjemland, nok må siges ikke just at være
> sylfider..

Ja, det virker underligt. Og de regner personer med i lastevene i United Bluff?

Fra : Jan Vennike

Dato : 02-11-03 18:20

> Hvad vejer jeres biler egentlig (afledt af anden tråd).
>
> Sierra 1.6 vejer 1075 KG uden chauffør, og 1175 med...

VW Lupo 1.4 TDi: 965 kg, lastevne ej kendt/interessant
VW Caravelle '82: 1400 kg, lastevne 900 kg

En gang var vi ude og køre på et havneareal på weekendtur i min gamle
Toledo - vi kom til en lastbilvægt, hvor jeg for sjov kørte op - og så var
den slået til. 1475 kg med kone og 3 børn.

Jeg vendte mig så mod konen og sagde "prøv lige og stige ud, så kan vi jo få
checket badevægten derhjemme"

Der gik altså et par kilometer, før hun ville snakke med mig igen

--
Jan

Remove the cat in the email to reach me

Fra : jan@stevns.net

Dato : 02-11-03 18:41

"Jan Vennike" <jan@GARFIELDvennike.dk> skrev :

>Der gik altså et par kilometer, før hun ville snakke med mig igen

ROFL !!

Fra : René Lønstrup

Dato : 02-11-03 18:47

Olesen wrote:
> Hvad vejer jeres biler egentlig (afledt af anden tråd).

Egenvægt: 975kg
Lasteevne: 300kg - hvilket skulle være rigeligt i en lille 2-personers
kabine ;)

--
Mvh René Lønstrup
min bil: 1985 Toyota MR2 1,6i 16v

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 02-11-03 20:59

"René Lønstrup" wrote:

> Egenvægt: 975kg

Hmm, du ser ellers ikke så stor ud..

Det jeg har tilbage af Suden vejer vel ca. 150 kg.
Volvoen ligger på 1070 kg såhudt jeg visker..

--
Hygge..
Thomas

Fra : René Lønstrup

Dato : 02-11-03 23:03

Thomas Strandtoft wrote:

> Hmm, du ser ellers ikke så stor ud..

Næh, men til gengæld er jeg lavet af bly

> Det jeg har tilbage af Suden vejer vel ca. 150 kg.

Heh, er/var den da _så_ rusten?

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 03-11-03 15:53

"René Lønstrup" wrote:

> Heh, er/var den da _så_ rusten?

På en måde, ja, jeg har ihvertfald kun motor og gearkasse
tilbage..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Babba-Papa

Dato : 02-11-03 20:11

On Sun, 2 Nov 2003 17:10:06 +0100, "Olesen" <olesen@jubiipost.dk>
wrote:

>Hvad vejer jeres biler egentlig (afledt af anden tråd).

Nu har jeg desværre ikke bil for tiden, men min Peugeot Speedfight 2
LCE har iflg. reg.attesten flg. data:
Egenvægt: 90 kg
Lasteevne: 190 kg

- -
Babba-Papa - der har overskredet lasteevnen tidligere med mine dengang
ca. 197 kg (nu 159 kg og nedadgående)

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 02-11-03 21:53

> Hvad vejer jeres biler egentlig (afledt af anden tråd).
>
> Sierra 1.6 vejer 1075 KG uden chauffør, og 1175 med...

Honda Shuttle.

Vægt 1500 - Last 700

bagagerum
280 L med 3. sæderække oppe
738 L uden 3. sæderække oppe
1277 L uden 2. og 3 sæderække

mvh
Bendt

Fra : Jeppe Ladefoged

Dato : 02-11-03 22:10

> Hvad vejer jeres biler egentlig (afledt af anden tråd).
>
> Sierra 1.6 vejer 1075 KG uden chauffør, og 1175 med...

Min Opel Kadett 1.6i 4d vejer 925kg uden anlæg

Jeppe Ladefoged
http://www.underflow.dk
degofedal_spamfilter01@ÆØÅunderflow.dk (Spamfilter: Fjern ÆØÅ)

Fra : Niels Skaaning

Dato : 02-11-03 20:04

> Hvad vejer jeres biler egentlig (afledt af anden tråd).
>
> Sierra 1.6 vejer 1075 KG uden chauffør, og 1175 med...

Citroën BX 1,6 = 975 kg.

NS

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 02-11-03 22:44

"Niels Skaaning" <niels_skaaning@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Citroën BX 1,6 = 975 kg.

Syveren: 470 kg.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Michael Olesen

Dato : 03-11-03 07:42

> Hvad vejer jeres biler egentlig (afledt af anden tråd).
>
> Sierra 1.6 vejer 1075 KG uden chauffør, og 1175 med...

1988 Toyota Celica 2.0 GT-i 16: 1125 kg
2000 Toyota Celica 1.8 VVT-i : 1100 kg

Lasteevnen i begger er temlig uinteressant, da der ikke kan være noget i dem
alligevel

/Michael

Fra : René Lønstrup

Dato : 03-11-03 13:57

Michael Olesen wrote:
> 1988 Toyota Celica 2.0 GT-i 16: 1125 kg
> 2000 Toyota Celica 1.8 VVT-i : 1100 kg
>
> Lasteevnen i begger er temlig uinteressant, da der ikke kan være
> noget i dem alligevel

Pjat med dig - bagagerummet er da rimeligt stort i 88'eren (ved ikke med den
anden)

- Jeg havde da engang 2 28" fjernsyn, nyindkøbte i papkasse/indpakning, i
bagagerummet af min '86 Celica 1.6i GT (der forøvrigt vejede 1075kg - for nu
at være ontopic ;) ). Okay, det var med bagsæderne slået ned, men alligevel.
Set i forhold til min nuværende bil, er bagagerummet i Celica'en gigantisk