Java developers journal...
Fra : Henrik

Dato : 02-11-03 09:08

Hej NG !

Jeg har overvet at abonnere på ovennævnte magasin, men er det pengene værd
? - findes altanativer (i "printed" form) ?

finalize....

Fra : Rolf Thorup

Dato : 02-11-03 15:09

Henrik wrote:
> Hej NG !
>
> Jeg har overvet at abonnere på ovennævnte magasin, men er det pengene værd
> ? - findes altanativer (i "printed" form) ?
>
> finalize....

Jeg købte et eksemplar af Java Developers journal da jeg var i New York
på ferie i sommerferien. Det kostede 6$ og til den pris synes jeg det
var et udmærket køb. www.bladguiden.dk siger at det koster 86,50 at købe
i en kiosk her i landet. Nu ved jeg ikke hvad du skal give for det i
abonnement, men for 86,50 kr synes jeg ikke det er det værd.

Problemet med sådanne magasiner er naturligvis at de skal ramme rimelig
bredt (hvis man kan kalde det et problem). Den udgave jeg købte havde
således artikler om både det ene og det andet: J2EE, J2ME, JSP,...

Så var der artikler om swing, network programming og garbage collection
som var udmærkede, samt et par klummer som jeg ikke synes var specielt
interessante.

Jeg kender ikke til nogle alternativer til JDJ. Før du binder dig til et
abonnement, foreslår jeg at du køber et eksemplar i kiosk hvis du ikke
kender bladet i forvejen.

Mvh Rolf

Fra : Steffen Enni

Dato : 03-11-03 23:24

"Henrik" <xs650@ofir.dk> wrote in message
> Jeg har overvet at abonnere på ovennævnte magasin, men er det pengene
værd
> ? - findes altanativer (i "printed" form) ?

Vi holder JDJ samt to søster magasiner (WebServices Journal, XML
Developers Journal), og de har skuffet mig fælt. Jeg synes dels, at der
er for meget som ligner hinanden i de tre blade, dels at artiklerne
enten er for langt væk fra teknologien eller for simple.

Med for lang væk, tænker jeg på typiske jakkesæt artikler, der
præsenterer noget med hvordan man laver en X løsning med JMS, Apache og
Sonic MQ. Den slags hvor hver kasse på tegningen repræsenterer et
cluster af maskiner. For simple er, når der bruges sider på at
fortæller om de nye log mekanismer i Java 1.4.

Deres sider om embedded space er dog meget gode. Her tænker jeg på sådan
noget som Personal Java, J2ME, Midlets og lignende.

Men jeg kommer også fra Dr.Dobbs, C/C++ Users Journal, Software
Development og lignende, hvor der ikke er så mange pop-ord man kan
skrive side op og side ned om, og (i kraft af C++'s kompleksitet) er der
rigeligt med artikler der omhandler (svært at forstå) kode på et højt
niveau.

Jeg kender dog ikke nogle alternativer til JDJ, undtagen måske Java
World som jeg dog aldrig har læst mere en sporadiskt.

Venlig hilsen,

Steffen Enni
--
Steffen Enni Phone: (+45) 86 57 08 58
Zacho Consult ApS Mobile: (+45) 22 64 51 38