Plomp på Puch Maxi
Fra : Claus Rasmussen

Dato : 02-11-03 11:30

Hej

Den letteste måde at fjerne plompen på en gammel Puch Maxi er.....?

Lad mig få nogle forslag!

Claus Rasmussen

Fra : Hans Joergensen

Dato : 02-11-03 21:49

Claus Rasmussen wrote:
> Den letteste måde at fjerne plompen på en gammel Puch Maxi er.....?
> Lad mig få nogle forslag!

Den absolut nemmeste måde er at du ta'r en vinkelsliber, skærer ned
bagfra igennem plumpen indtil du når til låseringen der holder den
på plads...

Derefter lapper du "krateret" med plastic padding's flydende metal
(eller hvad det nu hedder)

// Hans
--
Fantastiske pandekager: http://www.ph33r.dk/pancakes.shtml
UNIX Admin søger arbejde, http://nathue.dk/?page=cv

Fra : Gert kristensen

Dato : 03-11-03 19:32

jeg har med held fjernet flere plumper ved er slå en rund stang eller bolt
ned i plumpen og en boremaskine på og så fuld skrald på bore maskinen .. og
vupti ud kom den .. ikke noget med vinkelsliber og plastikpadding ...
kræver selvfølige at plumpen kan drejes rundt når stangen er slået i
eller man kan sænkgniste den ud .. og lave den 3 skyllekanal og bred
konisk insugning og udstødning .. og med en 19-20 mm kaburator på og en
racer udstødning kan den komme til at sparke røv har selv gjort det ..

mvh motorman

Fra : Hans Joergensen

Dato : 04-11-03 15:40

Gert kristensen wrote:
> vupti ud kom den .. ikke noget med vinkelsliber og plastikpadding ...

Det virker ellers pissegodt .. :)

Jeg har ihvertfald uden problemer kørt mindst 7-8000km på en Puch
Maxi-cylinder der var lavet sådan ...

> [...]
> konisk insugning og udstødning .. og med en 19-20 mm kaburator på og en
> racer udstødning kan den komme til at sparke røv har selv gjort det ..

Røv og røv, det er nok så meget sagt ..

På nuværende tidspunkt fatter jeg faktisk ikke at man turde køre en
70-80km/t på sådan en Maxi .. den skal bruge mindst en halv
kilometer på at stoppe igen når man kører så hurtigt

// Hans, der ikke har kørt på Puch Maxi i 10 år...
--
Leveret af http://enterprise-server.dk

Fra : Calle.

Dato : 04-11-03 17:21

Hans Joergensen wrote:

> [...]
> 70-80km/t på sådan en Maxi .. den skal bruge mindst en halv
> kilometer på at stoppe igen når man kører så hurtigt

Ja, og med så spinkelt et stel, så skal det sku gå galt.

--
Calle