GPG Public Key
Fra : Michel Christensen

Dato : 01-11-03 11:17

Hej.

Jeg er lige begyndt at bruge GPG. Nu vil jeg i midlertid gerne fastslå
hvad min public key er. Jeg kan ikke finde nogen manual for det, og
google gider tilsyneladende heller ikke rigtig hjælpe (da jeg er lidt i
tvivl om hvad der skal søges efter).

Så mit spørgsmål er kort og godt - hvordan finder jeg ud af hvad min
public key er?

--
Michel Christensen
http://michel.leet.dk

Fra : Troels Arvin

Dato : 01-11-03 11:29

On Sat, 01 Nov 2003 11:16:38 +0100, Michel Christensen wrote:

> Så mit spørgsmål er kort og godt - hvordan finder jeg ud af hvad min
> public key er?

Kan ofte findes ud af ved at køre
gpg --export --armor dinmail@adresse

- Men dette kræver vel og mærke, at du har genereret dit et sæt nøgler
(bestående af en privat og en offentlig nøgledel). Har du genereret
nøgler?

Hvis du vil prøve at sende/modtage materiale krypteret og/eller signeret
med GPG, kan vi godt kommunikere lidt over e-mail. Min offentlige nøgle
findes på min hjemmeside: http://troels.arvin.dk/#contact

Fra : Michel Christensen

Dato : 01-11-03 11:43

Troels Arvin wrote:

> On Sat, 01 Nov 2003 11:16:38 +0100, Michel Christensen wrote:
> gpg --export --armor dinmail@adresse

Okay, den prøver jeg.

> [...] Har du genereret
> nøgler?

uh.. æh.. det /tror/ jeg.. hvordan er det man gør det? Jeg fulgte en
guide så godt jeg kunne i går, men når man er overtræt..

> Hvis du vil prøve at sende/modtage materiale krypteret og/eller signeret
> med GPG, kan vi godt kommunikere lidt over e-mail. Min offentlige nøgle
> findes på min hjemmeside: http://troels.arvin.dk/#contact

Okay, lyder godt. Nu må jeg lige se om jeg kan få fat i / lavet en
public key. Men mener jeg fik lavet et keypair, men er som sagt langt
fra sikker.

--
Michel Christensen
http://michel.leet.dk