Vurdering: fabriksmonteret extraudstyr...
Fra : Nick

Dato : 01-11-03 22:18

Hej

I forbindelse med nogle overvejelser jeg har omkring selv at hente en
bil i Tyskalnd, har jeg en række spørgsmål mht. fabriksmonteret
extraudstyr og vurderingen deraf.

I hvor høj grad vil klimaanlæg, xeonlygter, læder osv påvirke
vurderingen af en 4-5 år gammel A6'er (Avant 2.5 TDI) ?

Lad os sige at der i bilen blev fabriksmonteret udstyr for hvad der
svarer til 100.000 kr i DK i bilen, da den blev solgt som ny. Vil det
betyde at vurderingsfolkene automatisk lægger 0,63*100.000 til
afgiften i DK ? Eller vil man sammenligne med en typisk dansk A6'er
med mindre udstyr, når man skal beregne afgiften ?

Tak
Nick

Fra : TGD

Dato : 02-11-03 00:35

"Nick" <mobworld_NO_EMAIL@msn.com> skrev i en meddelelse

<KLIP>

> I hvor høj grad vil klimaanlæg, xeonlygter, læder osv påvirke
> vurderingen af en 4-5 år gammel A6'er (Avant 2.5 TDI) ?

Jeg mener at kunne huske at det er en god ide at få Die Gansch Mollevitten -
da du ikke bliver bonet for ekstraudstyr mener det var Motor i EB der skrev
det.

<KLIP>

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 02-11-03 09:49

On Sun, 2 Nov 2003 00:34:39 +0100, "TGD" <mrxFJERNES@dk2netFJERNES.dk>
wrote:

> [...]
>da du ikke bliver bonet for ekstraudstyr mener det var Motor i EB der skrev

Det er sgu lidt forskelligt, hvorledes det på tværs af landet tackles
(sikkert stavet forkert). Egentligt er den uskrevne regel vedr.
ekstraudstyr, at
1) under 6 år - fuld afgift
2) mellem 6 og 8 år - forholdsvis afgift
3) over 8 år - ingen afgift

MEN det er ikke alle T&S-områder, der ser sådan på det. SBI er meget
omhyggelig med at notere ALLE detaljer vedr. din importbil, men hos os
mener de ikke, at det "tæller" noget...

Det er min erfaring, at de går efter listeprisen - hvad bilen kan
koste hos en forhandler - og sætter "prisen" efter dét. I den
forbindelse tæller ekstraudstyr ikke fuldt, hvorfor det er med at
finde een, der har det hele, IMO.

Der er jo stor afskrivning på fabriksmonteret ekstraudstyr i DK,
hvorfor importørerne gerne komponerer udstyrsmodeller, der kan holde
på prisen. Et eksempel er P405, som findes i en STI-version. Eneste
forskel ift. næststørste 2l-model er læderindtrækket. STI'eren holder
imidlertid prisen bedre, end en standard 2.0, der har fået læder som
option, hvis man forstår?

Ford er storforbruger af "special-versioner" - så meget, at det næsten
er ødelæggende for brugtvognskøberen (uoverskuelig).

/Mogens