fartkontrol via mobiltelefon .....
Fra : Johnny B [2000]

Dato : 30-10-03 07:29

hvad nu hvis man er passager i en bil der kører 180 km/t over fyn,
ejeren ikke har en mobil, så er det kun passageren der "bliver målt" ...
holder den nogen steder, at man kan bliver anklaget for at kører for stærkt
som passager ???
- kan man så evt. dømmes til at sladre ?

johnny
--
slet FJERN for direkte mail

Fra : Per

Dato : 30-10-03 09:36

"Johnny B [2000]" <johnnyb2000@FJERNsol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
stærkt
> som passager ???
> - kan man så evt. dømmes til at sladre ?

Det er selvfølgelig kun føreren der kan blive sigtet for overtrædelse af
hastighedbestemmelserne, passagereren kan derimod godt blive tvunget i
retten som vidne - altså "sladre" om de faktiske forhold. Det er ikke
strafbart at være passager i en bil der kører for stærkt.

Jeg tror nu aldrig ovennævte vil komme på tale i DK - det vil være for svært
at bevise hvem der har ført køretøjet, når man kun har en mobiltlf.
placering og hastighed i landet. Men det kan måske en dag blive et indicium
i en sag!

Mvh. Per!

---

Fra : Peter Larsen

Dato : 30-10-03 18:09

Per wrote:

> [...]
> svært at bevise hvem der har ført køretøjet, når man kun har en
> mobiltlf. placering og hastighed i landet. Men det kan måske en dag

Not..

Hvordan vil du bevise hvor mobilen har været?

I den lækre røde alfa, eller den sorte smarte mercedes... ?

Skal vi lige komme tilbage til den virkelige verden..

--
regards, Peter Larsen

Fra : Allan Olesen

Dato : 30-10-03 16:39

"Johnny B [2000]" <johnnyb2000@FJERNsol.dk> wrote:

>- kan man så evt. dømmes til at sladre ?

Lidt afhaengigt af geografiske forhold og positionsmaalingens
noejagtighed:
"Jeg ved da ikke, hvad foereren hed. Spoerg DSB."

--
Allan Olesen, Lunderskov.