Andet multimedie
bentjuul 3670
Install photoshop 2,5 le
Fra : Anders pedersen

Dato : 02-11-03 11:22

Jeg har problemer med at instalere adobe photoshop 2,5 le.
Jeg kan fint instalere programmet og den siger at instalatinen er ud ført
korekt.

Men når jeg starster programmet sigger den at der er for lidt hukommelse.

Hvor meget hukommelse kræver photoshop for at kunne køre.
jeg har været opppe på 600 kb fri i dos hukkommelse og den melder stadig
fejl.

Os.ms win 3.1

Anders B Pedersen
ved epost fjern NOSPAM.

Fra : hcma

Dato : 02-11-03 12:51

"Anders pedersen" <anders.pedersenNOSPAM@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvor meget hukommelse kræver photoshop for at kunne køre.
> jeg har været opppe på 600 kb fri i dos hukkommelse og den melder stadig

jeg vil tro det kræver min.128 mb ram. Har selv oplevet problemer med 256MB
ram
m v h
hc

Fra : Kurt Brixen

Dato : 02-11-03 13:22

On Sun, 2 Nov 2003 12:50:54 +0100, "hcma" <hcma@has.dk> wrote:

>jeg vil tro det kræver min.128 mb ram. Har selv oplevet problemer med 256MB
>ram

Det er ver. 2.5 - jeg vil tro at 8 MB RAM er nok. Der kan jo også være fejl i
fejlmeddelelsen, så det er noget andet der er galt.

Kurt Brixen

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 02-11-03 13:24

On Sun, 2 Nov 2003 12:50:54 +0100, hcma wrote:

> jeg vil tro det kræver min.128 mb ram. Har selv oplevet problemer med 256MB
> ram

HC: det er Photoshop 2,5 der er tale om. Da den var ny tror jeg slet ikke
der kunne fås 128MB moduler (i 1993) Du tænker vist på de nye versioner.

Anders: Hvor meget RAM er der i maskinen i alt?

Jeg fandt systemkravene til PS 3. Jeg vil gætte på at PS 2,5 kræver minimum
8 MB.

http://www.monitor.ca/monitor/issues/vol2iss8/feature2.html (nederst)

--
Mvh. Lars

Fra : Anders pedersen

Dato : 02-11-03 13:32

On Sun, 2 Nov 2003 13:23:34 +0100, Lars Jørgensen wrote:

> HC: det er Photoshop 2,5 der er tale om. Da den var ny tror jeg slet ikke
> der kunne fås 128MB moduler (i 1993) Du tænker vist på de nye versioner.
>
> Anders: Hvor meget RAM er der i maskinen i alt?
Ja der er 192mb.
Jeg har startet med win 3.1 som et bi os ved siden af win98se.
jeg har ps 7.0
Jeg har tidligere haft den startet op men det var under et tidlligere
system
> Jeg fandt systemkravene til PS 3. Jeg vil gætte på at PS 2,5 kræver minimum
> 8 MB.

Jeg du hvor jeg kan downloade ps3 idag.
Anders B Pedersen
ved epost fjern NOSPAM.

Fra : hcma

Dato : 03-11-03 12:24

"Lars Jørgensen" <fake@email.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Anders: Hvor meget RAM er der i maskinen i alt?
>
> Jeg fandt systemkravene til PS 3. Jeg vil gætte på at PS 2,5 kræver

Lars>> han skriver Photoshop 2.5 le (står le ikke for light edition?? -
hvis det gør, er den altså ikke så gammel)
m v h
HC

Fra : Thomas Madsen

Dato : 03-11-03 13:25

hcma skrev:

> han skriver Photoshop 2.5 le (står le ikke for light edition?? -
> hvis det gør, er den altså ikke så gammel)

LE står vist for Limited Editon og så vidt jeg husker, så kørte
Adobe med LE-versioner op til og med Photoshop 5 eller 5.5. Efter
den tid blev LE-versionerne erstattet af Photoshop Elements, så jeg
tror nu altså at en Photoshop 2.5 LE er ret gammel. Den er nok fra
omkring '93 eller '94. (Den fulde version af Photoshop 2.0 udkom
sidst i '90 og version 2.5.1 udkom i '93).

Madsen.

Fra : Thomas Madsen

Dato : 02-11-03 13:23

http://www.google.com/groups?&as_umsgid=grismore-090294091716@dokument.mv.us.adobe.com

> jeg har været opppe på 600 kb fri i dos hukkommelse og den melder
> stadig fejl.

Det er konventionel hukommelse du snakker om dér.
Photoshop kører under Windows så det er er hovedsageligt extended
hukommelse som den har brug for. Hvor mange MB RAM har du installeret
i "dyret" ?

Madsen.

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 02-11-03 13:31

"hcma" <hcma@has.dk> writes:
>jeg vil tro det kræver min.128 mb ram. Har selv oplevet problemer med
>256MB
>ram
>m v h
>hc

For at installere Photoshop 2.5?
Det fatter jeg ikke en brik af. Jeg fik en 2,5 i 1994, kunne installere
den på en Macintosh LC 475 med hele 33 mHz og 32 MB ram, det kørte fint og
upåklageligt dengang.
128 MB til et 10-11 år gammelt program?
Det var der en hel de af den tids high-end maskiner, der knap nok kunne
klare.
En Quadra 950 kunne fuldt bestykket håndtere 256 MB ram og en Quadra 800
kunne klare 132 (eller 136)MB
Der er et eller andet helt galt

--
Frank Løkkegaard
Et hus uden bøger er fattigt, også når skønne tæpper dækker dets gulve og

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 02-11-03 13:49

anders.peedersenNOSPAM@jubiipost.dk writes:
>Os.ms win 3.1
Overså lige at der er tale om en Windows-maskine, Men det ændrer ikke på
at det næppe er sandsynligt at der er behov for 128 MB ram - det var vist
også et særsyn på de gamle Windows-maskiner

Fra : Thomas Madsen

Dato : 02-11-03 14:20

Frank Løkkegaard skrev:

> Overså lige at der er tale om en Windows-maskine, Men det ændrer
> ikke på at det næppe er sandsynligt at der er behov for 128 MB ram
> - det var vist også et særsyn på de gamle Windows-maskiner

Jeg kørte Photoshop 2.5 på en 486SX med 8 MB RAM (samt Windows 3.11
for workgroups). Computeren var født med 4 MB, men på et tidspunkt
købte jeg en klods mere på 4 MB. Den måtte jeg slippe 2500 kr. for,
så vidt jeg husker.

De gode gamle dage kan man ikke just kalde det.

Madsen.

Fra : Anders pedersen

Dato : 02-11-03 18:36

On Sun, 2 Nov 2003 11:22:17 +0100, Anders pedersen wrote:

> [...]
>
> Hvor meget hukommelse kræver photoshop for at kunne køre.
> jeg har været opppe på 600 kb fri i dos hukkommelse og den melder stadig

Jeg har nu fået problement løst
Jeg måtte ud pakke rar filen jeg havde på en skive og instalere den fra det
drev photoshop instaleres på.

Jeg havde før instalere den direkte fra skiven og kopiret mappen over på
hardisken.

Anders B Pedersen
ved epost fjern NOSPAM.

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 04-11-03 09:55

"hcma" <hcma@has.dk> writes:
>han skriver Photoshop 2.5 le (står le ikke for light edition?? -
>hvis det gør, er den altså ikke så gammel)

Det er en Limited Edition, formentlig fra 93 eller 94.
Jeg har lige tjekket med mine gamle papierer - købte en Microtek scanner i
1994 hvor 2.5 LE fulgte med i købet