"angreb" 3 gange i minuttet
Fra : Nicolaj Mejnert

Dato : 01-11-03 01:13

Hejsa

Når jeg sidder og kigger i min log fra firewallen(i routeren), er der i snit
3 gange i minuttet blokeret for diverse forsøg på intrængen.
f.eks:
TCP intruder
Syn Flooding
TCP null Scan

samt min ZoneAlarm Pro, har blockeret over 51.000 "forsøg"

er det rigtigt at der findes så meget "hacker-aktivitet" eller er det bare
"baggrundsstøj" fra nettet, det er jo trods alt alle mulige porte, 1733,
135, 16755, 16564 o.s.v.

Mvh
Nicolaj

Fra : Kent Friis

Dato : 01-11-03 02:03

Den Sat, 1 Nov 2003 01:12:33 +0100 skrev Nicolaj Mejnert:
> [...]
>"baggrundsstøj" fra nettet, det er jo trods alt alle mulige porte, 1733,

Det er en blanding. ZoneAlarm er berygtet for at køre opmærksom på sig
selv ved den mindste smule aktivitet, meget af det er bare støj, endnu
mere er nok stadig den orm der angriber windows-maskiner på port 135,
noget af det er folk der leder efter maskiner med det ene eller det
andet hul.

Den anbefalede løsning er at slå ZoneAlarms popup fra (hvis man da
insisterer på at bruge ZoneAlarm), så man slipper for at se på den.

Mvh
Kent
--
If you think about it, Windows XP is actually the OS that
started as "Microsoft OS/2 NT 3.0"

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-11-03 06:58

Nicolaj Mejnert skrev:

>Når jeg sidder og kigger i min log fra firewallen(i routeren), er der i snit
>3 gange i minuttet blokeret for diverse forsøg på intrængen.

Når jeg lige nu kikker på min modtagelampe på mit kabelmodem, så
blinker den så tit at det næsten er permanent lys i den. Det er
pakker der ankommer til mit system , men som ikke har noget at
gøre her.

Jeg aner ikke hvad det er præcis eller hvor det kommer fra, og
jeg er også ligeglad.

--
Bertel

Fra : Kasper Dupont

Dato : 02-11-03 13:50

Bertel Lund Hansen wrote:

> [...]
> blinker den så tit at det næsten er permanent lys i den. Det er
> pakker der ankommer til mit system , men som ikke har noget at

Nu ser det ud til, at du har en anden udbyder end mig, så
jeg ved ikke om man dermed kan forvente at se den samme
"baggrundsstøj". Den trafik, der typisk kommer ind gennem
mit kabelmodem er en konstant strøm af arp who-has pakker,
der spørger efter IP adresser fra adskillige forskellige
netsegmenter. Desuden kommer der så vidt jeg husker nogle
group management pakker hvert tredje minut.

/* Would you like fries with that? */

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-11-03 15:31

Kasper Dupont skrev:

>"baggrundsstøj". Den trafik, der typisk kommer ind gennem
>mit kabelmodem er en konstant strøm af arp who-has pakker,

Åh ja, jeg glemte lige at tage højde for den slags. Det er
sikkert også en stor del af trafikken hos mig.

--
Bertel