Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Rensning af objektiver
Fra : Thomas Pedersen

Dato : 01-11-03 23:38

Hej gruppe.

Jeg har et 50 mm objektiv, som har fået støv på indersiden af det forreste
glas. Har I nogle forslag til, hvordan man får det ud. Er det noget man kan
gøre selv, eller skal man have det renset hos en forhandler?

MVH

Thomas Pedersen

Fra : Niels J. Larsen

Dato : 01-11-03 23:49

"Thomas Pedersen" <thomas@italian-cars.dk> wrote in message
> [...]
kan
> gøre selv, eller skal man have det renset hos en forhandler?

Få en professionel til at ordne det, og her mener jeg en *rigtig*
professionel - ikke den lokale fotopusher!
Eller - lad det være som det er.
Medmindre der er *meget* støv på indersiden, så tvivler jeg kraftigt på at
du vil kunne se det på de færdige billeder (analogt/digitalt).

/Niels

Fra : Soren

Dato : 03-11-03 00:45

Niels J. Larsen wrote:
> [...]
> Medmindre der er *meget* støv på indersiden, så tvivler jeg kraftigt på at
> du vil kunne se det på de færdige billeder (analogt/digitalt).

Enig. Rengøring er altid skadeligt, så det skal kun gøres hvis det er
sikkert at støvet generer.

MVH
Søren

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 03-11-03 01:04

"Soren" <s_spamkuula@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Enig. Rengøring er altid skadeligt, så det skal kun gøres hvis det er
> sikkert at støvet generer.
>
> MVH
> Søren

Hej Søren og Niels.

Takker for Jeres svar, jeg må hellere få skudt en rulle for at få det
testet. Har I nogle forslag til, hvor man får det renset, hvis ikke man skal
bruge den normale fotopusher?

Med venlig hilsen

Thomas Pedersen

Fra : Niels J. Larsen

Dato : 03-11-03 07:45

> Takker for Jeres svar, jeg må hellere få skudt en rulle for at få det
> testet. Har I nogle forslag til, hvor man får det renset, hvis ikke man
skal
> bruge den normale fotopusher?

Ikke umiddelbart, men du kan da forsøge dig hos Foto/C i Kbh eller Renholt
Foto i Køge.
Jeg aner ikke om de kan klare det, men jeg har fået god service begge
steder.

/Niels

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 03-11-03 09:38

Soren wrote:

> Enig. Rengøring er altid skadeligt, så det skal kun gøres hvis det er
> sikkert at støvet generer.

Whauv - den gemmer jeg, klipper ud og sætter i ramme, og viser min kone
- mange gange

mvh

Jesper Brunholm