dwg-filer
Fra : Jonas Voss

Dato : 14-04-01 09:52

Hej

Jeg har en ven der gerne vil have hjælp til at åbne en fil med endelsen
..dwg. Så vidt jeg har kunnet finde ud af, så er det en eller anden form for
CAD-program. Hun har en iMac SE, og filen skulle vistnok indeholde
scanninger (eller digitaliseringer) af nogle gamle målebordsblade (dvs.
topografiske kort).
Er der nogen her der ved om der findes en simpel "viewer" til mac'en til
blot at åbne disse filer med? Har prøvet med QT, der blot returnerede en hel
masse tal.

MVH Jonas
--
All those who believe in psycho kinesis raise my hand.
- Steven Wright

Fra : *nico*

Dato : 14-04-01 10:16

De er fra Autocad, de dersens dwg filer..
Husker jeg helt forkert, eller kan man importere dem i Illustrator?
Hvis du har det? PÅ pc er der et lille program der hedder dwg wiever, måske
det findes til mac også.

Nicolai !

Fra : Søren Straszek

Dato : 14-04-01 10:20

Jonas Voss <=are.you@ready.dk> wrote:

> [...]
> blot at åbne disse filer med? Har prøvet med QT, der blot returnerede en hel

Det er en auto-cad fil, og illustrator 9.0 kan åbne den

m.v.h Søren

Fra : Martin Edlich

Dato : 14-04-01 10:30

In article <B6FDDC19.3308%=are.you@ready.dk>,
Jonas Voss <=are.you@ready.dk> wrote:

> Jeg har en ven der gerne vil have hjælp til at åbne en fil med endelsen
> .dwg

Det er en AutoCAD-fil (sandsynligvis), så du skal finde et program der
kan åbne de filer. Jeg kender derværre ikke nogen gratis programmer der
kan gøre det

--
MVH
Martin Edlich (5)

Fra : Jonas Voss

Dato : 15-04-01 10:04

Tak for hjælpen, jeg arbejder videre med at finde en "viewer", da jeg kun
har en demo version af Illustrator 7.0

MVH Jonas
--
I almost had a psychic girlfriend, but she left me before we met.
­ Steven Wright

Fra : Martin Edlich

Dato : 15-04-01 10:44

In article <B6FF309B.3426%=are.you@ready.dk>,
Jonas Voss <=are.you@ready.dk> wrote:

> Tak for hjælpen, jeg arbejder videre med at finde en "viewer", da jeg kun
> har en demo version af Illustrator 7.0

Prøv at kigge på
<http://www.nemetschek.net/downloads/vectorworks/vwdownloadform.html>

--
MVH
Martin Edlich (4)

Fra : Jonas Voss

Dato : 15-04-01 10:55

Martin Edlich [newsspam2@mail.edlich.dk] skrev:

> Prøv at kigge på
> <http://www.nemetschek.net/downloads/vectorworks/vwdownloadform.html>

Tusind tak!!! Nu bliver hun glad - og jeg bliver forhåbentlig inviteret på
middag

MVH Jonas