Printer til min mor
Fra : Henrik Münster

Dato : 01-11-03 21:10

Jeg har jo længe talt om at købe en iMac til min mor. Nu skal det
endelig være. Jeg har bestil ADSL til mine forældre, så jeg må hellere
få bestilt en iMac også. Desværre har jeg lige set et rygte om en ny
iMac til januar, men man kan jo ikke blive ved med at vente.
Min mor skal også have en ny printer. Den gamle er til klassisk
printerport. Jeg kiggede derfor på Apple Store. Både min mor og jeg har
Epson, og de har fungeret fint, så hvorfor ikke købe en Epson igen?
Apple Store har C62, C82 og Stylus Photo 830U fra Epson, og de koste kun
kr. 750,- og 850,-. Men hvilken skal man vælge?
Jeg har lige set i dag, at C82 nu afløses af C84, som Apple
Store desværre ikke har. De har begge separate farvepatroner, men med de
tre ark, min mor printer ud om året, er en evt. besparelse beskeden.
Tværtimod vil det være bøvlet at skulle holde rede på fire forskellige
farvepatroner. Det er jo en frygtelig masse, man skal have liggende som
reserve.
830U er en fotoprinter med seks farver. Jeg ved ikke, om det
betyder så meget i praksis. Min gamle Stylus 740 kan skam godt printe
pæne farvebilleder. Men 830U den koster jo ikke mere end de andre. Og
det kan jo være, min mor får et digitalt kamera på et tidspunkt og vil
printe billeder ud. Det er jo nærliggende med den nye iMac. Er der nogen
ulemper ved at købe en fotoprinter?
Hvis nogen har input, forslag eller kommentarer, er de velkomne.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Christian Bech

Dato : 04-11-03 12:32

> Hvis nogen har input, forslag eller kommentarer, er de velkomne.

Jeg har ikke det mindste at bidrage med, men glæder mig til at høre,
hvad du valgte. Jeg har vist nok haft held til at overtale min far til
at skifte Pentium Pro'en ud med en eMac (en iMac var lige i overkanten
af, hvad han vil bruge på en computer). Og så må han vil også hellere få
en printer.

--
Christian

Fra : Henrik Münster

Dato : 10-11-03 01:58

Christian Bech <christian.bech@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
> at skifte Pentium Pro'en ud med en eMac (en iMac var lige i overkanten
> af, hvad han vil bruge på en computer). Og så må han vil også hellere få

Jeg valgte en Epson Stylus Photo 830U photo inkjet printer. Jeg var godt
nok i syv sind, men da jeg havde bestilt en iMac, dukkede en side med
tilbehør op, og her var det den Epson printer, der var nævnt. De andre
printere var langt dyrere. Så lod jeg skæbnen råde. Til Kr. 750,00 er
der vel også grænser for, hvor snydt man kan blive.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 10-11-03 15:56

> Til Kr. 750,00 er
> der vel også grænser for, hvor snydt man kan blive.

Vent til du ser blækpriserne

mvh.
Kaj.
--
Never Mind the Dog...
BEWARE OF OWNER !

Fra : Henrik Münster

Dato : 10-11-03 23:12

Kaj Christiansen <kajc@ofir.dk> wrote:

> Vent til du ser blækpriserne

Min mor printer højst ti sider ud om året. Blækket tørrer væk, længe før
det bliver brugt. Men er blækket dyrere til den end til de andre
modeller?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Henrik Münster

Dato : 10-11-03 23:32

> Min mor printer højst ti sider ud om året. Blækket tørrer væk, længe før
> det bliver brugt. Men er blækket dyrere til den end til de andre
> modeller?

Det bekymrer mig egentlig mere, at jeg slet ikke kan finde blækpatroner
til den hos online-forhandlere. De har alle mulige andre typer. Er det
særligt svært at skaffe blækpatroner til en Epson Stylus Photo 830U
photo inkjet printer?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Henrik Münster

Dato : 11-11-03 00:08

> [...]
> til den hos online-forhandlere. De har alle mulige andre typer. Er det
> særligt svært at skaffe blækpatroner til en Epson Stylus Photo 830U

Jeg håber ikke, det gør noget, at jeg snakker med mig selv. Nu har jeg
forsket lidt i det. Epson Stylus Photo 810 og 935 bruger åbenbart samme
patroner. De er såmænd ikke dyrere end så mange andre. Men økonomien
kommer naturligvis også an på, hvor længe de holder. Det kan man jo ikke
bare lige se på dem.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : David Blangstrup

Dato : 11-11-03 10:28

> [...]
> patroner. De er såmænd ikke dyrere end så mange andre. Men økonomien
> kommer naturligvis også an på, hvor længe de holder. Det kan man jo ikke

Henrik, du går selvfølgelig ind på edbpriser.dk og finder en blækpatron
til 25-50 kr. Det andet er helt vildt.

--
David Blangstrup
Illustreret Tidende

Fra : Henrik Münster

Dato : 11-11-03 20:04

David Blangstrup <david@blangstrup.dk> wrote:

> Henrik, du går selvfølgelig ind på edbpriser.dk og finder en blækpatron
> til 25-50 kr. Det andet er helt vildt.

Jamen det kan jeg da sagtens. Jeg ville bare hellere finde en, der
passede til min printer. Hvis jeg vælger Epson og søger med en maks-pris
på kr. 50,-, så får jeg: En meget lang næse.
Der er reklamer for noget, der hedder Inkclub.com. De har både
originale og uoriginale patroner til en ganske rimelig pris. Er det er
godt sted?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : David Blangstrup

Dato : 12-11-03 08:18

> Jamen det kan jeg da sagtens. Jeg ville bare hellere finde en, der
> passede til min printer. Hvis jeg vælger Epson og søger med en maks-pris
> på kr. 50,-, så får jeg: En meget lang næse.

Jeg ville nok også søge på Epson (+ nummer) og derefter den laveste
pris. Jeg har lige fået en sort/hvid til min 740 for 25 kr. minus fragt.

> Der er reklamer for noget, der hedder Inkclub.com. De har både
> originale og uoriginale patroner til en ganske rimelig pris. Er det er
> godt sted?

Det ved jeg ikke.

--
David Blangstrup
Illustreret Tidende

Fra : Henrik Münster

Dato : 12-11-03 10:28

David Blangstrup <david@blangstrup.dk> wrote:

> Jeg ville nok også søge på Epson (+ nummer) og derefter den laveste
> pris. Jeg har lige fået en sort/hvid til min 740 for 25 kr. minus fragt.

Så heldig er jeg ikke. En 830U bruger vist samme patroner som en 810. De
koster hhv. 209,- og 183,- kr. for sort/hvid og farve. På den anden side
har jeg også en 740, og når jeg søger på EDBpriser, ligger de på samme
niveau. Nå, skidt. Jeg har patroner nok foreløbig, og min mor bruger
ikke ret meget blæk i sin printer.

> Det ved jeg ikke.

De virker nogenlunde billige. Det er ret nemt. De har både originale og
uoriginale patroner. Som ny kunde får man en gratis uoriginal sort/hvid
patron til de fleste printere.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 12-11-03 11:47

> [...]
> koster hhv. 209,- og 183,- kr. for sort/hvid og farve. På den anden side
> har jeg også en 740, og når jeg søger på EDBpriser, ligger de på samme

Det er nok fordi du søger på producent: Epson, og så model som søgeord:
så får du kun vist de originale patroner, til standardpris. Prøv at søge
på producent: Alle, og indtast din printermodel Epson 740 i
søgefeltet;så er der pludselig en liste med helt andre priser at vælge
imellem.

mvh.
Kaj.

Fra : David Blangstrup

Dato : 12-11-03 20:49

> [...]
> har jeg også en 740, og når jeg søger på EDBpriser, ligger de på samme
> niveau. Nå, skidt. Jeg har patroner nok foreløbig, og min mor bruger

Jamen, jamen, Henrik, søger du på Epson patroner? Du skal søge på
'kompatible blækpatroner' og så i søgefeltet skrive Epson 740 eller
830u. Så ligger priserne der hvor jeg sagde.

Fra : Henrik Münster

Dato : 12-11-03 22:48

> [...]

> 'kompatible blækpatroner' og så i søgefeltet skrive Epson 740 eller
> 830u. Så ligger priserne der hvor jeg sagde.

Aha! Jeg regnede med, at når jeg valgte Epson, så var det patroner til
Epson printere, der dukkede op. Det er altså patroner fremstillet af
Epson, der dukker op. Det er jo ikke til at vide. Tak til jer begge for
opklaringen. Jeg kan godt se, at det er en smule billigere for at sige
det mildt.
I har ikke erfaring for, at de uoriginale patroner er ringere?
Jeg fik engang nogle uoriginale forærende af en, der havde købt en anden
printer. De var bestemt ikke gode. Men jeg har også selv købt
uoriginale, der virkede fint. Bilka havde bl.a. nogle fra Pelikan, der
jo er et kendt blæk-mærke. Men det var vist kun et restlager, og de var
der kun i sorte. Det kostede vist kr. 119,-, hvilket er under det halve
af de originale.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : David Blangstrup

Dato : 13-11-03 09:42

> [...]
> jo er et kendt blæk-mærke. Men det var vist kun et restlager, og de var
> der kun i sorte. Det kostede vist kr. 119,-, hvilket er under det halve

Mine har altid virket perfekt.

--
David Blangstrup
Illustreret Tidende

Fra : David Blangstrup

Dato : 13-11-03 09:42

> [...]
> jo er et kendt blæk-mærke. Men det var vist kun et restlager, og de var
> der kun i sorte. Det kostede vist kr. 119,-, hvilket er under det halve

A pro pos det svar, at Henrik er læge, og at det derfor er betryggende,
at han læser brugsanvisningen først: Der kan sikkert laves en del
vittigheder over, at han nu har fundet ud af at bruge billigere,
kompatible dele.

--
David Blangstrup
Illustreret Tidende

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 13-11-03 11:49

> [...]
> at han læser brugsanvisningen først: Der kan sikkert laves en del
> vittigheder over, at han nu har fundet ud af at bruge billigere,

Dont say Bonelock

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 13-11-03 23:46

> [...]

> at han læser brugsanvisningen først: Der kan sikkert laves en del
> vittigheder over, at han nu har fundet ud af at bruge billigere,

Mener du ikke uorginale reservedele?
Dét kunne Henrik da aldrig finde på at bruge. Til sin sikel

--
venlig hilsen, Mich. OTtossen