garanti på køb mellem erhvervsdrivende
Fra : Gunnar007

Dato : 02-11-03 08:29

Hvor langtids garanti/reklamtionsret er der på flg :

Kommune køber el-kørestol af kørestols firma.
På faktura står der er 1 års garanti på kørestol.

Er det lovligt ??

--
Hilsen G
Nu er jeg træt af 200 swen mails om dagen.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 02-11-03 11:03

"Gunnar007" <007bravo@NOSPAM.teamsos.dk> skrev :

>Er det lovligt ??

ja.
--
jan@stevns.net - www.stevns.net
"There is no replacement for displacement......! "

Fra : alexbo

Dato : 02-11-03 11:46

"Gunnar007" skrev

> På faktura står der er 1 års garanti på kørestol.
>
> Er det lovligt ??

Ja, man behøver slet ikke at give garanti.

mvh
Alex Christensen

Fra : Per H

Dato : 02-11-03 12:24

On Sun, 2 Nov 2003 11:45:33 +0100, "alexbo" <alexbo@post.cybercity.dk>
skrev:

>"Gunnar007" skrev

>Ja, man behøver slet ikke at give garanti.

Det er vel fordi der bliver forvekslet mellem garanti. og reklamation.

og reklamationsret. skal der vel være iht lovgivningen.

Vh Per
icq 8212837

Fra : Adam Nørregaard

Dato : 02-11-03 13:02

>og reklamationsret. skal der vel være iht lovgivningen.
Kun til private

Fra : Carsten Riis

Dato : 02-11-03 13:32

"Adam Nørregaard" wrote:

> Kun til private

--------
§ 54. Har køberen ikke inden to år efter genstandens overgivelse til ham
meddelt sælgeren, at han vil påberåbe sig en mangel, kan han ikke senere
gøre den gældende, medmindre sælgeren har påtaget sig at indestå for
genstanden i længere tid eller har handlet svigagtigt.

Stk. 2. Ved køb af byggematerialer er den i stk. 1 nævnte frist 5 år fra
byggeriets aflevering, dog højst 6 år fra overgivelsen af materialerne
til køberen.
--------
fra: http://www.retsinfo.dk/_GETDOCI_/ACCN/A20030023729-REGL

Gælder kun i handelskøb jf. §1a

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
Mennesket er det eneste pattedyr, der er nået

Fra : Peter G C

Dato : 02-11-03 14:05

In news:3FA4F952.CE60E66B@carben.dk,
Carsten Riis <cr@carben.dk> typed:

[klip]

> Gælder kun i handelskøb jf. §1a

Helt præcist: den gælder alle køb (handels og civile køb) men ikke
forbrugerkøb. Bestemmelsen kan fraviges ved aftale.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Gunnar007