Pindsvin
Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 02-11-03 16:40

Har nogen af jer erfaring med, hvordan man bedst lokker pindsvin til - og
hvornår på året skal man begynde at lokke.

Mvh. Lisbeth

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 02-11-03 17:14

On Sun, 2 Nov 2003 16:40:13 +0100, "Lisbeth Jacobsen"
<lisbethjacobsen_news @ hotmail.com> wrote:

>Har nogen af jer erfaring med, hvordan man bedst lokker pindsvin til - og
>hvornår på året skal man begynde at lokke.

Der er masser af tips om det på http://www.pindsvin.dk/
Bl.a er det godt med kvasdynger ol. i haven. En alt for velfriseret have
er de ikke glade for.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Madsen

Dato : 02-11-03 17:34

On Sun, 2 Nov 2003 16:40:13 +0100, "Lisbeth Jacobsen"
<lisbethjacobsen_news @ hotmail.com> wrote:

>Har nogen af jer erfaring med, hvordan man bedst lokker pindsvin til - og
>hvornår på året skal man begynde at lokke.

En underkop med mælk plejer at virke,
men de går jo nok snart i hi.

mvh Madsen

Fra : Calle.

Dato : 03-11-03 06:27

Madsen wrote:
> En underkop med mælk plejer at virke,

pindsvin tåler ikke mælk

--
Calle

Fra : kur103

Dato : 06-11-03 16:30

Sæt ikke mælk ud til pindsvin - deres maver kan ikke tåle det.

mvh Viborg

Fra : Marlene

Dato : 06-11-03 17:29

"kur103" <kur103@kursus.viborghs.dk> skrev i en meddelelse
> Sæt ikke mælk ud til pindsvin - deres maver kan ikke tåle det.

Nej, endelig ikke mælk!!! Kun vand. Kattemad (tørfoder) er de også meget
glade for.

Mvh. Marlene.

Fra : Marlene

Dato : 06-11-03 17:29

Fra : Jakob Bock

Dato : 02-11-03 17:51

Madsen skrev:

> En underkop med mælk plejer at virke,

Prøv og besøg den side, som Mads henviser til:

http://www.pindsvin.dk

Her vil du kunne læse, at pindsvin ikke tåler mælk.

--
Venlig hilsen
Jakob Bock

Fra : STIG RASMUSSEN

Dato : 02-11-03 19:57

Det er tid til vinterhi nu så lad dem være

"Lisbeth Jacobsen" <lisbethjacobsen_news @ hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:3fa52635$0$3735$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 02-11-03 21:07

"STIG RASMUSSEN" <dorthe.b.rasmussen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Det er tid til vinterhi nu så lad dem være

Har ikke tænkt mig at JAGTE dem eller indfange dem *S*
Forstår derfor ikke helt, hvad du mener med "lad dem være"?

Mvh. Lisbeth

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 02-11-03 21:29

STIG RASMUSSEN wrote:
> Det er tid til vinterhi nu så lad dem være

Pindsvin sover ikke altid igennem - de sker, at de vågner
og tager en bid mad.

Email: jan@NOSPAMjve.dk Web: www.jve.dk
Fjern NOSPAM ved mail - men usenetindlæg bør normalt besvares i gruppen.

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 02-11-03 22:38

On Sun, 2 Nov 2003 19:57:05 +0100, "STIG RASMUSSEN"
<dorthe.b.rasmussen@get2net.dk> wrote:

>Det er tid til vinterhi nu så lad dem være

Selv om de små stikkende venner går i hi så kan man da godt tænke over
hvordan man gør sin have mere tiltrækkende for sådan nogle.

Det er, formentlig, ikke den store sag at tiltrække dem hvis man sætter
foder ud til dem, men hvad så den dag man ikke længere gør det, enten
fordi man glemmer det eller ikke gider mere?

Så er det nu langt bedre at lave sin have lidt om så pindsvinene får
nogle af de levesteder de foretrækker, og sådan at haven også
tiltrækker, hvad sådan nogle pindsvin nu æder. Så vil de jo også være
der den dag man ikke gider smide foder mere.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 03-11-03 01:20

> Selv om de små stikkende venner går i hi så kan man da godt tænke over
> hvordan man gør sin have mere tiltrækkende for sådan nogle.

Og jeg tror jeg HURTIGT muligt vil bygge et par pindsvinehuler ved hjælp af
paller, ugødet spagnum, aviser og plastic. Der kunne jo tøffe et svin forbi,
der mangler er sted at sove.

Tak for linket til pindsvinevennerne Mads. Der findes en god vejledning i,
hvordan man bygger pindsvinehule. og jeg kan snildt finde plads til et par
huler i min have. Og kommer de ikke i år, så måske næste år.

Mvh. lisbeth

Fra : Thomas

Dato : 03-11-03 22:12

> [...]
af
> paller, ugødet spagnum, aviser og plastic. Der kunne jo tøffe et svin

Ellers må du hente de 2 familier der bor under min brændestak

hunden er bestemt ikke glad for dem.

thomas

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 03-11-03 23:10

"Thomas" <thomas@4701.dk> skrev i en meddelelse

> Ellers må du hente de 2 familier der bor under min brændestak
> hunden er bestemt ikke glad for dem.

Jamen det vil jeg da gerne... hvis det altså går an at flytte dem nu?

Hvor i landet bor du?

Mvh. Lisbeth

Fra : Marlene

Dato : 04-11-03 08:23

"Lisbeth Jacobsen" <lisbethjacobsen_news @ hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:3fa6d41c$0$7153$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> "Thomas" <thomas@4701.dk> skrev i en meddelelse

> Jamen det vil jeg da gerne... hvis det altså går an at flytte dem nu?
>
> Hvor i landet bor du?
>
> Mvh. Lisbeth

Husk at du kan få pindsvin i din have fra Pindsvineforeningen
www.pindsvin.dk Din have skal være 100% giftfri.

Mvh. Marlene.

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 04-11-03 18:01

"Marlene" <tunnefjern@heaven.dk> skrev i en meddelelse

> Husk at du kan få pindsvin i din have fra Pindsvineforeningen
> www.pindsvin.dk Din have skal være 100% giftfri.

Min have ER giftfri.

Der ganske enkelt forbudt at bruge giftstoffet i området, der i øvrigt
ligger tæt på naturskønne, fredede områder. Jeg vil derfor tro, at ikke bare
min have, men et meget stort areal omkring den er giftfri.

Mvh. Lisbeth

Fra : Marlene

Dato : 05-11-03 09:07

"Lisbeth Jacobsen" <lisbethjacobsen_news @ hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:3fa7dc2b$1$7181$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> [...]
bare
> min have, men et meget stort areal omkring den er giftfri.

Jamen, det lyder jo godt. Jeg ved, at pindsvineforeningen, som jeg også selv
er medlem af, har et stort antal pindsvin, der gerne vil have nye hjem.

Mvh. Marlene.