Typegodkendelse
Fra : Padre

Dato : 23-10-03 20:47

I forgårs så jeg en sjov ting på gaden: en af de gammeldags meget store
ladcykler, som i konstruktionen minder om en Christiania ladcykel, som havde
fået monteret motoren fra en velo-solex på baghjulet.

Efter jeg havde grinet færdig, slog det mig, at ejeren formentlig ikke havde
fået typegodkendt den fikse lille anordning, og det formentlig er en
halvbekostelig affære at blive nappet.

Er der nogen, som ved, hvad det kunne tænkes at koste i bøde at køre rundt
på en cykel med hjælpemotor, som ikke er typegodkendt ?

Og endnu et spm.: for nylig så jeg for sjov på reglerne for cykler med
hjælpemotorer, da jeg selv leger med en idé, som minder om ovenstående, men
jeg kunne kun finde regler, som omtalte montage af *elektriske*
hjælpemotorer. Jeg går ikke ud fra, at benzin-hjælpemotorer er forbudt, men
er der nogen, der har en URL ?

Padre

Fra : Inger Pedersen

Dato : 23-10-03 21:00

"Padre" <spirito_santo@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
havde
> fået monteret motoren fra en velo-solex på baghjulet.

Ja, historien gentager sig: Min gamle lærerinde fik i 50'erne monteret en
hjælpemotor på sin cykel - sådan gjorde man dengang
Og da grinede vi også, mens hun var pavestolt.
Den havde formentlig heller ikke nogen typegodkendelse.

Hilsen Inger