Trådløs gateway og firewall
Fra : Anders And

Dato : 01-11-03 23:47

Hej

Jeg har en cable modem forbindelse til et hjemmenetværk gennem en 3Com
OfficeConnect Wireless 11g Access Point som ifølge dokumentationen bl.a. har
en firewall:

"Multiple gateway security features include TCP stateful packet inspection
firewall, hacker pattern detection, URL or keyword filtering, and allow/deny
access control lists"

Er det en "rigtig" firewall eller skal jeg investere i mere hardware ? En
software firewall er ikke en option - jeg kan ikke få netværket til at
fungere med f.eks. Zonealarm kørende.

RK

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 02-11-03 23:41

Anders And skrev:

> 3Com OfficeConnect Wireless 11g Access Point som ifølge dokumenta-
> tionen bl.a. har en firewall:

> Er det en "rigtig" firewall eller skal jeg investere i mere hard-
> ware ?

Jeg tror ikke du skal regne med at der er en rigtig firewall indeni,
det er nok blot en router med NAT-funktionalitet.

Hvad skal du beskytte, siden du overvejer at købe en hardware-firewall?

Fra : Anders And

Dato : 03-11-03 00:49

Jeg aner ikke en pind om firewalls, og skal "bare" beskytte et alm.
hjemmenetværk. Jeg har brugt Zonealarm medens det var en enkelt PC på
nettet, og det havde jeg egentlig tænkt mig at blive ved med. Desværre kan
jeg ikke få netværket til at virke fornuftigt når Zonealarm er installeret
(hverken intra- eller internet). Så sammenligningen er vel egentlig med
Zonealarm.

RK