Oplysninger om krav til firma?
Fra : GM

Dato : 31-10-03 14:23

Hejsa....

Jeg søger nogle oplysninger om faciliteter på en virksomhed.

Hvor mange toiletter, bruser skal der være i forhold til ansatte. Drenge og
piger?

Hvor mange ansatte skal der være før der skal være en tillidsmand.

Hvor finder man sådanne oplysninger.

Har en opgave i skolen, hvor vi skal starte en virksomhed, så vi skal have
det hele med.

På forhånd tak

Mvh
Gøs

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 31-10-03 15:09

GM wrote:
> [...]
tillidsmand.

> Hvor finder man sådanne oplysninger.
>
> Har en opgave i skolen, hvor vi skal starte en virksomhed, så vi

Du kan evt. finde noget sådant i miljøloven. Bemærk at der visse
steder dispenseres fra denne lov - f.eks. på folkeskoler.

--
ahw

Fra : Kim

Dato : 31-10-03 15:19

On Fri, 31 Oct 2003 14:22:44 +0100, "GM" <g_mathisen@mail.tele.dk>
wrote:

>Jeg søger nogle oplysninger om faciliteter på en virksomhed.

>Hvor finder man sådanne oplysninger.

Prøv evt. i gruppen : dk.erhverv.

--
Kim

Fra : Carsten Riis

Dato : 31-10-03 18:03

Kim wrote:

> Prøv evt. i gruppen : dk.erhverv.

Det er da ingen grund til at sende g_mathisen videre rundt.

Det er her i gruppen man kan få reglerne at vide.

dk.erhverv er godt nok også en af de seriøse grupper i dk.*-hierakiet,
men her er det de kolde facts.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
Mennesket er det eneste pattedyr, der er nået

Fra : Carsten Riis

Dato : 31-10-03 16:22

GM wrote:

> Hejsa....
>
> Jeg søger nogle oplysninger om faciliteter på en virksomhed.
>
> Hvor mange toiletter, bruser skal der være i forhold til ansatte.

1 toilet pr. 10 ansatte (er der pissoir på mændenes toilet 1 toilet pr.
20 mænd)

Er toiletrummet med pissoir, så skal der findes kønsopdelte toiletrum
eller pissoiret skal kunne lukkes af med en dør i forhold til resten af
rummet.

> Drenge og
> piger?

Forskellige rum eller samme aflåselige rum så det kan bruges
kønsopdelt.!

http://www.at.dk/sw4735.asp#2%20adskilte%20omklædningsrum

> Hvor mange ansatte skal der være før der skal være en tillidsmand.

Det står i overenskomsten.

> Hvor finder man sådanne oplysninger.

Arbejdstilsynet http://www.at.dk

Fagforeninger. Tjek selv den mest relevante!

> Har en opgave i skolen, hvor vi skal starte en virksomhed, så vi skal have
> det hele med.

Pøj pøj.

Har I fundet
http://www.cbs.dk/departments/law/sources_of_law/love/lovindex.htm
hvilket er en ret god oversigt over de love som gælder for
erhvervslivet.

Fra : GM

Dato : 31-10-03 18:48

Super, det var lige det jeg skulle bruge - Tak!
Nu kan vi komme lidt videre.

God weekend.

Mvh
Gøsta