Speedfight tændingsproblemer
Fra : Michael

Dato : 01-11-03 21:58

Hejsa min Speedfight fra 98 vil ikke gniste, kan det være startspærren eller
tændspolen , eller måske noget helt andet, håber nogen har nogen bud
MVH Michael

Fra : Hekto

Dato : 02-11-03 08:22

In article <3fa41e6c$0$27445$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Michael
says...
> Hejsa min Speedfight fra 98 vil ikke gniste, kan det være startspærren eller
> tændspolen , eller måske noget helt andet, håber nogen har nogen bud
> MVH Michael

Det kan være:

Pick-up'en/rust på svinghjulet
Tændspolen
CDI'en
Startspærren
Pick-up'en ved nøglen
Tændingslåsen
Dårlig batteri/afladt
Alle ledningerne til ovenstående

Start med batteriet.

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
semi-rockets ... no thanks!

Fra : Michael

Dato : 02-11-03 11:33

hej batteriet er det ikke, nu prøver jeg at få målt tændspolen imorgen ,
(kan man det selv) det med rust på svinghjulet har du set det tit, generalt
er motoren meget tør og iret, så måske det er det
MVH Michael

Fra : Hekto

Dato : 02-11-03 12:40

In article <3fa4dd72$0$27427$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Michael
says...
> hej batteriet er det ikke, nu prøver jeg at få målt tændspolen imorgen ,
> (kan man det selv) det med rust på svinghjulet har du set det tit, generalt
> er motoren meget tør og iret, så måske det er det

Ja, du kan måle den igennem; men jeg ved ikke hvilke værdier den
umiddelbart skal have.
Rust på svinghjulet får gnisten til at springe på det forkerte
tidspunkt, og det forekommer af og til.