Åbenthus på Aalborg Teknisk Skole
Fra : Michael Thomsen \(MT~

Dato : 31-10-03 11:16

Hej

Jeg er på et skole forløb på AATS, og idag får vi afvide at på tirsdag skal
vi være på skolen indtil kl 18 istedet for 15:25. Kan de gøre det med så
lille advarsel? Jeg vil få fravær fordi jeg har arbejde efter skole/arbejde.
Selvfølgelig får vi fri på et andet tidspunkt, hvilket også er skyndt, men
jeg syntes det er lidt frækt at man bare kan sige 4 dage før at vi skal have
2.5 timer mere.

Håber der sidder nogen kloge hoveder der kan give noget dokumentation på at
de kan eller ikke kan gøre det?

Mvh Michael

Fra : Allan Lund Soerensen

Dato : 31-10-03 11:28

"Michael Thomsen (MT)" <mtREMOVE@frhavn-gym.dk> skrev i en meddelelse

> Håber der sidder nogen kloge hoveder der kan give noget dokumentation på
at
> de kan eller ikke kan gøre det?

Nu er der jo ikke tale om en arbejdsplads for dig, så der er jo ikke noget
ansættelsesforhold eller nogen overenskomst

Havde der været tale om en arbejdsplads, ville 4 dage have været et rigeligt
varsel.
De fleste overenskomster indeholder formuleringer i stil med "Overarbejde ud
over 1 time skal varsles dagen før inden normal arbejdstids ophør".

Fra : Michael Thomsen \(MT~

Dato : 31-10-03 11:34

> [...]
ud
> over 1 time skal varsles dagen før inden normal arbejdstids ophør".

Jeg glemte at sige at jeg har en lærerplads hvor jeg kommer efter skole
(overarbejde).

Mvh Michael

Fra : it

Dato : 31-10-03 18:03

Der står i dine optagelses papirer at du kan forvente at der kan ske
arrangmenter der gør at du skal være der efter normal arbejdstid

Fra : Ukendt

Dato : 01-11-03 11:27

"Allan Lund Soerensen" <microtec1@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
ud
> over 1 time skal varsles dagen før inden normal arbejdstids ophør".

Ja, men hvis man er forhindret, så kan man ikke tvinges til det.

MVH CP

Fra : Henning

Dato : 02-11-03 08:59

>De fleste overenskomster indeholder formuleringer i stil med "Overarbejde ud
>over 1 time skal varsles dagen før inden normal arbejdstids ophør".

Det håber jeg så sandelig ikke? Vores overenskomst giver os fire ugers
varsel for pålagt overarbejde! Ellers skal der betales et "startgebyr"
på knap 2.000,-.

Fra : Allan Lund Soerensen

Dato : 03-11-03 08:52

"Henning" <newsmail@REMOVETHISmailme.dk> skrev i en meddelelse

> Det håber jeg så sandelig ikke? Vores overenskomst giver os fire ugers
> varsel for pålagt overarbejde! Ellers skal der betales et "startgebyr"
> på knap 2.000,-.

Det må være en god overenskomst I har forhandlet der
Citatet er klippet direkte fra en overenskomst og er ganske almindelig.