Mac OS X 10.0.1
Fra : Thomas Bjørn Anderse~

Dato : 14-04-01 03:38

Så er Mac OS 10.0.1US at finde på Apples updater. Ca. 4.7 MB. Hvem
der bare var i en tilstand til at installere og vurdere den

--
Thomas Bjorn Andersen, bjorn@daimi.au.dk
+++ATH

Fra : Peter Gersmann

Dato : 14-04-01 05:39

In article <yeh4rvsgq9s.fsf@vertigo.daimi.au.dk>, bjorn@daimi.au.dk
(Thomas Bjørn Andersen) wrote:

> Så er Mac OS 10.0.1US at finde på Apples updater. Ca. 4.7 MB. Hvem
> der bare var i en tilstand til at installere og vurdere den

1. Åbn System Preferences og vælg Software Update. I første omgang vises
kun muligheden for at opdatere selve Software Update.

1. Opdater Software Update til 1.3.1 (som jeg husker det). Derefter
vises 10.0.1 opdateringen.

2. Opdater til Mac OS X 10.0.1.

Så hvad er der nyt? Tjah - X var ikke gået ned for mig, så det er lidt
svært at sige om den nye udgave er mere stabil

Installeren kører update_prebinding, hvilket forbedrer hastigheden hos
de, som ikke allerede har gjort det. Ellers ikke noget. Dvs. på min
Pismo kræver hjælpeprogrammet fortsat 7-8 hop før det åbner.

Tasterne til styring af lys- og lydstyrke virker fortsat ikke.

Hvor er "Read Me" filen når man har brug for den

//Peter

Fra : Ulrik Mailand

Dato : 14-04-01 10:12

Giver den et build nr ?

Ulrik

Fra : Karl Antz

Dato : 14-04-01 10:17

Ulrik Mailand <ulrik@mailand.dk> wrote:

> Giver den et build nr ?

4L13

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 14-04-01 17:00

Peter Gersmann <moof.immerfreundlich@mail.tele.dk> wrote:

> Tasterne til styring af lys- og lydstyrke virker fortsat ikke.

åben "system prefs", klik en gang på Dislplay og Sound, luk panelet så
skulle de virke (i et par minutter)

Hvis du åbner iTunes vil lydstyrken også virke.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Hjælp! Jeg _er_ boligløs i København fra 1 april

Fra : Peter Gersmann

Dato : 14-04-01 18:13

In article <1erv4jc.cwinc11b93srkN%reippuert@mac.com>,
reippuert@mac.com (Morten Reippuert Knudsen) wrote:

> åben "system prefs", klik en gang på Dislplay og Sound, luk panelet så
> skulle de virke (i et par minutter)

10.0.1 rummer forbedringer omkring USB men er vel ikke den mirakelkur
som f.eks. Hammerhead forudsagde - det ville nu også have været
underligt så kort tid efter final.
Så nu kan man vælge at vente til næste service pack eller næste igen -
eller se at komme igang på bare 1 maskine.

Mht. den danske udgave. System 7 (der i omfang var en oversættelse på
niveau med X) kom 5 - 6 mdr. efter US. Mon ikke X trods omfanget kan
oversættes på 30 - 50% af den tid? Noget er blevet nemmere men
hjælpesystemet er ikke så lidt af en mundfuld.

//Peter

Fra : Michael Holm

Dato : 14-04-01 22:20

Morten Reippuert Knudsen <reippuert@mac.com> wrote:

> åben "system prefs", klik en gang på Dislplay og Sound, luk panelet så
> skulle de virke (i et par minutter)

Jeg har lige fundet ud af at næseten samme tricks også skal til hvis
man vil havde 24 timers ur i menulinien: uret skal klikkes fra og på
igen i panelet "date and time" under fanebladet "Menu bar clock".
--
Michael Holm
ki-aikidoREMOVE@REMOVEmac.com

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 14-04-01 22:30

Michael Holm <ki-aikidoREMOVE@REMOVEmac.com> wrote:

> Jeg har lige fundet ud af at næseten samme tricks også skal til hvis
> man vil havde 24 timers ur i menulinien: uret skal klikkes fra og på
> igen i panelet "date and time" under fanebladet "Menu bar clock".

jeg har såmænd slet ikke lahgt mærke til om mit ur kører 24t eller ej,
men jeg tror nok, at det gør det hele tiden

Fra : Michael Holm

Dato : 14-04-01 22:46

Morten Reippuert Knudsen <reippuert@mac.com> wrote:

> jeg har såmænd slet ikke lahgt mærke til om mit ur kører 24t eller ej,
> men jeg tror nok, at det gør det hele tiden
Øh ja - det gør det, det jeg mener om instillingen skal være 12 timer
med AM og PM eller som normalt i danmark

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 15-04-01 03:44

> Øh ja - det gør det, det jeg mener om instillingen skal være 12 timer
> med AM og PM eller som normalt i danmark

nu har jeg tjekket: mit kører hele tiden dansk standart (24:00) - Du
skal selvfølgelig instille det til det. På stående fod kan jeg ikke
huske om det var Localization.preference eller i DateAndTime.preference
det indstilles. (befinder mig i 9.1 da jeg henter/sender news)

Fra : Michael Holm

Dato : 15-04-01 09:54

> [...]

> huske om det var Localization.preference eller i DateAndTime.preference
> det indstilles. (befinder mig i 9.1 da jeg henter/sender news)

Det gjore mit ikke ! jeg skulle ind og indstille Localization.preference
( = fanebladet "Time" i "International" panelet i "System Preferences")
til 24 timer istedet for 12 timers ur, Men det skiftede ikke overtil 24
ur (heller ikke efter genstart..) først efter at klikke uret af og på i
menulinien, underligt...

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 15-04-01 18:41

> [...]

> ( = fanebladet "Time" i "International" panelet i "System Preferences")
> til 24 timer istedet for 12 timers ur, Men det skiftede ikke overtil 24

vælg Danish frem for at fidle med de individuelle indstilllinger.

Fra : Michael Holm

Dato : 15-04-01 20:36

Morten Reippuert Knudsen <reippuert@mac.com> wrote:

> vælg Danish frem for at fidle med de individuelle indstilllinger.

Har prøvet, det er stadig samme problem.
Gik lige for en sikkerhedsskyld ind og prøvet at vælge US, men ændringen
træder først i kraft efter jeg har slået uret fra og til i Menu
bar'en... Det er spøjst, træder ændringen i kraft med det samme hos
dig/jer andre ??

Fra : Peter Gersmann

Dato : 15-04-01 20:39

In article <1erxd70.1ueu6xeclzupcN%ki-aikidoREMOVE@REMOVEmac.com>,
ki-aikidoREMOVE@REMOVEmac.com (Michael Holm) wrote:

> [...]
> træder først i kraft efter jeg har slået uret fra og til i Menu
> bar'en... Det er spøjst, træder ændringen i kraft med det samme hos

Har desværre samme problem - også med 10.0.1. Vi bør nok give Apple
noget feedback på den her.

//Peter

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 16-04-01 12:52

Peter Gersmann <moof.immerfreundlich@mail.tele.dk> wrote:

> Har desværre samme problem - også med 10.0.1. Vi bør nok give Apple
> noget feedback på den her.

stenet... havde samme problem de første dage, hvor OSX gang på gang
mistede bevidstheden om 24-timers formatet. Pludselig en dag (og uden
varsel og uden indgreb fra min side; andet end måske at have stillet
uret under 9.1?) spillede det, og har holdt det rette format lige siden.
"Den fixede sig selv", som han siger i Brazil...

-j

--
Boligløs pr. 1.04.01. Søger lejlighed i København.
Kan du hjælpe? http://janus.dk

Fra : Franz Berliner

Dato : 15-04-01 22:51

> [...]

> træder først i kraft efter jeg har slået uret fra og til i Menu
> bar'en... Det er spøjst, træder ændringen i kraft med det samme hos

Nej, jeg har samme problem som dig. Kan heller ikke få den til at blive
på 24 timers ur i længere tid.

--
Mvh | mimer@iname.com
Franz | http://imv.au.dk/~fb

Fra : Michael Holm

Dato : 14-04-01 22:20

Thomas Bjørn Andersen <bjorn@daimi.au.dk> wrote:

> Så er Mac OS 10.0.1US at finde på Apples updater. Ca. 4.7 MB. Hvem
> der bare var i en tilstand til at installere og vurdere den

Til David B og andre interesseret:

Puttede lige en superdisk i drevet mens jeg sad og læste i MacSoup, og
det virkede sgu' ! Efter at havde taget disken ud og sætte den i igen,
skulle USB stikket lige ud af tastaturet og i igen, før disken blev
mountet ( Før 10.0.1 opdateringen blev man spurgt om man ville
formattere eller skubbe Superdisken (imation) ud)

Fra : David Blangstrup

Dato : 15-04-01 13:26

On Sat, 14 Apr 2001 23:19:38 +0200, Michael Holm wrote
(in message <1ervn2w.1cmlecg1hy124gN%ki-aikidoREMOVE@REMOVEmac.com>):

> [...]
> mountet ( Før 10.0.1 opdateringen blev man spurgt om man ville
> formattere eller skubbe Superdisken (imation) ud)

Ja, tak, det fandt jeg også ud af Et eller andet sted, som jeg ikke lige
kan finde (maconlooker?) skriver de fra iMation, at SD-USB-M typer af
SuperDisken ikke virker, og at de er igang med at kigge på det. Bliver
dejligt ikke at skulle hive stikket ud og ind hele tiden.

--

- David

reply to firstname@lastname.dk

http://david.blangstrup.dk