Hvor meget skal man sover der - adresse ?
Fra : Juel

Dato : 21-10-03 08:08

Hejsa Alle

I ved sq så meget herinde, og det er jo rart, så jeg ville lige høre om i
vidste dette, og evt har en § på det !

Hvor meget skal man ifølge loven, sove et sted for at kunne sige man har
adresse der ?
Er det delt op i dage eller % af et år eller mdr eller hvordan er det ?

Håber i kan hjælpe mig

Mvh
Morten

Fra : anders majland

Dato : 21-10-03 11:04

> Hvor meget skal man ifølge loven, sove et sted for at kunne sige man
> har adresse der ?

Du skal have folkeregisteraddresse hvor du overnatter mest, med mindre
du har større tilknytning til et andet sted - f.eks hvis du har kone og
barn "hjemme" men pga arbejdet måske overnatter mere end halvdelen af
året "ude" så skal du stadig have addresse "hjemme

Kan du ikke præciserer spørgsmålet ?

Normalt sætter man jo ligehedstegn mellem addresse og
folkeregisteraddresse

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Juel

Dato : 21-10-03 11:07

> [...]
> barn "hjemme" men pga arbejdet måske overnatter mere end halvdelen af
> året "ude" så skal du stadig have addresse "hjemme

Jow det kan jeg da snilt..
Kæresten bor hjemme, og får hjemmeboende su, men hvis hun nu rykker sin
adresse op til mig får hun udeboende su, derfor vil vi gerne vide hvor meget
hun "skal" sove/være hos mig for at det ikke er snyd !

Mvh
Morten

Fra : anders majland

Dato : 21-10-03 16:31

> Kæresten bor hjemme, og får hjemmeboende su, men hvis hun nu rykker
> sin adresse op til mig får hun udeboende su, derfor vil vi gerne vide
> hvor meget hun "skal" sove/være hos mig for at det ikke er snyd !

Der er meget nemmere at svare på end dit første spørgsmål
Hun skal bare overnatte hos dig mere end halvdelen af året - og det
runder man vist ned til 180 i praksis.

Fra : Henrik Madsen

Dato : 21-10-03 17:36

On Tue, 21 Oct 2003 17:30:44 +0200, "anders majland"
<see.signature@address.invalid> wrote:

>Der er meget nemmere at svare på end dit første spørgsmål
>Hun skal bare overnatte hos dig mere end halvdelen af året - og det
>runder man vist ned til 180 i praksis.

Ja og hvis reglerne er som dengang min skulle have SU så skal hendes
forældre bo mere end 30 kilometer fra det nærmeste uddannelsessted
hvor de udbyder hendes uddannelse, ellers kan hun ikke få udeboende SU
før hun er 21..

Henrik

Fra : Carsten Riis

Dato : 21-10-03 17:58

Henrik Madsen wrote:

> [...]
> forældre bo mere end 30 kilometer fra det nærmeste uddannelsessted
> hvor de udbyder hendes uddannelse, ellers kan hun ikke få udeboende SU

Alle de der sjove kilometer- og alders-regler. Det gælder kun for
ungdomsuddannelser.

Når man er igang med en videregående uddannelse (dvs. alt over gym, HH,
HF og HTX), er der kun regler for hjemmeboende og udeboende plus
klippekorts-reglen

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
Mennesket er det eneste pattedyr, der er nået

Fra : Henrik Madsen

Dato : 21-10-03 18:28

On Tue, 21 Oct 2003 18:58:16 +0200, Carsten Riis <cr@carben.dk> wrote:

> [...]
>
>Når man er igang med en videregående uddannelse (dvs. alt over gym, HH,
>HF og HTX), er der kun regler for hjemmeboende og udeboende plus

Og hvor i indlæggene ser du nogetsomhelst om at det er en videregående
uddannelse hans kæreste er igang med ?

Henrik

Fra : Carsten Riis

Dato : 22-10-03 09:02

Henrik Madsen wrote:

> Og hvor i indlæggene ser du nogetsomhelst om at det er en videregående
> uddannelse hans kæreste er igang med ?

Har jeg sagt det?

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 21-10-03 18:58

> [...]
meget
> hun "skal" sove/være hos mig for at det ikke er snyd !

Hvis nu du fik forhøjet børnetilskud som enlig, så ville det bortfalde, hvis
hun sover hos dig 3 eller flere nætter pr uge. Jeg går ud fra at det reglen
for hvornår man bor hvor.

Mvh Maria

Fra : Ukendt

Dato : 21-10-03 23:19

"Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> wrote in message
> [...]
hvis
> hun sover hos dig 3 eller flere nætter pr uge. Jeg går ud fra at det

Bortfalder det ikke ved det fyldte 18. år??

--
Venlig hilsen

Jesper Brock
Journalist, www.budstikken.com
chefredaktør, www.unfairpris.dk

Fra : anders majland

Dato : 22-10-03 09:53

> Hvis nu du fik forhøjet børnetilskud som enlig, så ville det
> bortfalde, hvis hun sover hos dig 3 eller flere nætter pr uge. Jeg
> går ud fra at det reglen for hvornår man bor hvor.

Det er ikke sådan byggeri og bolig i københavn formulerer sig mhs til
folkeregisteraddresse. Loven er ret enkel. Man skal have addresse hvor
man bor mest - det er så tolkningerne der tæller ... Men et opkald til
folkeregisteret burde ende diskusissionen. I sidste ende er det dem der
"bestemmer" hvor man skal have addressen ....