Afhøring - er det muligt.
Fra : neil danelaw [9000]

Dato : 01-11-03 12:54

I år 1999/2000, dvs over 2 år siden.

I forbindelse med salg af nogle varer fra det tidligere hvor jeg har været
ansat, er der blevet lavet nogen omgåelser med nogle attester hvilket har
påført køberne tab på i omegnen af ca 5 mio kr.

Efter jeg er blevet fyret, har jeg kontaktet køberne der har kontaktet en
advokat.

Advokaten har lavet en bedrageri-anmeldelse til politiet.

Politiet har afvist sagen, idet de mener at sagen vurderet efter den milde
bedrageri paragraf kun kan give op til 4 mdr im Knast.

De vil ikke vurdere efter den hårde bedrageri paragraf hvor
forældelsesfristen er 5 år.

Advokaten har indklaget sagen for statsadvokaten. (her i torsdags).

Spørgsmålet: Da sagen er yderst kompleks, kan jeg kræve at blive afhørt af
enten politiassesoren eller statsadvokaten??

(for at sætte skub i sagerne)

Fra : Peter G C

Dato : 01-11-03 13:42

In news:A9Nob.1366$yg7.454@news.get2net.dk,
neil danelaw [9000] <mail@danelaw.dk> typed:

[klip]

> Spørgsmålet: Da sagen er yderst kompleks, kan jeg kræve at blive
> afhørt af enten politiassesoren eller statsadvokaten??

Nej - det bestemmer myndighederne selv. Men du kan foreslå/tilbyde
statsadvokaten, at du kommer og fremlægger sagen.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : neil danelaw [9000]

Dato : 02-11-03 10:42

"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> wrote in message

> Nej - det bestemmer myndighederne selv. Men du kan foreslå/tilbyde
> statsadvokaten, at du kommer og fremlægger sagen.

Tak for svaret.