"rea721" <skod1[remove]@721.dk> skrev i en meddelelse
news:3f9d4738$0$30079$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> zasha wrote:
>
> > /zasha
> > Der undrer sig over hvor ophidsede mænd bliver når det kommer til
> > skader på deres bil, venner...det er metal altsammen :)
>
> ....der er så meget kvinder ikke forstår......
>
>
>
rea...der er lige så mange ting kvinder ikke forstår, som mænd ikke forstår,
så ....
Nu du er til flyvemaskiner, så tillader jeg mig at indsætte en lille
historie, hvor logikken er entydig *smil*
så kan vi læse den, mens jeg venter på svar ang. katte på biler :)
/zasha
......
Hos det australske luftfartsselskab Quantas udfylder piloten efter hver
flyvning en fejlrapport, der overfor mekanikerne synliggør hvilke
problemer, der har været med maskinen under flyvningen, og som kræver
reparation eller rettelse.
Blanketten er et stykke papir, som piloten udfylder, og som mekanikerne
derefter læser, hvorefter de retter op på problemet. De oplyser så
skriftligt på blankettens nederste halvdel hvilke udbedringer de har
foretaget, og piloten gennemlæser derefter rapporten inden næste flyvning.
Ingen skal påstå, at personalet på jorden og mekanikerne mangler
humoristisk sans!
Her er nogle virkelige registrerede klager over manglende vedligeholdelse
og problemer, som Quantas piloter har indleveret, samt hvilken løsning
vedligeholdelsespersonalet har noteret.
Forresten, så er Quantas det eneste større flyselskab, der aldrig har
haft en alvorlig ulykke!
P=Problem indberettet af piloten.
S=Svar noteret af mekanikeren.
> ===================================================
P: Inderste hjul i venstre side skal næsten skiftes.
S: Har næsten skiftet inderste hjul i venstre side!
P: Test-flyvningen gik OK, bortset fra, at den automatiske landing var
noget hård.
S: Der er ikke installeret automatisk landing på dette fly...
P: Propel nr. 2 får ikke tilført nok propelsmørelse.
S: Tilførsel til propel nr. 2 normal. Tilførslen til propel nr. 1, 3 og 4
er i uorden!
P: Et eller andet sidder løst i cockpittet.
S: Et eller andet er blevet strammet i cockpittet.
P: Døde insekter på forruden.
S: Levende insekter er i restordre...
P: Autopiloten udløser et fald på 200 fod, når flyvehøjden skal
fastholdes.
S: Kan ikke genskabe problemet på landjorden!
P: Bevis på læk i højre sides landingsstel.
S: Beviset fjernet.
P: Lyden i samtaleanlægget er utroligt høj.
S: Lyden i samtaleanlægget indstillet til et mere troværdigt niveau.
P: Modstandslåse får gashåndtaget til at sidde fast.
S: Det er ligesom dét, de er der for...
P: Radioen ude af drift.
S: Radioen er altid ude af drift, når den står på OFF.
P: Har en mistanke om revne i forruden.
S: Har en mistanke om, at du har ret!
P: Mangler motor nr. 3.
S: Motoren fundet på højre vinge efter kort eftersøgning...
P: Flyet opfører sig sjovt.
S: Flyet har fået besked på at tage sig sammen, flyve ordentligt og være
lidt seriøst!
P: Radaren brummer.
S: Har omprogrammeret radaren til tale.
P: Mus i cockpittet.
S: Kat installeret.