rollespilsanbefaling
Fra : Milan

Dato : 01-11-03 09:40

Hej gruppe

Nu har jeg efterhånden nedslidt Diablo 2, og skal derfor have investeret i
et lignende spil.

Hvad kan I anbefale? Jeg syn's at D2 er fantastisk, ligesom jeg med stor
fornøjelse har gennemspillet Baldurs Gate: Dark alliance til PS2.

Til gengæld er jeg ikke meget for de mere hard-core rolle spil - eksempelvis
er jeg trods flere forsøg aldrig rigtig kommet i gang med Baldurs Gate,
hverken 1'eren eller 2'eren, og Final Fantasy-serien siger mig heller ikke
rigtig noget.

Jeg må erkende at jeg er mere til de actionprægede spil, men gerne med
indlagte rollespilselementer, eller andre måder hvorpå spilfiguren udvikles
i løbet af spillet: Bare det ikke bliver for hardcore.

Kan I anbefales nogle spil til mig ??
på forhånd tak..
Finn

Fra : Erik

Dato : 01-11-03 10:16

"Milan" <finnevanghenriksen@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
udvikles
> i løbet af spillet: Bare det ikke bliver for hardcore.

Prøv med Dungeon Siege.

--
Erik

Fra : Klaus

Dato : 01-11-03 10:29

Eller måske http://games.zantiago.com/anmeldelse.asp?Id=2118 Temple of
Elemental Evil. Kender det ikke endnu men det ser rimelig ok ud.

Mvh
Klaus

Fra : Simon Nejmann

Dato : 01-11-03 15:13

On Sat, 1 Nov 2003 10:28:34 +0100, "Klaus" <muellerklaus@ofir.dk>
wrote:

>ikke

>Eller måske http://games.zantiago.com/anmeldelse.asp?Id=2118 Temple of
>Elemental Evil. Kender det ikke endnu men det ser rimelig ok ud.

Jeg er selv stor fan af Baldurs Gate 1+2 og Icewind Dale 1+2. Men de
er, som Milan skriver, rimeligt tal- og regl-tunge.
Noter: BG 1+2 og IwD 1 bruger begge AD&D 2. edition, IwD 2 D&D 3.
edition. Alle fire er lavet af Black Isle og bruger forskellige
versioner af deres Infinity engine.

Temple of Elemental Evil er i samme stil som BG og IwD serierne. Men
er lavet af Troika i deres egen engine. ToEE bruger D&D 3.5 edition
(3.5 er vist(?) bare 3 med mindre bugfixes/rettelser) og er dermed ca.
lige så taltung som BG + IwD.

Det sidste D&D spil jeg lige kan komme i tanke om nu er Bioware's
Neverwinther Nights. NwN bruger 3. ed. regler, men i modsætning til de
andre styrer man kun en enkelt person. Det er også det eneste af
spillende der bruger 3D grafik.

Selv syntes jeg at BG + IwD presenterer noget af det ypperste indenfor
computer rollespil, og er mindre begejstret for NwN. Jeg er ikke
kommet så langt i ToEE endnu, så den ved jeg ikke med endnu.

På den anden side, så har jeg en ven der ikke kan lide BG + IwD, men
derimod har han gennemført NwN 5+ gange og bruger nu _mange_ timer på
det i multiplayer.

Så jeg vil foreslå at du prøver BG eller IwD serien igen - de er altså
suveræne :). Og hvis du ikke kan forlige dig med dem, så prøv NwN.

Ellers vil jeg også kaste en stemme på Fallout 1+2, de er også gode.

Ps. Kom næsten til at glemme: ToEE og Fallout bruger begge turbaseret
kamp, de andre kører real-time med en pauseknap.

--
Med venlige hilsner
Simon Nejmann

Fra : Jens Jensen

Dato : 05-11-03 14:57

"Erik" <fake@huttelihut.wq> skrev i en meddelelse

> Prøv med Dungeon Siege.

Jeg er fuldstændig pjattet med DS i øjeblikket. Jeg læste, at en expansion
er på vej, så jeg har startet spillet op for 3. gang.

Er der nogen der har gennemført med kun en karakter? Jeg får altid samlet en
6-7 stykker hen ad vejen og et muldyr eller to :) Hvis man spillede med kun
en karakter må ens skill da blive meget høje, da man jo er alene om alle
monstrene?!

Er det nogen, der har gennemført som bueskytte eller troldmand?

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 01-11-03 10:37

In article <3fa37144$0$3768$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>,
finnevanghenriksen@mail1.stofanet.dk says...
> Nu har jeg efterhånden nedslidt Diablo 2, og skal derfor have investeret i

Også med Patch 1.10 ?

Der er kommet mange nyheder til.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Silas Alstrup

Dato : 01-11-03 12:10

> Kan I anbefales nogle spil til mig ??
> på forhånd tak..
> Finn

Jeg ved godt de er aldrene, men klassiskere skal ikke bare glemmes. Jeg vil
straks anbefalde Fallout 1 og især 2. De er en smule mere rollespilspræget
end diablo2, men til gengæld også meget sjovere og mere fængende. Og de er
stadig langt fra så hardcore som BG eller lign.

Derudover er de som sagt halv-gamle så de burde ku erhverves for en billig
penge.

Hilsen Silas

Fra : arc@na

Dato : 01-11-03 17:09

"Milan" <finnevanghenriksen@mail1.stofanet.dk> wrote in

> [...]
> eksempelvis er jeg trods flere forsøg aldrig rigtig kommet i gang med
> Baldurs Gate, hverken 1'eren eller 2'eren, og Final Fantasy-serien

Hard-core - hmm... Jeg er selv CRPG-fanatiker (har samlet siden 1990), og
jeg er heller ikke specielt vild med BG og de andre D&D-regel-baserede
spil. De er også for "hard-core" (læs: kedelige) til mig... Men det er jo
en smagssag.

Hvad med Morrowind? Det er et helt fantastisk spil, og det kan
efterhånden købes billigt. Du kan jo prøve at kigge på nogle screenshots
her:
http://www.elderscrolls.com/index.php

Et andet nyere og rigtig fedt rollespil er Gothic 2:
http://www.piranha-bytes.com/gothic2/content_english/news_headlines.php

På min private hjemmeside har jeg links til flere rollespil:
http://www.phyton.dk/games.htm

arc@na

Fra : ASKF

Dato : 01-11-03 21:28

Milan ytrede sig i <3fa37144$0$3768$ba624c82@nntp02.dk.telia.net> med
dette:

> [...]
>indlagte rollespilselementer, eller andre måder hvorpå spilfiguren udvikles
>i løbet af spillet: Bare det ikke bliver for hardcore.

Hvis du er til singleplayer delen af Diablo 2, vil Divine Divinity være
oplagt. Den er baseret på samme engine, men langt mere kompliceret mht.
quests og har langt flere muligheder for at kombinere skills og spells.
<http://www.divinedivinity.com/>
--
Mvh. Allan Stig Kiilerich Frederiksen
"Det med `samfundstjenstligt incitament' er noget sejlivet sludder"

Fra : arc@na

Dato : 01-11-03 21:47

ASKF <nospam@askf.dk> wrote in

> [...]
> være oplagt. Den er baseret på samme engine, men langt mere
> kompliceret mht. quests og har langt flere muligheder for at kombinere

Jeg har DD, men har aldrig rigtig kunnet komme i gang med den - den fænger
mig ikke, og grafikken er skod - også i forhold til Diablo. Ja, det er
selvfølgelig kun min ydmyge mening...

arc@na
"I hate words." "Words suck." "If I wanted to read, I'd go to school."
Beavis & Butthead

Fra : Milan

Dato : 03-11-03 16:01

Hej
Tak for indsparkene.

Efter at have læst Simons indlæg kom jeg i tanke om, at der der faktisk
irriterer mig mest ved BG er, at du styrer et helt party, og ikke kun din
egen figur.
Det er nok bare mig der er sær men jeg bryder mig nu ikke om at skulle
styre andre end "mig selv", og denne ene girgur er jo så også den, man
bliver "knyttet" til. Så valget falder Newerwinther Nights.

Dog kunne jeg måske også fristes af Fallout - hvordan er det dér - styrer
man kun sin egen person, eller har man også et party ?+

mvh
Finn

Fra : arc@na

Dato : 03-11-03 17:12

> Dog kunne jeg måske også fristes af Fallout - hvordan er det dér -
> styrer man kun sin egen person, eller har man også et party ?+

Du kan spille alene - det foretrækker jeg faktisk, bortset fra lige i
starten af spillet, hvor man er en kylling.

Og så er det for resten ikke så let at få Fallout til at køre på moderne
PC'er (grafikken bliver "mærkelig, i det mindste på min PC) - Fallout 2
kører meget bedre. Men man går glip af forhistorien hvis man ikke spiller
1'eren...

For resten har de Fallout 1 og 2 som samling i Betafon til ca. 150.-

--
Med venlig hilsen - arc@na
- som IKKE arbejder for Betafon...