Apropos ridser i biler
Fra : zasha

Dato : 27-10-03 16:47

Hvis en kat ridser en bil - hvem skal så betale for "skaden" ?
Bilens ejer, bilens forsikring, kattene ejer? og hvad om katten enten ingen
ejer har, eller at katten ikke er identificeret?

Iøvrigt tror jeg slet ikke en kat har interesse i at ridse en bil, katte
hvæsser kløer på træer mv. hvor kløerne kan "sætte sig fast" i materialet ..

/zasha
Der undrer sig over hvor ophidsede mænd bliver når det kommer til skader på
deres bil, venner...det er metal altsammen :)

http://hei.homepage.dk

Fra : Kenneth Andersen

Dato : 27-10-03 16:53

> Der undrer sig over hvor ophidsede mænd bliver når det kommer til skader

> deres bil, venner...det er metal altsammen :)

Ja men meget DYRT metal :)

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 27-10-03 17:01

zasha wrote:

> Der undrer sig over hvor ophidsede mænd bliver når det kommer til skader på
> deres bil, venner...det er metal altsammen :)

Mænd er generelt ømme om deres jern.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Allan

Dato : 27-10-03 17:11

>Mænd er generelt ømme om deres jern.
Den skal næsten futtes til d.s.s.

Fra : zasha

Dato : 27-10-03 18:26

> Mænd er generelt ømme om deres jern.
>
> --
> Mvh. Kim Ludvigsen

Jaja, Kim, det forstår jeg godt, men derfor behøver I jo ikke _flippe_ helt
vildt ud, jeg ved godt det er et "ømt punkt" og er jo også meget forsigtig
gengrelt men det kan jo smutte ;)

/zasha

Fra : rea721

Dato : 27-10-03 17:26

zasha wrote:

> /zasha
> Der undrer sig over hvor ophidsede mænd bliver når det kommer til
> skader på deres bil, venner...det er metal altsammen :)

.....der er så meget kvinder ikke forstår......

--
Rea721 AKA Leon Andrea skod1@721.dk http://721.dk
Bevar Eskadrille 721 på Flyvestation Værløse

Fra : zasha

Dato : 27-10-03 18:30

"rea721" <skod1[remove]@721.dk> skrev i en meddelelse

> ....der er så meget kvinder ikke forstår......

rea...der er lige så mange ting kvinder ikke forstår, som mænd ikke forstår,
så ....
Nu du er til flyvemaskiner, så tillader jeg mig at indsætte en lille
historie, hvor logikken er entydig *smil*
så kan vi læse den, mens jeg venter på svar ang. katte på biler :)
/zasha

Hos det australske luftfartsselskab Quantas udfylder piloten efter hver
flyvning en fejlrapport, der overfor mekanikerne synliggør hvilke
problemer, der har været med maskinen under flyvningen, og som kræver
reparation eller rettelse.

Blanketten er et stykke papir, som piloten udfylder, og som mekanikerne
derefter læser, hvorefter de retter op på problemet. De oplyser så
skriftligt på blankettens nederste halvdel hvilke udbedringer de har
foretaget, og piloten gennemlæser derefter rapporten inden næste flyvning.

Ingen skal påstå, at personalet på jorden og mekanikerne mangler
humoristisk sans!

Her er nogle virkelige registrerede klager over manglende vedligeholdelse
og problemer, som Quantas piloter har indleveret, samt hvilken løsning
vedligeholdelsespersonalet har noteret.

Forresten, så er Quantas det eneste større flyselskab, der aldrig har
haft en alvorlig ulykke!

P=Problem indberettet af piloten.

S=Svar noteret af mekanikeren.

> ===================================================

P: Inderste hjul i venstre side skal næsten skiftes.

S: Har næsten skiftet inderste hjul i venstre side!

P: Test-flyvningen gik OK, bortset fra, at den automatiske landing var
noget hård.

S: Der er ikke installeret automatisk landing på dette fly...

P: Propel nr. 2 får ikke tilført nok propelsmørelse.

S: Tilførsel til propel nr. 2 normal. Tilførslen til propel nr. 1, 3 og 4
er i uorden!

P: Et eller andet sidder løst i cockpittet.

S: Et eller andet er blevet strammet i cockpittet.

P: Døde insekter på forruden.

S: Levende insekter er i restordre...

P: Autopiloten udløser et fald på 200 fod, når flyvehøjden skal
fastholdes.

S: Kan ikke genskabe problemet på landjorden!

P: Bevis på læk i højre sides landingsstel.

S: Beviset fjernet.

P: Lyden i samtaleanlægget er utroligt høj.

S: Lyden i samtaleanlægget indstillet til et mere troværdigt niveau.

P: Modstandslåse får gashåndtaget til at sidde fast.

S: Det er ligesom dét, de er der for...

P: Radioen ude af drift.

S: Radioen er altid ude af drift, når den står på OFF.

P: Har en mistanke om revne i forruden.

S: Har en mistanke om, at du har ret!

P: Mangler motor nr. 3.

S: Motoren fundet på højre vinge efter kort eftersøgning...

P: Flyet opfører sig sjovt.

S: Flyet har fået besked på at tage sig sammen, flyve ordentligt og være
lidt seriøst!

P: Radaren brummer.

S: Har omprogrammeret radaren til tale.

P: Mus i cockpittet.

S: Kat installeret.

Fra : rea721

Dato : 27-10-03 23:51

zasha wrote:

> rea...der er lige så mange ting kvinder ikke forstår,

Nemlig.

-snip noget om kvindelige piloter og kvindelige fly mekannikkerer-

Jeg har ikke noget juridisk belæg...men jeg mener at kunne huske at der i
TV-Lorry for 1½-2 år siden var en omtale af en mand som flere gange havde
fået ridset sin bil på køleren og på taget, af naboens kat, han havde ved
selvsyn set naboens kat på bilen, men konklusionen var at naboen ikke kunne
gøres erstatningsansvarlig, da "man" ikke på samme måde "ejer" en kat som
man "ejer" en hund. Mener foriøvrigt ikke at man kan få en katte
ansvarsforsikring?

Hygge

Fra : Martin Petersen

Dato : 28-10-03 13:59

rea721 (skod1[remove]@721.dk) skrev følgende:

> [...]
> samme måde "ejer" en kat som man "ejer" en hund. Mener foriøvrigt
> ikke at man kan få en katte ansvarsforsikring?

Såvidt jeg ved er man forpligtet til at holde sin kat inde på egen grund?

- Martin

Fra : Peter Sørensen

Dato : 27-10-03 21:36

In article <3f9d4738$0$30079$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, skod1
[remove]@721.dk says...

> ....der er så meget kvinder ikke forstår......

... antyder du dermed at der da er NOGET kvinder forstår?

--
Peter Sørensen
nwcATeurope.com

- Visse bilister, der kører, som om de ejer hele vejen,
ejer ikke engang den bil, de sidder i...

Fra : zasha

Dato : 27-10-03 22:10

"Peter Sørensen" <LookInMySigForAddress@IHate.Spam> skrev i en meddelelse
In article <3f9d4738$0$30079$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, skod1
[remove]@721.dk says...

> ....der er så meget kvinder ikke forstår......

... antyder du dermed at der da er NOGET kvinder forstår?

Jeg antyder ingenting, jeg taler udelukkende ud fra fakta, kendsgerninger og
realiteter ;)

/zasha, der hellere vil hjave et svar på det oprindelige spørgsmål...

Fra : Henning

Dato : 28-10-03 07:56

"zasha" <zasha_xFJERN@DETTEhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Der undrer sig over hvor ophidsede mænd bliver når det kommer til skader

> deres bil, venner...det er metal altsammen :)

Jeg vil tro det er en kaskoskade, ligesom hvis en gren falder ned fra et træ
og ridser bilen.
Måske har nogle forsikrings selskaber tilfælde som dette med reduceret eller
ingen selvrisiko,
ligesom når man får skadet en forrude pga. stenslag.

/Henning.