Min bil ridset hvad gør jeg nu ?
Fra : Juel

Dato : 27-10-03 11:48

Hejsa Alle

Jeg blev påkørt af en af nabolagets unger den anden dag ! den lorteunges
styr har ridset sig ned til metallet, og autolakkeren gav et tilbud på
2100,-.. jeg afleverede tilbudet til drengens far dagen efter, men intet er
sket jeg har været oppe og rykke efter pengene flere gange..
Hvad helvede gør jeg, har jeg ingen magt i denne sag ? eller hvad ?
Nogle gode råd ? politiet er vel ligeglade eller hvad ?

Håber på et svar fra en der ved noget... **suk**

Mvh
Morten

Fra : bem

Dato : 27-10-03 12:02

Juel wrote:
> [...]
> eller hvad ? Nogle gode råd ? politiet er vel ligeglade eller hvad ?
>
> Håber på et svar fra en der ved noget... **suk**

Tjah, du må i hvert fald være lidt tålmodig og måske også lidt venlig.
Faderen er nemlig ikke erstatningsansvarlig. Så med mindre drengen har en
ansvarsforsikring, så er det drengen selv, der som udgangspunkt er
erstatningsansvarlig over for dig. Hvor gammel er han?

/Bo

Fra : Juel

Dato : 27-10-03 13:04

> [...]
> ansvarsforsikring, så er det drengen selv, der som udgangspunkt er
> erstatningsansvarlig over for dig. Hvor gammel er han?

ARGH hvad er det for et land vi lever i, hehe stjæler sq ungens cykel og
sælger den )
Nå men så må jeg op og brokke mig af og til..

Mvh
Morten

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 27-10-03 12:17

In article <3f9cf83f$0$249$bc7fd3c@news.sonofon.dk>, Juel wrote:
> Hejsa Alle
>
> Jeg blev påkørt af en af nabolagets unger den anden dag ! den lorteunges

hmm, påkørt... holdt du stille med slukket motor ? for ellers så er det
vel dit ansvar at ungen blev kørt ned?

JonB

Fra : Juel

Dato : 27-10-03 13:05

> hmm, påkørt... holdt du stille med slukket motor ? for ellers så er det
> vel dit ansvar at ungen blev kørt ned?

Fnyyyyyyssss.. han kommer ud fra en p-plads, og brøler ind i min bagende, så
ja jeg blev påkørt..

mvh
Morten

Fra : bem

Dato : 27-10-03 13:24

Juel wrote:

> Fnyyyyyyssss.. han kommer ud fra en p-plads, og brøler ind i min
> bagende,

Nå, jeg troede at du var i bil

/Bo

Fra : Juel

Dato : 27-10-03 13:35

> Nå, jeg troede at du var i bil

hehe det gjorde lige så ondt det andet her..

Mvh
Morten

Fra : Rasmus

Dato : 27-10-03 16:04

"Jon Bendtsen" <bendtsen@diku.dk> wrote in message

> hmm, påkørt... holdt du stille med slukket motor ? for ellers så er det
> vel dit ansvar at ungen blev kørt ned?

....som han skriver så var det hans bil der blev påkørt, ikke ungen

En dreng kørte ind i siden på min fars bil, da han holdt tilbage for en bil
ved et T-kryds med højrevigepligt, drengens ansvarsforsikring betalte skaden
på bilen, drengen kom kørende fra venstre side i krydset.

mvh
Rasmus

Fra : H.P. Eriksen

Dato : 27-10-03 15:05

Jeg vil mene du kommer længst ved venlighed.
At kalde andres (eller egne) børn for lorteunger fremmer nok ikke din sag -
jeg ville smække døren i hovedet på dig!
Det var vel ikke forsætligt at han påkørte din bil?
Drengens far har, om ikke et retsligt så et moralsk, ansvar for at betale -
prøv med venlighed!!

HP

Fra : Henrik Petersen

Dato : 27-10-03 15:56

"H.P. Eriksen" <finlandsgade.45XXXX@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det var vel ikke forsætligt at han påkørte din bil?
> Drengens far har, om ikke et retsligt så et moralsk, ansvar for at

forsætligt eller uforsætligt, fritager vel ikke en for ansvar.........
henrik

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 27-10-03 16:17

In <bnjblo$snp$1@news.cybercity.dk> "Henrik Petersen" <iskoldfjern?@fjern?boparken.dk> writes:

> [...]
>sag -
>betale -
>>

>forsætligt eller uforsætligt, fritager vel ikke en for ansvar.........

Vel, drengens far er ikke ansvarlig for den skade. Det er drengen selv, saa
spoergeren kan blive noed til civil soegemaal mod drengen, og saa evt.
vente til drengen bliver 18 aar, foer han faar pengene.

/Martin

Fra : Karsten Andersen

Dato : 27-10-03 18:28

Mon, 27 Oct 2003 11:48:22 +0100, skrev Juel, på 15 linier, i
<3f9cf83f$0$249$bc7fd3c@news.sonofon.dk>, :

Hvor gammel var knægten?

Jeg har fået dækket en bule i min bil af nabo'en Indboforsikring.
Da hendes søn åbnede døren til deres besteforældre's bil med en bule
tilfølge i min bil.
Sønnen var ikke under opsyn og jeg mener han var de 5-6 år gammel
dengang.

Karsten
Opel Vectra DTI

Fra : Henning

Dato : 28-10-03 07:49

> [...]
> Nogle gode råd ? politiet er vel ligeglade eller hvad ?
>
> Håber på et svar fra en der ved noget... **suk**

Lige som andre har foreslået dig, vil jeg også anbefale venlighed.

De fleste familier har en forsikring der dækker lige netop sådan et tilfælde
som du beskriver.
Men uden samarbejde fra drengens far, går det nok ikke så nemt...
Hvis du har kasko forsikring på bilen, vil den dække i første omgang, og dit
forsikrings selskab henter så pengene ved drengens familie forsikring.
Prøv at snakke med dit eget forsikringsselskab, de ved det i hvertfald.

/Henning.

Fra : Per

Dato : 28-10-03 10:09

"Henning" <h-k-k-s@privat.dk> skrev i en meddelelse
> "Juel" <mp@stofanet.invalidk> skrev i en meddelelse

> er

Det er rent hysteri at hidse sig op over en banal ridse og så kun til
2100,-? - der sker uheld og det var jo kun en materiel skade.
Herregud. En lille ridse kan da ikke betyde så meget.

Tænk på at folk dør i Irak, Minearbejdere dør i Rusland og ja jeg kunne
blive ved.

Glæd dig over et godt helbred og et dejligt land.

Jeg fatter ikke folk går så meget over gevind for en ridse i lakken??!
Tænk på at om 10 år er du fuldstændig ligeglad med den ridse. Så brug
dog ikke energi på den slags ligeyldigheder.

Mvh. Per

---

Fra : Devast8or, work

Dato : 28-10-03 10:13

> Det er rent hysteri at hidse sig op over en banal ridse og så kun til
> 2100,-? - der sker uheld og det var jo kun en materiel skade.
> Herregud. En lille ridse kan da ikke betyde så meget.

Bare jeg havde penge nok til at kunne sige sådan.

Devast8or

Fra : bem

Dato : 28-10-03 10:17

Per wrote:
> [...]
> lakken??! Tænk på at om 10 år er du fuldstændig ligeglad med den
> ridse. Så brug dog ikke energi på den slags ligeyldigheder.

Det var dog det dummeste jeg har læst i meget lang tid. Hvor går grænsen?
Ved ridser, buler, afrevne skærme eller totalskader? Eller er det beløb der
sætter grænser, og er det så 2100 kr, 3100 kr, 5100 kr, en månedsløn eller
hvad?
Er det kun biler man skal acceptere skader på, eller er det også en smadret
rude i huset, lidt maling på muren, måske et knust drivhus? Hvad med kattens
og hundens uheldige dødsfald?

Jeg ved ikke om du er klar over det, men en ridse har det med at ruste, og
dermed ødelægge bilen, og derfor skal den laves. Og det er faktisk ikke alle
mennesker, der lige har 2100 kr i lommen....

Desuden er dit indlæg lige så meget OT som mit....

/Bo

Fra : Juel

Dato : 28-10-03 11:10

> [...]
alle
> mennesker, der lige har 2100 kr i lommen....
>
> Desuden er dit indlæg lige så meget OT som mit....

Jeg er 100% med dig Bo.. på en lærlingeløn, og med bil og lejlighed så hiver
man ikke bare 2100,- ud af budgettet !!

Derfor bliver jeg nok nød til bare at lappe det.. lidt crap.. når nu bilen
er pæn i lakken..

Mvh
Morten

Fra : Jonas Kofod

Dato : 28-10-03 11:46

> [...]
> Tænk på at om 10 år er du fuldstændig ligeglad med den ridse. Så brug
> dog ikke energi på den slags ligeyldigheder.

Fordi der er slemmere ting i resten af verden betyder det jo ikke at vi alle
sammen skal sætte os ned i Danmark og være ligeglade med alt - "fordi det er
jo så uendeligt ligegyldigt i det store perspektiv".
Og hvis det er sådan et bagatel beløb. Så er det jo ingen sag for drengens
familie at betale det.

Fra : Deaster

Dato : 28-10-03 13:47

> [...]
> lakken??! Tænk på at om 10 år er du fuldstændig ligeglad med den
> ridse. Så brug dog ikke energi på den slags ligeyldigheder.

Hedder denne gruppe dk.videnskab.moralsk-bavl?
Nå ikke, så hold dine moralske opstød for dig selv.

Deaster

Fra : thomas andersen

Dato : 29-10-03 10:54

">
> Hedder denne gruppe dk.videnskab.moralsk-bavl?
> Nå ikke, så hold dine moralske opstød for dig selv.

skal spørgeren så også lade være med at skrive lorteunge og de andre ting
han kaldte barnet ? Jeg tror det eneste hysteri indlægget var ment som, var
at der er da ingen grund til at flippe så meget ud over en lille bule, tag
det dog roligt, bulen skal nok blive repareret og det er da helt klart at
det er drengens forsikring eller hans forældre der skal betale. Hvis det var
det største problem vi havde, har vi det sgu godt.

tha

Fra : Juel

Dato : 29-10-03 11:08

tag
> [...]
var
> det største problem vi havde, har vi det sgu godt.

ok betaler du ? for faren er sq ikke til at få penge ud af :o/
Skal man snakke med strømerne ?

Mvh
Morten

Fra : Adam Nørregaard

Dato : 29-10-03 16:17

>Skal man snakke med strømerne ?
Nej, for der er ikke tale om en lovovertrædelse. Du kan højst køre
civil sag overfor barnet - hvis det overhovedet er muligt.
Værgerne hæfter nemlig ikke...