Højde på div-tags
Fra : Bo Dudek

Dato : 02-11-03 08:34

Hejsa

Jeg er rendt ind i et problem, som jeg gerne ville løse med div-tags,
men som jeg er blevet nødt til at løse med iframes.

Jeg har følgende:

Problemet består i, at jeg gerne vil have min divblok til at fylde
resten af brugerens vindue ud, og er der tekst til mere end dette, så
skal der komme scrollbar.

Jeg har prøvet med style="100%", men så kommer der aldrig en scrollbar
i divblokken. Hvis jeg ikke sætter en højde på divblokken, som kommer
der heller aldrig en scrollbar i den. Hvad er løsningen på dette?

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Lobais

Dato : 02-11-03 10:12

Bo Dudek wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Hejsa
>
> Jeg er rendt ind i et problem, som jeg gerne ville løse med div-tags,
> men som jeg er blevet nødt til at løse med iframes.
>
> Jeg har følgende:

Du skal ikke bruge tabeller til design, du skal heller ikke lægge en div
i en td på den måde. Hvid hvis du bare siger:

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Bo Dudek

Dato : 02-11-03 12:24

[...]

>Du skal ikke bruge tabeller til design

ehm.. nej, jeg er klar over, at css og divs i mange tilfælde er
lettere at have med at gøre end simple tabel-opsætninger.. jeg pt. har
jeg endnu ikke oplevet, at layout lavet med tabeller ikke FUNGERER..
kun at det er mere besværligt..

anyway, så har jeg løst det med iframes, fordi de kan noget, som
tabeller, divblokke mm. ikke kan..

mvh
bo dudek
www.bodudek.dk

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Lobais

Dato : 02-11-03 17:01

> [...]
> lettere at have med at gøre end simple tabel-opsætninger.. jeg pt. har
> jeg endnu ikke oplevet, at layout lavet med tabeller ikke FUNGERER..
Er nu ikke et meget godt eksempel?

Fra : Bo Dudek

Dato : 02-11-03 20:59

[...]

>Er nu ikke et meget godt eksempel?

problemet for forståelsen er måske, at jeg har simplificeret mit
eksempel i forhold til virkeligheden.. med andre ord: min side er
langt mere avanceret end 2 rækker..

mvh
bo dudek
www.bodudek.dk