Mærkelig oprigning "Overseas"
Fra : Hans B

Dato : 29-10-03 21:17

Hej

Idag fik jeg en oprigning fra et firma i USA. De tilbød mig en rejse til
Florida, idet jeg havde vundet en udtrækning om et ophold med alverdens
luksus for mig og 3 kammerater til Florida og Bahamas. Damen oplyste på en
lidt dårlig forbindelse at telefonsamtalen ville blive optaget, om jeg havde
noget i mod det.

Baggrunden er at jeg på et eller andet tidspunkt faldt over en konkurrence
på internet, hvor man kunne vinde en omfattende rejse i US. Der kræves ikke
andet end oplysning af navn og adresse samt e-mail, samt nogle
"dummy"-spørgsmål. Jeg prøvede og idag blev jeg ringet op af en dame, som
meddelte at jeg havde vundet en rejse og at alt jeg skulle gøre var at
bestille inden 18 måender - så var rejsen mi - jeg skulle dog selv betale
returbilleten til US. Hun forklarede i 18 minutter hvad jeg havde vundet og
om jeg var interesseret. Jeg svarede nej tak, og hun smækkede røret på med
beskeden om at jeg havde bestilt med min e-mail og det ville blive overgivet
til (...?).

Spørgsmålet er nu om jeg kan blive opkrævet noget? Jeg er i tvivl om hvad
der er sket og har ikke opgivet noget kontonummer eller lig.

Nu er jeg helt forvirret - hvad kan de kræve opkrævet?
Hæfter jeg for en masse?

Lidt sparsomme oplysninger, men egentlig dem jeg har.
Håber nogen kan hjælpe.

Mvh
Hans

Fra : Hans

Dato : 29-10-03 22:35

"Hans B" <Baldrian(remove)@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Florida, idet jeg havde vundet en udtrækning om et ophold med alverdens
> luksus for mig og 3 kammerater til Florida og Bahamas.

For mig at læse "lugter" det en ny smart "Negeria" mails, som ham Thomas Helwig Mikkelsen
så en kuffert fuld af penge på TV2 og tabte 2,1 mio kr

I skal selv betale returrejsen til USA = hvad koster den hos "damen" og hvilken væske
skal I så købe for at rense billetten og gøre den ægte ?

Bare en tanke ;=

Fra : Nicolai Larsen

Dato : 29-10-03 23:50

"Hans" <Hbolten@ofir.dk> wrote in message news:bnpbmb$jin$1@sunsite.dk...

> [...]
hvilken væske
> skal I så købe for at rense billetten og gøre den ægte ?

Ja, han var ret sjov. Det sjoveste var, at han sagde noget i stil med "alt
så reelt/rigtigt ud". Nej, det gjorde det sgu nok ikke, men hans grådighed
om udsigten til mange lettjente penge, fik ham til at "se dårligt". Jeg har
også fået mail med det her tilbud fra nigeria, og jeg kunne godt se, at den
ikke holdte vand.

> Bare en tanke ;=

Nicolai

Fra : Henrik Madsen

Dato : 30-10-03 00:04

On Wed, 29 Oct 2003 23:50:13 +0100, "Nicolai Larsen"
<g-l-a-d@fjernmigsol.dk> wrote:

> [...]
>også fået mail med det her tilbud fra nigeria, og jeg kunne godt se, at den

Syntes den sjoveste kommentar fra ham var at han jo gjorde det for at
hjælpe andre mennesker..

Yep yep, det var IKKE fordi du gerne ville fylde dine egne lommer du
gjorde det, du ville bare gerne hjæpe den stakkels nigerianer...

Har ikke ondt af fjolset..

Henrik

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 30-10-03 00:15

"Hans" <skrev i en meddelelse

> For mig at læse "lugter" det en ny smart "Negeria" mails, som ham Thomas
>Helwig Mikkelsen så en kuffert fuld af penge på TV2 og tabte 2,1 mio kr

Få dage efter det store chok forrige 11. september løb jeg ind i noget
lignende. Det drejede sig bare om at jeg havde vundet en rejse til Las
Vegas!!! Stor overraskelse, mens man samtidig tænkte: Jamen hvem
vil dog rejse til USA med fly lige nu.

Nå - mærkeligt nok skulle jeg ringe op til et kontor i Florida og fik
lufthavnen i Orlando. Det blev der i hvert fald sagt i røret, men hvad
bevis havde jeg på at det var rigtigt??? Jeg blev stillet om til en
M e e g e t frisk mand, som grinede og sagde at han godt forstod,
hvad jeg sagde, for han var sjovt nok efterkommer af en dansker,
som hed Jensen. Han skiftede mellem dansk og et underligt engelsk,
mens han fortalte mig at jeg altså havde vundet en rejse til Las Vegas
for 4 personer. jeg mener ikke, jeg havde nået at sige, at jeg var dansker.

Ih, du godeste, sagde jeg, og tænkte at selvom New York lige var blevet
bombet, så var der jo grænser for hvor gode tilbud, man burde sige nej til.

MEN så kom hagen ved det hele. Den var på noget med adskillige
tusinde $, som jeg skulle betale for at få lov at vinde denne rejse for
4 personer, og så skyndte jeg mig at bakke ud.

Det er interessant med flere sammenfald i din og min "gevinst", selvom
fremgangsmetoderne ikke er 100% ens. Mon der dog ikke er en forbindelse?

Hilsen Ruth

Fra : Jimmy

Dato : 30-10-03 01:34

> MEN så kom hagen ved det hele. Den var på noget med adskillige
> tusinde $, som jeg skulle betale for at få lov at vinde denne rejse for
> 4 personer, og så skyndte jeg mig at bakke ud.

Har selv en bekendt, som har en ven som faldt over en Pop-Up på internettet
med han havde vundet en rejse til Bahamas. Han ringede så til det nummer og
han skulle så betale i $$ hvad der svarer til 6000 DKR og det har han
faktisk gjort og skal nu på en rejse med ham min bekendte og en anden til
næste måned. Jeg har prøvet at forklare at det lugter lidt for meget af
bondefangeri og jeg ville bestemt aldrig have betalt for det, og da slet
aldrig tage med på sådan noget. Men nu bliver det spændene at se om de får
en go ferie ud af det.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 30-10-03 01:21

"Hans B" <Baldrian(remove)@get2net.dk> skrev:

>Idag fik jeg en oprigning fra et firma i USA.

Fup og fidus.

>De tilbød mig en rejse til Florida [...]

.... som du selv skal betale. Når du regner på den 'formidable'
rabat og de ekstra ting der følger med, opdager du at det hele er
lidt dyrere end det kan skaffes på helt almindelig vis.

> [...]
>til (...?).

>Spørgsmålet er nu om jeg kan blive opkrævet noget?

Nej.

>Nu er jeg helt forvirret - hvad kan de kræve opkrævet?

Intet.

>Hæfter jeg for en masse?

Nej.

Du vil formodentlig få en bunke spam fordi de har solgt din
mailadresse videre.

--
Bertel

Fra : Andy

Dato : 30-10-03 02:10

> [...]

> Spørgsmålet er nu om jeg kan blive opkrævet noget? Jeg er i tvivl om hvad
> der er sket og har ikke opgivet noget kontonummer eller lig.

http://www.ftc.gov/bcp/conline/pubs/tmarkg/trvlfrd.htm

Andy

Fra : Hans B

Dato : 30-10-03 08:57

Tak for svarene...
Det er da rart at vide at andre har prøvet noget lignende og at firmaet ikke
kan kræve en bondegård på det foreliggende grundlag.

mvh

Hans