Audi A8 Tiptronic
Fra : BJ

Dato : 01-11-03 20:18

Hej Gruppe,
Jeg har kig på en Audi A8 Quatro Tiptronic (300HK) fra 1994...Hvor meget af
en sådan er lavet af Alu.????Er der noget, man specielt skal kikke efter ved
en sådan ??? (svage punkter) ???
mvh. BJ

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 01-11-03 20:27

On Sat, 1 Nov 2003 20:17:42 +0100, "BJ" <altech@inet.uni2.dk> wrote:

> [...]
>en sådan er lavet af Alu.????Er der noget, man specielt skal kikke efter ved

Allerførst ville jeg få undersøgt hvad det koster at forsikre den.

Jeg mener at have hørt om elitebilister der er blevet afkrævet i
omegnen af 80.000 i årlig præmie.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : ..Møller

Dato : 01-11-03 20:32

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in message

> Allerførst ville jeg få undersøgt hvad det koster at forsikre den.
>
> Jeg mener at have hørt om elitebilister der er blevet afkrævet i
> [...]

Man tilmelder sig vel blot PBS
--
Møller

Fra : EjS

Dato : 02-11-03 01:24

> Jeg mener at have hørt om elitebilister der er blevet afkrævet i
> omegnen af 80.000 i årlig præmie.

Hej Folmer

En i min famile har haft en '97 BMW 750 iL forsikret. Det kostede i omegnen
af 30000 kr. om året. Så en forsikring til 80000 må også indbefatte
morgenmad på sengen og deslignende :)

MVH EjS

Fra : Mikael L

Dato : 01-11-03 21:19

"BJ" <altech@inet.uni2.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
af
> en sådan er lavet af Alu.????Er der noget, man specielt skal kikke efter

Det hele er lavet af alu. Deres gearkasser er et af deres svage punkter,
bærearmene er også et. Forlygterne er formentlig heller ikke meget bevendte
hvis de ikke er blevet skiftet.
Den er forholdsvis dyr i rep. et sæt bremseklodser foran koster 3500 kr.

Mikael

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 01-11-03 22:04

On Sat, 1 Nov 2003 20:17:42 +0100, "BJ" <altech@inet.uni2.dk> wrote:

>Er der noget, man specielt skal kikke efter ved
>en sådan ??? (svage punkter) ???

At den ikke har været skadet og lappet dårligt sammen. Stumperne
koster det hvide ud af øjnene, men du skal vel forhåbentligt ha' den
som firmabil...
Brændstoføkonomien er så ringe, at det er en pestillens at køre på
ferie i den (mange stop ved tanken)

/Mogens
som har erfaringen fra en '92 Audi V8 m/285 hk