Købe ting af mig selv som enkeltm.firm.
Fra : Adam Nørregaard

Dato : 02-11-03 15:35

Davs

Jeg har et enkeltmandsfirma, hvor jeg bl.a. sælger hjemmesidedesign,
konsulentydelser mv. Derudover vil jeg gerne have en slags
"rodekasse"-webshop. Det i sig selv er ikke noget problem.

Men hvordan "køber" jeg de edb-ting af mig selv? Skal jeg udstede en
faktura som privatperson, til firmaet, eller hvordan?

/Adam

Fra : Kenneth K

Dato : 03-11-03 22:15

Meget kort..... ikke noget med faktura fra dig selv til firmaet. Hvis du
skal have en edb-ting ind i firmaet krediterer du kontoen"privat indskud "
i balancen og debiterer " lagerkonto, eller en aktivkonto, eller driftsomk".
til anskaffelsessummen

Kenneth

Fra : JørgenE

Dato : 08-11-03 18:00

"Adam Nørregaard" <adam.noerregaard@e-mail.dk> skrev

> Men hvordan "køber" jeg de edb-ting af mig selv? Skal jeg udstede en
> faktura som privatperson, til firmaet, eller hvordan?

Det kan du skam sagtens, hvis du vil have besværet, men husk nu, at du så
selv skal tage dem til indtægt i stedet for dit firma, og lave 2 regnskaber.
Sikke dog en masse arbejde for ingenting, eller regnede du med det var
skattefrit?:)

Mvh. JørgenE
www.revisor-partner.dk