Virago XV750 skyder i udstødningen.
Fra : Bertram Paaskesen

Dato : 14-04-01 09:50

Hej

Har netop købt en Virago XV750, og observerer at den skyder, lidt for meget
synes jeg, i udstødningen, især når man lukker af efter en at have kørt med
lavt omdrejningstal i en periode. Problemet er uden tvivl at der står
benzindamp i udstødningen. Er der nogen der kender til problemet, og måske
har en "kur" på sygdommen

Hilsen Bertram

Fra : Flemming Petrich Jen~

Dato : 14-04-01 10:03

Armand har du en løsning på problemet
Jeg mener ikke han kan få en løsning på problemet, da der sker det samme med
mine - jeg har silvertail.
Bertram hvilke potter har du på
Hilsen
XV535S

Fra : Armand

Dato : 14-04-01 13:48

> [...]
står
> benzindamp i udstødningen. Er der nogen der kender til problemet, og

Sikkert med nogle smarte HD-lignende costum-udstødninger monteret, ikke
sandt!?

Uoriginale og åbne udstødninger uden tilstrækkelig modstand, slipper
ofte frisk indsugningsgas med ud før udstødningen lukker helt (der er
faktisk en større "overlapning" hvor både indsugning og udstødning er
åben!), hvorved der opstår bensindampe, som kan antændes i nogle knald.

En ordentlig inddysning af karburatorerne på samme måde som ejerne af
"plastic-raketter" med fire-ud-i-ingenting -udstødninger får, vil
sikkert komme sagen til livs!

--
Armand.

Fra : Michael Helsvig

Dato : 14-04-01 03:54

Bertram Paaskesen wrote:

> benzindamp i udstødningen. Er der nogen der kender til problemet, og måske
> har en "kur" på sygdommen

Rent teknisk, regulerer man på mange motorcykler denne herlige livsbekræftende
lyd, på tændingstidspunktet for gnisten - jo senere, des flere knald i
potterne. Så jeg vil sige, at du skal fremskynde tidspunktet, for mindste
problemet.