Andet multimedie
bentjuul 3670
2 billeder i 1
Fra : Zalza

Dato : 02-11-03 01:57

Hej gruppe

www.kortlink.dk/leech/7h
Marker (Ctrl+A) dette billede i IE og et ny billede fremkommer
(sarte sjæle - nøgen dame fremkommer)

Kan godt nogenlunde gætte mig til hvordan det er lavet og har også forsøgt
at lave noget ligne - men resultatet bliver at når man ser på billedet kan
man se de 2 billeder lige meget.

Mit spørgsmål er:
Hvordan laver man, så billede 1 er mést tydeligt og billede 2 er næsten
usynligt (som eks. ovenfor) ??

V.h. :)

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 02-11-03 11:11

On Sun, 2 Nov 2003 01:56:47 +0100, Zalza wrote:

> www.kortlink.dk/leech/7h
> Marker (Ctrl+A) dette billede i IE og et ny billede fremkommer
> (sarte sjæle - nøgen dame fremkommer)
>
> Kan godt nogenlunde gætte mig til hvordan det er lavet

Ja, det er noget med måden IE markerer billedet. Hveranden pixel bliver
vist blå.

> og har også forsøgt
> at lave noget ligne

Det prøvede jeg også.
http://2105.dk/temp/2i1/jb.jpg [506 KB]

> men resultatet bliver at når man ser på billedet kan
> man se de 2 billeder lige meget.

Var mit bedre?

> Mit spørgsmål er:
> Hvordan laver man, så billede 1 er mést tydeligt og billede 2 er næsten
> usynligt

Ja, begge billeder skal faktisk være der på samme tid. Det "hemmelige"
billede skal så skjules i farverne. Når billedet så markeres i IE, bliver
der lagt en blå "maske" på der skjuler det første billede. Lidt svært at
forklare.

Har du Photoshop? Så kan du se det jeg fik mig eksperimenteret mig frem
til.
http://2105.dk/temp/2i1/jb.zip

--
Mvh. Lars

Fra : Zalza

Dato : 02-11-03 11:55

> Det prøvede jeg også.
> http://2105.dk/temp/2i1/jb.jpg [506 KB]
>
> Var mit bedre?

ja !

> [...]
> der lagt en blå "maske" på der skjuler det første billede. Lidt svært at

Jammen jeg er godt med ;)
Problemert er nok at lave det hemmelige billede grønt - eller ramme samme
farve nuance så det bliver skjult nok.

> Har du Photoshop? Så kan du se det jeg fik mig eksperimenteret mig frem
> til.
> http://2105.dk/temp/2i1/jb.zip

Jeg ser lige på det - foreløbig tak :)

/Z

Fra : Monty

Dato : 03-11-03 07:52

Kan man også lave det sådan at der er et hotspot på det sidste billede men
ikke på det første?

Monty

Fra : Zalza

Dato : 03-11-03 13:29

> Kan man også lave det sådan at der er et hotspot på det sidste billede men
> ikke på det første?

øh.. det ER 1 billede....fordi man marker det bliver det ikke til et andet..
men det ved jeg ikke noget om

/z

Fra : Monty

Dato : 03-11-03 18:36

"Zalza" <no.sp@m> skrev i en meddelelse

> øh.. det ER 1 billede....fordi man marker det bliver det ikke til et
andet..
> men det ved jeg ikke noget om
Beklager så er det bare mig der er lidt langsom. Jeg havde fået den
opfattelse at det var 2 billedere hvor det første billede lå ovenpå det
andet.

Sorry

Monty