Minimumshøjde på hæk til nabo..
Fra : SmaRTrxxv

Dato : 02-11-03 15:29

Hej

Jeg mener at der nogle regler som godtgør at man kan kræve at naboen ikke
klipper en fælles hæk ned til under 1,80 m?

Har jeg ret eller og i givet fald hvor kan man finde det?

M.v.h.
Thore Jensen

Fra : 'Du.nk'

Dato : 02-11-03 15:32

Det er vist modsat - hegnsloven fastlægger en højde på 180 (max) hvis der er
krig om højden.
Venlig hilsen
Dunk

Fra : Henning Sørensen

Dato : 02-11-03 18:00

"'Du.nk'" <09ud1med2bogstaver5her5@iname.com> skrev i en meddelelse

> Det er vist modsat - hegnsloven fastlægger en højde på 180 (max) hvis der
> [...]

Den siger, at naboerne én gang årligt må klippe til 1,80 meter (§10 stk. 6),
men I kan aftale jer til rette om i princippet alt med mindre det er
defineret i lokalplan eller lignende at der er særlige krav. Hegnsloven
viger for lokalplanen.

Prøv at læse mere på www.hegnsloven.dk

Mvh

Henning