Ryger kortet ved solouheld (meget fuld)
Fra : Nenad Dragic

Dato : 01-11-03 20:09

Hejsa

Ryger ens kort hvis man total skader bilen ved solo uheld hvor ingen
andre er involverede eller anden materiale skader end ens egen bil?

Det er en ung mand der væltede rundt med sin bil ude på en vej hvor
der ingen huse er (lige vej kun marker). Han blev hentet af falck og
på sygehuset fandt de en promile på 2,1. Ryger hans kort nu? Dækker
forsikringen bilen, der er stadig gæld på den pga. den er meget ny.
Bliver der en sag mod ham fra forsikringen pga. spiritus?

Det sjove(jeg ved godt at det ikke er sjovt) er at han ikke ville gå
hjem 2km eller tage en taxa.

På forhånd tak
Nenad

Fra : Henrik B.

Dato : 01-11-03 20:14

Nenad Dragic wrote:
:: Hejsa
::
[...]

Ja, for han har jo kørt bil med en træstamme i øret - den idiot!!!

M.v.h.

Fra : Nenad Dragic

Dato : 01-11-03 20:16

On Sat, 1 Nov 2003 20:13:32 +0100, "Henrik B."
<saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote:

>Nenad Dragic wrote:

>Ja, for han har jo kørt bil med en træstamme i øret - den idiot!!!

Idiot, jeg kan kun være enig. Men jeg tror at han er så stor idiot at
han ikke har lært noget af det. Lads os håbe at han også for 2-3 uger
vinter ferie i hotel gitterly....

Mvh
Nenad

Fra : Olesen

Dato : 01-11-03 20:16

"Nenad Dragic" <newsgroup@dragic.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> forsikringen bilen, der er stadig gæld på den pga. den er meget ny.
> Bliver der en sag mod ham fra forsikringen pga. spiritus?

Beviset ligger klart. Promiller i blodet.

Derfor bør forsikringen ikke betale for bilen.
Kortet bør tages, da han har kørt promillekørsel.

Det er typer som ham som gør, at min simple
ansvarsforsikring er steget alt for meget...;o(

Er der liv i ham endnu ?

Fra : TGD

Dato : 01-11-03 21:29

<KLIP>

> Det er typer som ham som gør, at min simple
> ansvarsforsikring er steget alt for meget...;o(

Nej det er det nu ikke nok snarer forsikringsselskabernes grådighed.

<KLIP>

Fra : Olesen

Dato : 01-11-03 21:53

"TGD" <mrxFJERNES@dk2netFJERNES.dk> skrev i en meddelelse

> Nej det er det nu ikke nok snarer forsikringsselskabernes grådighed.

Næppe. Udgifterne er steget, og det skal jeg med til at betale.
Det er de dårlige bilister samt sportsidioterne som gør livet
sur for bilejerne.

Fra : René Rolighed Christ~

Dato : 02-11-03 18:45

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> wrote in message

> [...]
>
> Næppe. Udgifterne er steget, og det skal jeg med til at betale.
> Det er de dårlige bilister samt sportsidioterne som gør livet

Lige præcis i dette tilfælde koster uheldet jo ikke forsikringsselskabet (og
dermed dig) en eneste krone (med mindre det var et meget dyrt vejtræ som
kommunen vil have erstattet)!
Ansvarsforsikringen SKAL dække eventuelle skader han har påført andre (i
dette tilfælde vejtræet)... Men når han med en promille over 2 (hvilket er
MEGET!!!) kører sin bil i smadder, bliver det for egen regning = kroner 0
(NUL!) i erstatning fra hans kasko for den smadrede bil. Den bank der har
lånt ham penge til bilen vil sikkert kræve sine penge hjem omgående, da de
jo ikke længere kan have sikkerhed i bilen - hvilket så sikkert fører til en
afbetalingsordning, da man sjældent kan plukke håret af en skaldet mand!

Summa summarum, så koster det ikke os andre en krone (forsikringsmæssigt!)
når en klummergøj smadrer sin bil ude på landet i en brandert. Næh du...
Alle dem der ikke magter at kontrollere deres bil (pinligt ædru) og smadrer
deres egen bil, andres biler, samt diverse andre ting inde i en by er MEGET
dyrere for din og min forsikring!

/Rolighed

Fra : bme

Dato : 02-11-03 20:30

> Ansvarsforsikringen SKAL dække eventuelle skader han har påført andre (i
> dette tilfælde vejtræet)...

Jeps, det skal den, men du kan være ganske sikker på at de henter pengene
igen ved skadevolderen når han har været fuld.

Forsikringsselskabet kalder det regres.

/bo

Fra : anders majland

Dato : 03-11-03 11:36

> Næppe. Udgifterne er steget, og det skal jeg med til at betale.
> Det er de dårlige bilister samt sportsidioterne som gør livet
> sur for bilejerne.

Det undrer også mig hvor dyrt det at forsikre en bil. Jeg giver mere i
ansvar for mazdaen end kasko for yamahaen ...

--
Anders dot Majland at jyde dot dk - email address in
header is not valid

Fra : Henrik B.

Dato : 01-11-03 22:02

Olesen wrote:
:: Derfor bør forsikringen ikke betale for bilen.
:: Kortet bør tages, da han har kørt promillekørsel.

Nope, sprirituskørsel. Promillekørsel er for længst passeret.

M.v.h.

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 01-11-03 21:03

"Nenad Dragic" <newsgroup@dragic.com> wrote in message
> [...]
> forsikringen bilen, der er stadig gæld på den pga. den er meget ny.
> Bliver der en sag mod ham fra forsikringen pga. spiritus?

Falck har ingen myndighed til at hente en person og sende ham til
blodprøveudtagning, eller for den sags skyld sigte ham for noget, så har
der ikke været politi indblandet i sagen, kan jeg (desværre) ikke se at der
skulle være nogen risiko for hans kørekort.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 01-11-03 21:10

"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> skrev i en
meddelelse
> Falck har ingen myndighed til at hente en person og sende
> ham til blodprøveudtagning,

Falck kører jo også ambulance kørsel (udrykning i forbindelse med uheld).
Og jeg tror at skadestuen/sygehuset automatisk tager blodprøve på en
indkommen "trafiksskade".

> eller for den sags skyld
> sigte ham for noget, så har der ikke været politi
> indblandet i sagen, kan jeg (desværre) ikke se at der
> skulle være nogen risiko for hans kørekort.

Hvis personen er blevet hentet i ambulance, så er Politiet automatisk
underrettet (det mener jeg at de altid bliver hvis der er personskade).

Lad os dog i hvert fald håbe at han ikke kommer ud og køre igen foreløbigt.

Per --Ford Sierra 1,6 1987--
www.perbeer.ninja.dk - Formel 1 - Masser af video's
Highlights fra 2002 og 2003 + meget mere

Fra : Nenad Dragic

Dato : 01-11-03 22:04

On Sat, 1 Nov 2003 21:09:37 +0100, "Per Beer Hansen"
<perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> wrote:

> [...]
>
>Lad os dog i hvert fald håbe at han ikke kommer ud og køre igen foreløbigt.

Politiet har været på sygehuset efter at sygehuset eller falck har
ringet til dem. Kortet har han ikke længer og han kan vente en tur
forbi dommer kontoret.

Mvh
Nenad

Fra : B.Ingebrigtsen

Dato : 01-11-03 23:15

> Ryger ens kort hvis man total skader bilen ved solo uheld hvor ingen
> andre er involverede eller anden materiale skader end ens egen bil?

Ja heldigvis manden er jo en kæmpe tumpe

> [...]
> forsikringen bilen, der er stadig gæld på den pga. den er meget ny.
> Bliver der en sag mod ham fra forsikringen pga. spiritus?

Forsikringen dækker nok ikke, det står i hans Police med 99,9999995%
sikkerhed. Og gælden står han selv med, jeg kender en som har prøvet det.
Men helt ærligt jeg har ikke ondt af ham.

> Det sjove(jeg ved godt at det ikke er sjovt) er at han ikke ville gå
> hjem 2km eller tage en taxa.

Had kan jeg sige tumpe!!!!!!

Fra : flemming

Dato : 01-11-03 23:57

Han bliver sigtet for sprituskørsel
forsikringen dækker ikke kaskoskader ved promille over 0.50o/oo

så sidder man og tanker hvor meget man kunne kører taxi for 50 tusinde
kroner
eller AT 5-10 ØL kaan give en en en gæld på flere tusinde kroner
men godt at der ikke var nogen personskade

--
BR
Flemming

"B.Ingebrigtsen" <Ingebrigtsen@Ingen_virus_til_mig_webspeed.dk> skrev i en
meddelelse news:3fa4305f$0$69910$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

Fra : Ukendt

Dato : 02-11-03 08:02

> Han bliver sigtet for sprituskørsel
> forsikringen dækker ikke kaskoskader ved promille over 0.50o/oo

Mener nu det hedder promillekørsel fra 0.5 til 0.8. Fra 0.8 --> hedder det
spirituskørsel.

> så sidder man og tanker hvor meget man kunne kører taxi for 50 tusinde
> kroner
> eller AT 5-10 ØL kaan give en en en gæld på flere tusinde kroner
> men godt at der ikke var nogen personskade

enig, pyt med materiel og penge, bare der ikke sker folk noget

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Reino Andersen

Dato : 02-11-03 10:33

Tom skrev:

> Mener nu det hedder promillekørsel fra 0.5 til 0.8. Fra 0.8 --> hedder
det
> spirituskørsel.

Promillekørsel: 0,51 --> 1,2.

Spirituskørsel: 1,21 --> ___.

--
Reino

Fra : Erik BH

Dato : 04-11-03 23:54

"Reino Andersen" <abc@def.gh> skrev i en meddelelse
> Promillekørsel: 0,51 --> 1,2.
> Spirituskørsel: 1,21 --> ___.

Er det ikke spirtus kørsel straks du ikke kan føre bilen forsvarligt og blot
har bundet een øl?

vh, Erik BH
Leon TDI & Bandit 600

Fra : Nenad Dragic

Dato : 02-11-03 00:06

On Sat, 1 Nov 2003 23:14:59 +0100, "B.Ingebrigtsen"
<Ingebrigtsen@Ingen_virus_til_mig_webspeed.dk> wrote:

>Forsikringen dækker nok ikke, det står i hans Police med 99,9999995%
>sikkerhed. Og gælden står han selv med, jeg kender en som har prøvet det.
>Men helt ærligt jeg har ikke ondt af ham.

Jeg har lige læst min police igennem (Tryg), hverken mit ansvar eller
kasko dækker skader ved spiritus kørsel eller anden uforsvarlig
kørsel.

Hvad sker der så, betaler de banken bilen og slæber mig i retten eller
skal man bare betale de næste mange år tilbage på en bil men ikke
ejer...

Gad vide om de vil have en som kunde næste gang:))

Mvh
Nenad

Fra : Ukendt

Dato : 02-11-03 08:09

> Jeg har lige læst min police igennem (Tryg), hverken mit ansvar eller
> kasko dækker skader ved spiritus kørsel eller anden uforsvarlig
> kørsel.

hvis du låner bilen ud til en der er fuld uden det ved han er fuld, så får
du pengene. Men er det dig selv som er fuld så får du ingen.

> Hvad sker der så, betaler de banken bilen og slæber mig i retten eller
> skal man bare betale de næste mange år tilbage på en bil men ikke
> ejer...

Det er banken som er kreditor og det er dem du skal betale for bilen uanset
hvad.

> Gad vide om de vil have en som kunde næste gang:))

De kan ikke nægte at have dig som kunde til ansvarsforsikring (lovgivning)
og de kan heller ikke skrue prisen højere op for dig end en tilsvarende bil
/ alder / postnr osv.

Fra : Reino Andersen

Dato : 02-11-03 10:36

Nenad Dragic skrev:

> [...]
> der ingen huse er (lige vej kun marker). Han blev hentet af falck og
> på sygehuset fandt de en promile på 2,1. Ryger hans kort nu?

Han kan forvente 14 dage bag tremmer og 2½ års ubetinget frakendelse af
kørekortet.

--
Reino

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 02-11-03 11:19

"Nenad Dragic" <newsgroup@dragic.com> skrev i en meddelelse

> Bliver der en sag mod ham fra forsikringen pga. spiritus?

1. Han mister kortet. formodentlig i 3 år.
2. Forsikringen dækker ikke noget som helst.
3. Evt. skader påført andre vil stå for hans egen regning.

-M

Fra : Nenad Dragic

Dato : 02-11-03 23:22

On Sun, 2 Nov 2003 11:18:32 +0100, "Morten Lorenzen"
<MortenLorenzen@yahoo.dk> wrote:

>1. Han mister kortet. formodentlig i 3 år.
>2. Forsikringen dækker ikke noget som helst.
>3. Evt. skader påført andre vil stå for hans egen regning.

Hejsa

Bilen er ikke registreret i hans navn men i faderes og han står på som
bruger. Så forsikringen betaler vel pengene til banken og kræver
pengene af sønnen som smadrede den?

Mvh
Nenad

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 03-11-03 20:06

> Bilen er ikke registreret i hans navn men i faderes og han står på som
> bruger. Så forsikringen betaler vel pengene til banken og kræver
> pengene af sønnen som smadrede den?

Jeg er bange for at forsikringen slet ikke vil betale noget som helst. Det
er ligegyldigt vis bil det er, er man stiv når man kører bil, er der ingen
forsikring(og de betaler heller ingen penge til nogen som helst). Det er en
meget skidt situation at komme i.

-M

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 03-11-03 11:24

> [...]
> der ingen huse er (lige vej kun marker). Han blev hentet af falck og
> på sygehuset fandt de en promile på 2,1. Ryger hans kort nu?

Forhåbentligt.

> Dækker
> forsikringen bilen, der er stadig gæld på den pga. den er meget ny.

Forhåbentligt ikke.

> Bliver der en sag mod ham fra forsikringen pga. spiritus?

Forhåbentlig bliver der ikke dækket så meget som en lille møtrik.

> Det sjove(jeg ved godt at det ikke er sjovt) er at han ikke ville gå
> hjem 2km eller tage en taxa.

Så beder man sgu selv om det.

--
mvh/rg. Christian
og ring til en fra Schweisshunderegistret: