Langt hår
Fra : Rasmus Rimestad

Dato : 14-04-01 09:53

Heisann!
Jeg leste i dag 1. korinter 11:14. Denne forstår jeg ikke. Jeg synes det er rart at Paulus blander inn naturen her. Jeg har aldri lagt merke til at naturen har informert meg om at langt hår for menn er en skam. Kan noen forklare denne?

Rasmus

Fra : Mr. D

Dato : 14-04-01 10:20

Rasmus Rimestad <rasmusr@online.no> skrev i en
nyhedsmeddelelse:acUB6.7254$R6.165950@news1.oke.nextra.no...
[...]

Måske er det blot dette, at der skal være forskel på mand og kvinde

Men det kan også være, at det ikke i første omgang er håret, men sløret,
der tænkes på. I naturen er hannen som regel uden "slør" og ligefrem i
sin optræden og sit udseende, mens hunnen i mange tilfælde er "under
slør" - altså ikke nær så farvestrålende. Hun dækker sig (pattedyr og
fugle) og går i et med omgivelserne. Dette har selvfølgelig sit helt
bestemte formål i naturen, men Paulus trækker den ind i menneskenes
verden som argument for, at kvinden ikke skal udstille sig. Derved
bruger han argumenter fra både skriften og naturen.

Mr. D

Simon Griis
www.amen.nu

Fra : Rasmus Rimestad

Dato : 15-04-01 10:11

> [...]
>verden som argument for, at kvinden ikke skal udstille sig. Derved
>bruger han argumenter fra både skriften og naturen.

Det høres fornuftigt ut. Tak.

Rasmus

Fra : Mr. D

Dato : 16-04-01 21:30

Rasmus Rimestad <rasmusr@online.no> skrev i en
nyhedsmeddelelse:HzdC6.7473$R6.170694@news1.oke.nextra.no...

>Det høres fornuftigt ut. Tak.
>Rasmus

Altid til tjeneste med det sidste nye fra Løfteslandet

Mr. D

Simon Griis
www.amen.nu (Der endnu en gang er blevet opdateret)

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 15-04-01 10:36

> [...]
> verden som argument for, at kvinden ikke skal udstille sig. Derved
> bruger han argumenter fra både skriften og naturen.

<> ja det er i al fald en forklaring selv jeg kan fatte .... og i øvrigt
også "købe".
Påskesnevejrshilsfra Anne-Marie